اخبار لوازم خانگی

اجاق گاز سفید بهتره یا سیلور ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در صورتی که قصد خرید جهیزیه و یا تعویض لوازم آشپزخانه را داشته باشید. ممکن ...

یاسمن داودیان | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در صورتی که قصد خرید جهیزیه و یا تعویض لوازم آشپزخانه را داشته باشید. ممکن است سوالاتی از جمله اجاق گاز سفید بهتره یا سیلور ، ذهن شما را به چالش بکشد. خرید لوازم سفید یا سیلور علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی، مزایا و معایبی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

بیشتر بدانید:

آموزش تعویض ولوم اجاق گاز

مزایا و معایب اجاق گاز سفید

مزایا و معایب اجاق گاز سفید به شرح زیر است:

مزایا

رنگ سفید با زیبایی خود جلوه خاصی به لوازم آشپزخانه می بخشد.

استفاده از رنگ سفید در طراحی منزل بسیار بهتر است زیرا با انوع رنگ ها ترکیب می شود و هارمونی زیبایی ایجاد می کند.

معایب

رنگ سفید با آنکه زیبایی دارد اما به دلیل روشن بودن، حساسیت بالایی نسبت به لکه ها و ذرات غذایی دارد و لوازم است هر روزه تمیز شود.

در محیط هایی که نور زیادی وجود ندارد، اجاق گاز و یا لوازم سفید برای چشم خسته کننده هستند.

مزایا و معایب اجاق گاز سیلور

مزایا و معایب اجاق گاز سیلور را در ادامه مطالعه می کنید.

مزایا

اجاق گاز سیلور به دلیل رنگ خاصی که دارد جلوه زیبایی به آشپزخانه می بخشد و انتخاب بسیاری از افراد است.

همچنین این رنگ لکه و کثیفی را کمتر نشان می دهد و هنگام تمیز کردن نیز وقت کمتری از شما گرفته می شود.

ترکیب رنگ سیلور با دیگر رنگ ها نمای زیبایی به آشپزخانه می بخشد.

معایب

در برخی موارد به دلیل عدم استفاده از جنس مرغوب و همچنین عدم محافظت از اجاق گاز، ممکن است زنگ زدگی در دستگاه ایجاد شود که از زیبایی آن کاسته می شود.

برای حفظ ظاهر اجاق گاز برای تمیز کردن آن به ابزاری ویژه نیاز دارید که هزینه  و زمان بیشتری را از شما می گیرد.

در محیط های نور کم، اجاق گاز سیلور برای چشم خسته کننده به نظر می رسد.

مقایسه اجاق گاز سفید و سیلور

با مزایا و معایب اجاق گاز سفید و سیلور آشنا شدیم، برای اینکه بتوانیم به درستی به اجاق گاز سفید بهتره یا سیلور پاسخ دهیم؛ لازم است آن را در ابعاد مختلفی مقایسه و بررسی کنیم.

طراحی ظاهری

طراحی و جلوه ای که هر کدام از رنگ های سفید یا سیلور به محیط آشپزخانه می بخشند با یکدیگر متفاوت است به طوری که رنگ سفید ظاهری سنتی و کلاسیک دارد در حالی که رنگ سیلور فضایی مدرن و شیک دارد.  بنابراین انتخاب اجاق گاز سفید یا سیلور از نظر طراحی ظاهری به سلیقه شما وابسته است.

نمایش لکه و آلودگی

برای مقایسه اینکه اجاق گاز سفید بهتره یا سیلور از نظر میزان نمایش لکه و کثیفی، باید بدانید که انتخاب اجاق گاز سیلور مناسب تر است. رنگ سیلور آلودگی کمتری را به خود می گیرد و تمیز کردن آن نیز آسان تر می باشد.

قیمت

اجاق گازهای سفید یا سیلور از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. در برخی مواقع مشاهده می کنیم که اجاق گاز سیلور با قیمت بالاتری نسبت به اجاق گاز سفید عرضه می شود.

به طور کلی قیمت نهایی خرید این محصول به برند، کیفیت و قابلیت های متعدد آن ها بستگی دارد.

نگهداری و تمیز کردن

در این بخش تفاوتی بین اجاق گاز سفید یا سیلور وجود ندارد و تقریبا یکسان هستند. هر دو رنگ سفید و سیلور به تمیز کردن و مراقبت نیاز دارند و برای حفظ ظاهر آن ها باید از روش های خاصی استفاده کنیم.

نتیجه گیری

استفاده از رنگ سفید یا سیلور در آشپزخانه علاوه بر در نظر گرفتن نکات مربوط به حفظ و نگهداری آن ها و همچنین میزان نمایش لکه که در این مورد رنگ سیلور موفق تر عمل می کند؛ به سلیقه و انتخاب شخصی شما نیز بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 30 اردیبهشت 1402 در 4:13 ب.ظ

    اجاق گازهای سیلور به چند گروه تقسیم می شوند
    1- اجاق گازهای رنگ کاری شده با رنگ سیلور اعم از متالیک و مات که مانند ااق گازهای سفید هستند این اجاق گازها دارای رنگ کوره ای الکترو استاتیک یا لعابی هستند مشکل این نوع رنگ پریدگی در اثر ضربه و سوختگی رنگ زمانیکه از شعله زیاد و ظروف پهن استفاده می کنید این رنگ سوختگی و رنگ پریدگی قابل ترمیم نیست و در مورد برندهای داخلی باید صفحه کلا تعویض گردد
    2- اجاق گازهای ابکاری شده که به مروز براقیت صفحه کاهش و احتمال زنگ زدگی دارند
    3- اجاق های دارای رویه و بدنه استیل مات ساده که دوام بیشتری دارند اما اثر انگشت و چربی روی بدنه براحتی باقی می ماند
    4- اجاق های دارای بدنه استیل مات و طرح تراش خورده با بدنه ضد اثر انگشت که شامل اجاق های وارداتی و یا ایرانی تولید شده با ورق وارداتی هستند این نوع فاقد رنگ و با بدنه پرسی تولید می شوند دوام بسیار بالایی در مقابل حرارت و خط و خش دارند اثر چربی و اثر انگشت روی بدنه انها قابل دید نیست براحتی و معمولا با کمی مایع ضرقشودی و پارچه نرم براحتی تمیز میشود و براحتی خش بر نمیدارد بدلیل وارداتی بودن این نوع ورق ها قیمت این نوع اجاق گازها نسبتا گران و معمولا تولید کنندگان در اجاق گازهای رده بالا ی فردار و اجاق گازهای صفحه ای و فرهای توکار برقی و گازی نستا گان قیمت از این نوع ورق استفاده می کنند