کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت
اخبار لوازم خانگی

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی در انواع مختلفی روانه بازار می شوند که انتخاب هر کدام به نوع نیاز ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کولر گازی در انواع مختلفی روانه بازار می شوند که انتخاب هر کدام به نوع نیاز شما بستگی دارد. در پاسخ به سوال کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت لازم است عوامل متعددی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

بهترین محل نصب کولر گازی کجاست/ نکات مهم در نصب کولر گازی به همراه فیلم

در مطلب کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت موضوعات زیر را هم بررسی کرده ایم:

  • انواع کولرگازی
  • مزایا کولر گازی پنجره ای
  • معایب کولر گازی پنجره ای

انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

پیش از اینکه به موضوع کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت، لازم است به معرفی انواع کولر گازی بپردازیم.

کولرهای گازی در انواع متفاوتی از جمله پنجره ای، پرتابل، اسپلیت، اسپلیت سرد و اسپلیت سرد و گرم در بازار وجود دارند که انتخاب آن ها باید با توجه به نوع نیاز شما صورت گیرد.

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

 کولر گازی های پنجره ای با نام کولر گازی یک تکه نیز شناخته می شوند که نصب آن بر روی پنجره صورت می گیرد. طراحی ظاهری آن ها به گونه ای است که قسمتی از آن در محیط داخلی و بخش دیگر آن در مجاورت جریان هوای آزاد قرار می گیرد.

  • مزایا کولر گازی پنجره ای: طراحی ساده، حمل و نقل راحت، نصب آسان از مزایا کولر گازی پنجره ای شناخته می شوند، همچنین با هزینه نسبتا پایینی که دارد به راحتی قابل دسترس است. بهره وری در مصرف انرژی از دیگر ویژگی های این کولر می باشد که با کارکرد در حالت نرمال انرژی کمی مصرف می کند و عملکرد بهینه و به صرفه ای را نشان می دهد.
  • معایب کولر گازی پنجره ای: این کولر گازی قدرت خنک کنندگی کمی دارد و برای متراژهای کوچک مناسب است. همچنین صدای نسبتا زیادی دارد که می تواند آزار دهنده باشد.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

 این نوع کولر گازی ها قابل حمل بوده و در جایی نصب نمی شوند و به دلیل ابعاد کوچک مناسب اتاق ها می باشند.

کولر گازی اسپلیت

کولرگازی های اسپلیت دارای دو بخش یونولیت داخلی و خارجی هستند که کمپرسور در قسمت بیرونی آن قرار می گیرد.

اسپلیت سرد

کولر گازی اسپلیت سرد از رایج ترین دستگاه ها هستند که در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند همچنین قابلیت تنظیم دما در محدوده 16 تا 26 درجه را دارند.

اسپلیت سرد و گرم

اسپلیت سرد و گرم با سرمایش در فصول گرم و گرمایش در زمستان و پاییز جزء بهترین و پر کاربردترین کولرهای گازی به شمار می روند.

مقایسه کولر گازی پنجره ای و اسپلیت

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

 برای اینکه بدانیم کولر گازی پنجره ای بهتر است یا اسپلیت باید این مسئله در موارد زیر مقایسه  کنیم:

  1. میزان مصرف انرژی
  2. نصب دستگاه
  3. محل نصب
  4. بازدهی
  5. طراحی
  6. قیمت

میزان مصرف انرژی

کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

در صورتی که مصرف انرژی دستگاه برایتان حائز اهمیت است، بهتر است کولر گازی اسپلیت را انتخاب کنید زیرا مصرف برق کولر گازی پنچره ای نسبت به کولر گازی اسپلیت بیشتر است. اسپلیت در رده مصرف برق A قرار دارد در حالی که کولر گازی پنجره ای در رده B می باشد.

نصب دستگاه

همان طور که پیش از این بیان کردیم کولر گازی اسپلیت دارای دو بخش داخلی و خارجی است و باید از طریق لوله های مسی بین آن ها ارتباط ایجاد کرد که توسط افراد حرفه ای امکان پذیر است.

در بخش داخلی کولر گازی اسپلیت اپراتور و بلوور قرار دارد و در بخش خارجی نیز کندانسور و کمپرسور تعبیه شده است. با توجه به اینکه در کولر گازی پنجره ای تمامی قطعات آن به صورت پکیج در کنارهم قرار گرفته است، نصب آن راحت تر می باشد.

محل نصب

محل نصب کولر گازی اسپلیت و پنجره ای با توجه به ویژگی آن ها با هم متفاوت است. با توجه به اینکه اسپلیت دارای دو بخش است برای نصب قطعات یونیت خارجی و داخلی دستگاه، لازم است به موارد مهمی توجه کرد. نصب کولر گازی اسپلیت باید با دقت بالایی انجام شود و در صورت عدم توجه به آن کارایی آن کاهش می یاید.

اما همان طور که در مورد کولر گازی پنجره ای بیان کردیم، تنها لازم است آن را بر روی پنجره نصب کنیم. با توجه به توضیحات ارائه شده نتیجه می گیریم هزینه نصب کولر گازی اسپلیت بسیار بیشتر از کولر گازی پنجره ای است.

A window or split air conditioner is better

قیمت

قیمت یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کولر گازی است که برای بسیاری از خریداران اهمیت بالایی دارد. به طور کلی قیمت و هزینه نصب کولر گازی پنجره ای بسیار کمتر از کولر گازی اسپلیت می باشد به طوری که با نصف قیمت کولر گازی اسپلیت می توان کولر گازی پنجره ای خرید.

بازدهی کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

با توجه به اینکه میزان مصرف برق کولر گازی بالا است، بهتر است دستگاهی با بازدهی بالا و توانایی کاهش مصرف انرژی انتخاب کنید.

اسپلیت با ظرفیت بیشتر، قابلیت خنک کردن چندین اتاق و قابلیت های مختلف، عملکرد بهتری نسبت به کولر گازی پنجره ای دارد.

همچنین اتصال به WIFI برای کنترل عملکرد دستگاه، می تواند باعث کاهش مصرف انرژی و بالا رفتن راندمان آن می شود.

در صورتی که ساختمان شما دارای متراژ بالا و طراحی پیچیده است، اسپلیت بهترین گزینه برای تامین برای تامین گردش هوای سرد و گرم در سرار فضا است. بنابراین با توجه به موضوع متراژ و طراحی داخلی، اسپلیت به عنوان یک گزینه مناسب برای متراژهای بالا مطرح می شود.

طراحی کولر گازی پنجره ای بهتره یا اسپلیت

اگرچه طراحی ظاهری از مهم ترین فاکتورهای خرید یک دستگاه به شمار نمی رود اما چندان هم بی اهمیت نیست.

کولرهای اسپلیت در انواع طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار موجود اند. در حالی که کولرگازی پنجره ای از تنوع بالایی برخوردار نیست. پنل داخلی اسپلیت به عنوان بخش جدایی ناپذیر در زیبایی طراحی دیوار ساختمان به شمار می رود. بنابراین، تنوع و زیبایی کولر گازی اسپلیت بسیار بهتر از مدل های پنجره ای است.

کلام آخر

برای انتخاب بین کولر گازی پنجره ای یا اسپلیت لازم است ویژگی آنان را به طور جزئی بررسی کنیم تا بر اساس آن بتوانیم بهترین دستگاه را مطابق نیاز و بودجه خودمان خریداری کنیم. در این مطلب به بررسی نکات اساسی جهت مقایسه بین این دو کولر گازی پرداختیم؛ تا محصولی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟