طراحی دیوار پشت تلویزیون
دکوراسیون منزل

از طراحی دیوار پشت تلویزیون غافل نشوید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دیوار ها یکی از قسمت های مهم در هر مکانی هستند که تاثیر به سزایی در سبک ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دیوار ها یکی از قسمت های مهم در هر مکانی هستند که تاثیر به سزایی در سبک چیدمان آن محیط دارند، پس این که در یک اتاق نشیمن از چه رنگ دیواری یا با چه طراحی استفاده می کنید نکته ای بسیار مهم است اما در این میان خوب است که به طراحی دیوار پشت تلویزیون نیز دقت کنید، زیرا با انجام تغییراتی ریز در این قسمت، خواهید دید که چه قدر نمای خانه ی شما تماشایی خواهد شد. پس در ابن مطلب همراه ما باشید تا چند ایده جذاب برای دیوار پشت تلویزیون به شما بگوییم.

بیشتر بدانید:

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده
  • مدل دیوار پشت تلویزیون جدید
  • تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک
  • تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ

چند ایده ی جذاب مدل دیوار پشت تلویزیون جدید

همانطور که اشاره کردیم یکی از اجزای اصلی هر خانه ای طرح روی دیوارهای آن است. در واقع این که بدانید در کدام قسمت از چه وسیله ای باید استفاده کنید همگی بسته به نوع و طرح دیوار پشت آن است. از این رو یکی از بخش های مهم در بحث طراحی و دیزاین خانه می تواند طراحی دیوار پشت تلویزیون باشد که در این مطلب قصد داریم شما را با چند ایده ی جذاب مدل دیوار پشت تلویزیون جدید آشنا کنیم.

برای این که طراحی دیوار پشت تلویزیون با سایر بخش های خانه یا حتی محل کار شما هماهنگی داشته باشد، باید به این موضوع توجه کنید که سبک چیدمان محیط مورد نظر شما چیست و از چه سبک طرح و دیزاینی پیروی می کند، مدرن یا سنتی یا …؟!

طراحی دیوار پشت تلویزیون

همچنین نوع و جنس طرح نیز در این‌مسئله قابل بحث است. در واقع خوب است بدانید که دنبال چه جنس طراحی و دیزاینی هستید. آیا از طرح های چوبی استقبال می کنید؟! طرح های سرامیکی یا …. چطور؟

  • یکی از طرح هایی که تقریبا با هر نوع دیزاینی هماهنگی دارد سرامیک‌ است که می تواند کرم رنگ با هاله های قهوه ای باشد. شما می توانید دکور دیوار پشت تلویزیون تان را از این نوع سرامیک انتخاب کنید و با چاشنی طلایی رنگ طراحی آن را کامل کنید. پس‌اگر این ترکیب را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب کردید، بهتر است  میز های سفید رنگ انتخاب کنید.  برای تزئین روی آن ها از یک‌ گلدان با گل های رنگی به شکلی که مزاحم دید تلویزیون نباشد استفاده کنید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون

  • اگر به دنبال طرح های ساده هستید و از دیزاین های شلوغ خوشتان نمی آید پیشنهاد ما به شما انتخاب یک دیوار سفید و ترکیب آن با هالوژن های مخفی زرد رنگ است که ترکیب آن با یک میز تیره یا چوبی می‌تواند فوق العاده شود.

  • استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح آجرنما یا سنگی برای افرادی که فضای کافی ندارند اما به دنبال طرح های شلوغ هستند نیز ایده ی مناسبی است. در این حالت بهتر است تلویزیون را در وسط نصب کرده و سپس یک‌ میز باریک و شیشه برای آن انتخاب کنید و از انواع مجله های دکوراتیو و شمع های تزئینی برای دیزاین آن استفاده کنید. همچنین در کنار این ترکیب جذاب قرار دادن درختچه های کوچک در سبد یا گلدان های حصیری بسیار زیبا خواهد بود‌.

  • طرح های گلدار مانند ترکیب رنگ زمینه ای سفید و طرح های نقره ای و براق روی دیوار ها هم برای اتاق هایی که دیوار های عمیق دارند بسیار مناسب است زیرا فرو رفتگی دیوار ها را با طراحی های سه بعدی خود خنثی کرده از این رو بهتر است برای این سبک از دیوار های یک میز تلویزیون سفید و حاشیه دار انتخاب کنید و در انعکاس هر چیزی که در رو به روی آن قرار دهید خودشان را به علت ویژگی آینه ای بودن  با همان رنگ ترکیب کنند. روی میز چند شمع قرمز، یک گلدان کوچک کاکتوس و یا چند مجسمه به رنگ های جیغ قرار دهید.
  • اگر‌ می خواهید در اتاق خواب تلویزیون قرار دهید و به دنبال طراحی دیوار برای پشت تلویزیون هستید باید رنگ دیوار اتاق را در نظر بگیرید و طبق آن یک ترکیب مناسب پیدا کنید به طور مثال یکی از رنگ هایی که معمولا در اتاق ها زیاد استفاده می شود، کرم کاراملی است در این هنگام شما می توانید به دنبال ترکیب رنگ های مناسب با کرم باشید که عبارتند از سبز، قهوه ای، سفید، مشکی، نارنجی، طوسی، آبی و… شما می توانید هر یک از این‌رنگ ها را به شکلی در دیوار پس زمینه تلویزیون استفاده کنید همچنین در اتاق خواب بسته به فضایی که در اختیار دارید بهتر است از میز تلویزیون استفاده نکنید و تلویزیون را روی دیوار نصب کنید.

  • طرفدار های طرح های تیره و چوبی هستید بهتر است دیوار پس زمینه را سفید و ساده انتخاب کنید و در کنار آن از یک میز تلویزیون مجهز انتخاب کنید همچنین انتخاب مجله های دکوراتیو سفید و شمع های مشکی برای تزیین روی میز تلویزیون مناسب است همچنین به جای این موارد می توانید اطراف میز را با انواع گلدان های بزرگ و تیره رنگ تزیین کنید.

 

  • برای طرح های چوبی رنگ روشن، پیشنهاد می شود از دو رنگ مانند رنگ سفید و قهوه ای که ترکیب خوبی برای قاب تلویزیون استفاده کنید و همچنین روی آن را با یک گلدان سرامیکی و گل هایی به رنگ سبز دیزاین آن را تکمیل کنید . هم چنین می توانید بخش بالای این قاب را برای گذاشتن انواع مجسمه های دکوری یا تابلو های کوچک انتخاب کرده و یا از آن به عنوان یک کتاب خانه کوچک خانگی، البته با کتاب هایی که حجم کمی دارند.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده

یکی از ایده های جذاب و مرتبط با  تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده استفاده از انواع دیوار پوش ها است که با ترکیب آن ها با هم یا به طور جداگانه می توانید به سادگی پس زمینه پشت تلویزیون را تغییر دهید همچنین بهتر است با انواع دیوار پوش ها که شامل موارد زیر هستند آشنا شوید:

  • دیوار پوش فومی آجر
  •  دیوار پوش فومی شمش
  •  دیوار پوش فومی بلوک مربع
  •  دیوار پوش فومی گلبرگ
  •  دیوار پوش فومی موجی
  •  دیوار پوش فومی هشت پر
  •  دیوار پوش فومی لوزی

همچنین استفاده از چند قاب عکس، ساعت و اکسسوری های مختلف روی دیوار مانند شمعدان و… می تواند جزو ایده هایی با لوازم ساده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون باشد. در برخی مواقع یکی از ایده های ساده اما جذاب رنگ زدن دیوار به شکل های هندسی است در واقع ابتدا با نوارچسب طرح های هندسی که می خواهید را روی دیوار بچسبانید و داخل آن ها را به رنگ دلخواه یا حتی چندین رنگ مختلف رنگ آمیزی کنید سپس به آرامی چسب ها را جدا کرده و از اثر هنری خود لذت ببرید این ایده نه تنها مناسب طرح پشت دیوار تلویزیون است بلکه می توانید در دیوار های خالی خانه استفاده کنید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک یکی از ایده های جذاب است زیرا این سنگ تنوع و مدل های متنوعی در بازار دارد که می توانید با هر سبک دکوراسیونی آن را تطبیق دهید. نکته ای که هنگام خرید این سبک باید به آن توجه کنید این است که سنگ های ریز تر فضای خانه را شلوغ تر نشان می دهند و سنگ های درشت تر فضا را باز تر اما باید به اندازه نشیمن‌ یا هر جایی که تلویزیون در آن قرار میگیرد دقت کنید و اگر فضای خانه شما کوچک است به هیچ عنوان سنگ های کوچک‌ یا خیلی بزرگ را انتخاب نکنید. به جز سنگ های آنتیک، تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ های مرمر، گرانیت، تراورتن، دیوریت، گابرو و… انجام می شود که می توانید در تزیین دیوار های، کف و… استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی طراحی دیوار پشت تلویزیون پرداختیم در واقع برای این که بتوانید یک انتخاب درست در طراحی این دیوار داشته باشید باید کل خانه را در نظر بگیرید نه تک دیواری که قرار است پشت تلویزیون باشد زیرا هر بخشی از خانه می تواند روی بخش دیگری تاثیر گذار باشد. به طور مثال اگر در خانه های کوچک از طرح های شلوغ روی دیوار استفاده کنید فضای خانه را بسته تر می کنید اما به جای طرح های شلوغ، پیشنهاد ما به شما نصب آینه است زیرا آینه با انعکاس نور و فضا، محیط خانه را دلباز تر نشان می دهد و جزو یکی از ترفند های خطای دید محسوب می شود.

همچنین همانطور که اشاره کردیم اگر قصد استفاده از انواع سنگ ها را برای دیوار پشت تلویزیون دارد بهتر است از طرح های ریز استفاده نکنید. انتخاب ترکیب رنگ های مناسب نیز بی تاثیر در چیدمان و طراحی دیوار ها نخواهد بود پس بهترین ترکیب رنگی را انتخاب کنید و از فضایی که ایجاد کردید لذت ببرید. به طور مثال رنگ هایی مانند کرم، سفید، طوسی که معمولا در بیشتر خانه ها استفاده می شوند جزو رنگ هایی هستند که هم می توانند با همدیگر ترکیب شوند و هم با سایر رنگ ها مانند آبی، سبز، زرد، قهوه ای، طلایی و نقره ای و…که ترکیب این سبک از رنگ ها قطعا نتیجه ی جذابی در نمای پشت تلویزیون شما خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟