دلایل چکیدن آب از پکیج چیست
آموزش

دلایل چکیدن آب از پکیج چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  نصب پکیج یکی از مواردی است که نیاز به داشتن تخصص و مهارت در این زمینه دارد ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  نصب پکیج یکی از مواردی است که نیاز به داشتن تخصص و مهارت در این زمینه دارد زیرا ممکن است به علت نصب نادرست مشکلاتی مانند ریزش آب از پکیج یا موارد این چنینی را تجربه کنید. هم چنین شل بودن برخی قطعات، فرسودگی و یا پارگی و ترک موجود در قطعات داخلی پکیج نیز می تواند از دلایل دیگری برای ایجاد مشکلاتی مانند ریزش آب از پکیج، افت یا افزایش فشار دستگاه و… باشند. پس در این راستا می خواهیم شما را با 8 علت مهم چکیدن آب از پکیج آشنا کنیم.

بیشتر بدانید:
تفاوت پکیج و آبگرمکن و ویژگی های آنها

در این مطلب می خوانید:

  • علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج
  • علت چكه كردن پكيج بوتان
  • علت چکه آب از پکیج ایران رادیاتور
  • علت ریزش آب از پکیج ایساتیس
  • 8 علت مهم چکیدن آب از پکیج و راه حل برای رفع آن

دلایل آبریزی پکیج چیست؟

بیشتر تعمیر کاران پکیج، علت های اصلی ریزش آب از پکیج را نصب نا صحیح آن می دانند و به همین دلیل می گوییم که از یک فرد حرفه ای و آشنا با این کار کمک بگیرید تا بعد از نصب پکیج دچار مشکل نشوید. همانطور که اشاره کردیم، در این مطلب قصد داریم تا شما را با 8 علت مهم‌ چکیدن آب از پکیج آشنا کنیم، پس همراه ما باشید تا اگر پکیج شما هم این مشکل را دارد، بتوانید علت آن را بیابید و در صورت نیاز توسط یک متخصص حرفه ای آن را حل کنید.

ایجاد ترک یا سوراخ در مبدل

اگر روی مبدل پکیج، ترک یا سوراخی مشاهده کردید می توان گفت که در واقع یکی از شایع ترین علت های چکیدن آب از پکیج محسوب می شود که در پکیج های تک مبدله و دو مبدله به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد. در واقع در پکیج های تک‌ مبدله به دلیل سوراخ شدن یکی از راه های ورودی و حرکت آب در پکیج، آب مصرفی و رادیاتور بدون دلیل داغ  شده و هیچگونه نشتی در پکیج مشاهده نمی شود.

☆ اگر‌قسمت بیرونی بدنه سوراخ شود، ممکن است شاهد قطراتی در زیر دستگاه باشید.

در پکیج های دو مبدله بیشتر این اتفاق می افتد و با سوراخی یکی از مبدل ها آب از دستگاه بیرون می ریزد همچنین در زمان استفاده از سیستم‌ گرمایشی باید به این موضوع توجه کنید که نشتی ، سبب افت فشار دستگاه نشود.

☆ نشتی آب پکیج ممکن است سبب تخلیه مدار گرمایش و افت فشار دستگاه شود و در این حالت تا زمان تعمیر باید دستگاه خاموش باشد.

به طور کلی برای رفع مشکل نشتی مبدل ها بهتر است آن ها را تعویض کنید.

پاره شدن لوله یا اتصالات داخلی پکیج

دلایل چکیدن آب از پکیج چیست

کار کرد پکیج از درون معمولا بدین شکل است که آب در بین مبدل اولیه و ثانویه حرکت می کند و یا در مدار های مختلف دستگاه برای انجام عملیات های مختلف از بین لوله ها و اتصالات انتقال پیدا می کند. جنس این لوله ها اغلب برنجی است و معمولا به راحتی دچار نشتی یا پارگی نمی شوند اما از عمده ترین علت های نشتی از زیر پکیج، خراب شدن اورینگ و یا واشر است که در بین این اتصالات در اثر حرارت زیاد دستگاه پکیج اتفاق می افتد. گاهی نیز ضربه یا رسوب گرفتن لوله ها سبب ایجاد ترک هایی بین خودشان شده و باعث نشتی پکیج می شوند که در این حالت باید لوله ای وه دچار نشتی است را تعویض کنید .

خرابی شیر اطمینان

دلایل چکیدن آب از پکیج چیست

 

خرابی شیر اطمینان یا همان شیر تخلیه یکی دیگر‌ از علت خروج آب از شیر تخلیه پکیج است. این شیر جزو قطعات مهم و اصلی در دستگاه است و برای کنترل فشار داخلی پکیج تعبیه شده است. اگر این قطعه به خصوص در زمان هایی که به دلیل خرابی منبع انبساط و یا باز ماندن شیر پر کن دستگاه و هر دلیل دیگر دچار مشکل شود، بار پکیج افزایش پیدا کرده و توسط این شیر کنترل می شود. اغلب به علت فرسودگی یا وارد شدن گرمای شدید ممکن است شیر اطمینان دجار خرابی و در نتیجه نشتی پکیج شود که از بزرگ‌ ترین علامت های خرابی این شیر می توان به افت فشار پکیج اشاره کرد.

☆ بهترین روش برای حل این مشکل سرویس پکیج است.

آب ریزی پکیج از پمپ

کاربرد پمپ سیر کولاتور در پکیج بیشتر در قسمت گردش آب در گسیر مدار گرمایشی و گرم کردن رادیاتو یا لوله های ۵ لایه است. اغلب این پمپ ها مقاوم بوده اما معمولا بعد از چند سال دچار سوختگی یا ضعیف شدن می شوند که توسط سیم کشی یا تعویض پمپ، مشکل گرمایش تجهیزات گرمایشی حل می شود.

☆ طول عمر پمپ در پکیج های دو مبدله کمتر از تک مبدله است زیرا باید یک سره کار کند.

نشتی از شیر پر کن پکیج

زمانی که شاهد بالا رفتن فشار داخلی دستگاه بودید می توانید به خرابی شیر پر کن شک کنید زیرا نشتی شیر پر کن سبب می شود تا آب وارد مدار گرمایشی شده و فشار آن را بالا ببرد که از عمده ترین علت های خرابی شیر پر کن محسوب می شود. اغلب که شاهد چکیدن آب از دستگاه هستید می توانید علت آن را ترک خوردن زیر شیر پر کن بدانید که تنها راه رفع این مشکل تعویض آن است. در برخی موارد تیز ممکن است واشر آب بندی خراب شده باشد که با تعویض این قطعه مشکل ریزش آب از پکیج نیز رفع می شود.

زنگ زدگی مبدل پکیج

اگر شاهد ریزش آب از زیر پکیج بودید بهتر است به خوردگی یا زنگ‌ زدگی‌ مبدل شک کنید که در این شرایط راهی جز تعویض این قطعه نخواهید داشت. مبدل قطعه گران قیمتی در پکیج است و معمولا با گذشت زمان این قطعه پوسیده یا ترک خورده خواهد شد.

پوسیدگی قطعات داخلی پکیج

خوب است به این نکته توحه کنید که پکیج دائما مورد استفاده قرار می گیرد از این رو با توجه به وجود سختی در آب، پوسیدگی قطعات داخلی آن ممکن است سبب نشتی و ابریزی پکیج شودپس بهتر است به صورت دوره ای سرویس پکیج را انجام دهید تا طول عمر دستگاه را نیز افزایش داده و از خرج هزینه های اضافی برای آن جلوگیری کنید.

خرابی دیافراگم منبع انبساط

هنگامی که دما افزایش پیدا کند، حجم آب نیز زیاد می شود و این حجم آب زیاد بر اثر پیام دیافراگم منبع انبساطی دستگاه کنترل می شود حال اگر دیافراگم دچار نقص شود حجم آب اضافی از پکیج نشت می کند که برای رفع آن باید از یک‌ تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا مشکلات جدی تری در این زمینه پیش نیاید.

علت چكه كردن پكيج بوتان چیست؟

به طور کلی ۵ علت اصلی آب دادن پکیج بوتان مربوط به قطعات داخلی و خارجی آن است که در این مطلب به آن اشاره کردیم و برای رفع هر کدام از این  علت چکه کردن پکیج بوتان باید از یک متخصص حرفه ای کمک‌ بخواهید تا بتوانید مشکلات پکیج را رفع کنید همچنین به هیچ عنوان اگر تخصص در این زمینه ندارید خودتان برای رفع مشکلات و خرابی های پکیج اقدام ‌نکنید تا خطرات جانی و مالی را رقم نزنید‌.

  • ترک یا سوراخ روی مبدل دستگاه
  • پارگی لوله و اتصلات داخلی پکیج
  • خراب شدن شیر تخلیه
  • خرابی پمپ پکیج
  • خرابی شیر پر کن

علت ریزش آب از پکیج ایساتیس چیست؟

به طور کلی علت چکه آب از پکیج ایران رادیاتور، بوتان، ایساتیس و…. همگی مربوط به همان علت های گفته شده است اما از اصلی ترین و شایع ترین علت ریزش آب از پکیج ایساتیس  می توان به سوراخ بودن قسمتی از بدنه یا  قطعات آن اشاره کرد که تا حدی می توانید خودتا جلوی این ریزش آب را بگیرید پس ابتدا محلی که سوراخ شده را چک کنید تا از شل نبودن اتصالات آن مطمئن شوید. همچنین ممکن است لوله های آن سوراخ شده باشد که برای رفع این مشکل باید از متخصصین در این زمینه کمک بخواهید. نکته ای که خوب است به آن توجه کنید، پکیج یک وسیله ای است چه در ساختما چه در خانه ی شما به صورت دائمی در حال استفاده است و بهترین برند ها هم اگر به صورت دائمی استفاده شوند در طی زمان کم کم فرسوده شده و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات دارند از این رو برای این که از مسائل و خطرات جانی و مالی این دستگاه ها جلو گیری کنید بهتر است سرویس دوره ای را به صورت منظم انجام دهید تا طول عمر دستگاه را افزایش داده و بتوانید در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید همچنین زمانی که مشکلات یک دستگاه روی هم انباشته شود و به آن رسیدگی نشود نه تنها هزینه های زیادی را باید برای تعمیر، تعویض و یا خرید قطعات آن بپردازید بلکه ممکن است باعث ایجاد خسارت های جانی جبران‌ نا پذیری شود.

در این مطلب قصد داشتیم تا علت های چکیدن آب از پکیج را به شما بگوییم تا در صورت مشاهده این مشکل سریعا به دنبال رفع آن‌ باشید همچنین در سخن پایانی این‌مطلب فقط باید بگوییم که سرویس دوره ای این نوع دستگاه ها را مدی بگیرید و این کار را به صورت سالیانه و مرتب انجام دهید به خصوص در فصل زمستان که استفاده از این دستگاه ها بیشتر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 04 خرداد 1402 در 7:20 ب.ظ

    مهمترین دلیل که در متن به ان اشاره نشده خرابی واشرهای مورد استفاده در پکیج است همچنین خرابی سنسورهای دو گانه آب بنا بر این در زمانی که به هر علت پای سرویس کار به منزل شما باز شد بخضوض زمانیکه عمر پکیج شما بالای 5 سال است علاوه بر اسید شوئی مبدل اب گرم که در فشار اب گرم و جلوگیری از سرد شدن ناگهانی اب در حین استحمام از وی بخواهید تمام واشرها را بررسی و تعویض نماید