آموزش

نحوه کنترل کولر گازی با موبایل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه پیشرفت روز افزون تکنولوژی در تمامی زمینه ها دیده می شود و وسایل ...

یاسمن داودیان | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه پیشرفت روز افزون تکنولوژی در تمامی زمینه ها دیده می شود و وسایل سرمایشی از جمله کولر گازی نیز از این قائده مستثنی نیستند. کنترل کولر گازی با موبایل یکی از روش های جذاب کنترل این دستگاه است که در ادامه روش های مختلف آن را توضیح می دهیم.

در این مطلب می خوانیم؛

  • نرم افزار کنترل از راه دور کولر گازی
  • کنترل کولر گازی با گوشی شیائومی
  • نصب ریموت کنترل کولر گازی
  • دانلود کنترل کولر گازی ایران رادیاتور
  • تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی جنرال

کنترل کولر گازی با موبایل این امکان را به وجود می آورد که پیش از رسیدن به منزل دما را کنترل کنید. استفاده از این روش آسودگی بیشتری را برای شما فراهم می کند و این راحتی با استفاده از کنترل های معمولی میسر نمی شود.

بیشتر بدانید:

علائم خالی شدن گاز کولر گازی

کنترل کولر گازی با گوشی به شما این امکان را می دهد تا سیستم اسپلیت را از راه دور تنظیم کرده تا روشن شود. این قابلیت از طریق نرم افزارهای مختلفی که می توان آن ها را دانلود و نصب کرد به وجود می آید که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

یکی از بهترین موقعیت هایی که استفاده از این روش به ما کمک می کند هنگامی است که خاموش کردن کولر را فراموش کرده ایم. در چنین وضعیتی به راحتی از طریق موبایل می توانیم دستگاه را خاموش کنیم.

نحوه کنترل کولر گازی با موبایل

همچنین در مواقعی که در اتاق دیگری هستید و به ریموت کنترل دسترسی ندارید، می توان  کولر گازی را مستقیما از طریق نرم افزارهای مربوطه، روشن یا خاموش کرد.

مهم ترین مزیت کنترل گازی با موبایل این است که می توانید سیستم تهویه هوای مطبوع خود را در زمانی که ریموت کنترل آن به درستی کار نمی کند، تنظیم نمایید. همچنین لازم نیست تنظیمات مطلوب کنترل دما را به خاطر بسپارید، تنها کافی است این آیتم ها را در موبایل ذخیره کرده تا همیشه به آن ها دسترسی داشته باشید.

مزایای کنترل کولر گازی از راه دور

نحوه کنترل کولر گازی با موبایل

پیش از این مزایای کنترل کولر گازی با موبایل را به طور کامل را ارائه کردیم، به طور خلاصه مزیت های استفاده از این روش عبارت اند از:

  1. کنترل دما
  2. خاموش و روشن کردن دستگاه از راه دور
  3. امکان مشاهده میزان دما و رطوبت داخلی
  4. ثابت نگه داشتن درجه حرارت اسپلیت
  5. انتخاب حالت های مختلف سرمایش و گرمایش
  6. تنظیم سرعت های مختلف فن

توجه داشته باشید که در صفحه نمایش برنامه اطلاعات زیر نمایش داده می شود:

  1. شبکه وای فای و قدرت آن
  2. شرایط آب و هوایی روزهای آینده
  3. دما و رطوبت هوا
  4. میزان دما و رطوبت داخلی
  5. نشانه های عملکرد کولر گازی از جمله سرعت فن، زاویه و تنظیم دما

نحوه اتصال کولر گازی به موبایل

 

در خصوص اتصال کولر گازی به موبایل لازم است بگوییم که این روش فقط برای دستگاه های هوشمند نیست و شما از طریق راهکارهایی می توانید مدل های قدیمی را با استفاده از روش هایی هوشمند سازی کنید.

برای اتصال کولر های هوشمند تنها لازم است کولر گازی هوشمند خود را به اینترنت وای فای متصل کرده و اپلیکیشن هایی که به منظور کنترل کولر گازی با موبایل طراحی شده اند را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

اما برای هوشمند سازی مدل های معمولی باید طبق مراحل زیر پشی بروید:

  1. با توجه به این که اسپلیت ها به دو صورت توکار و روکار نصب می شوند، در صورتی که دستگاه شما از نوع داکت اسپلیت است تنها راه هوشمند سازی آن نصب ترموستات هوشمند می باشد.
  2. با استفاده از ترموستات هوشمند امکان کنترل از راه دور دستگاه فراهم شده و می توانید به راحتی آن را مدیریت کنید.
  3. روش دیگری که برای هوشمد سازی کولر گازی به کار می رود، استفاده از رله هوشمند است.
  4. رله ها همانند فیوز هستند که مسولیت قطع و وصل کردن جریان برق را بر عهده دارند و از راه دور نیز می توان آن ها را کنترل کرد.
  5. برای اینکه متوجه شوید در دستگاه شما امکان نصب رله هوشمند وجود دارد در ابتدا وقتی که کولر گازی در حال کار است، فیوز را قطع کنید و بعد از وصل کردن مجدد فیوز، کولر گازی باید روشن شود اگر غیر از این بود، یعنی خرید رله بی فایده است.

برنامه های کنترل کولر گازی با گوشی به صورت خودکار دستگاه را شناسایی کرده و به آخرین نسخه به روز می شوند و همچنین امکان مدیدریت همزمان چندین دستگاه را به وجود می آورند. در ابتدا یک کنترلر بر روی دیوار نصب خانه نصب شده که با شبکه 220 ولت کار می کند.

روش دیگر برای کنترل سیستم های از راه دور، استفاده از کنترلرهای GMS است. در صورت عدم اتصال اینترنت یک پیام کوتاه از تلفن همراه به کنترل کننده ای که سنسورهای دما و سیستم های آب و هوا به آن متصل هستند، ارسال می شود. سیستم های هشدار دهنده دیگری نیز وجود دارد که وقتی پیامی را ارسال می کنید، تنظیمات فناوری آب و هوا تغییر می کند.

انواع کولر گازی هوشمند

پیش از این بیان کردیم که کولر گازی های هوشمند به راحتی به موبایل متصل می شوند، کولر گازی هایی که در ادامه معرفی می کنیم، امکن اتصال هوشمند به موبایل را دارند.

  1. کولر گازی جنرال مکس
  2. کولر گازی زانتی
  3. کولر گازی DN جنرال
  4. کولر گازی Carrier
  5. کولر گازی میدیا
  6. کولر گازی سامسونگ
  7. کولر گازی ایوولی
  8. کولر گازی جنرال گلد
  9. کولر گازی لومو
  10. کولر گازی هایسنس
  11. کولر گازی دوال اینورتر
  12. کولر گازی گری لومو
  13. کولر گازی ال جی آی کنترل

نرم افزار کنترل از راه دور کولر گازی

یکی از بهترین نرم افزارهای کنترل از راه دور کولر گازی، برنامه Air Touch  است. پس از نصب برنامه آن را به وای فای متصل کرده و در قسمت تنظیمات کاربر، شبگه وایرلس خود را اسکن کرده و کلید دسترسسی خود را وارد کنید.

یکی دیگر از برنامه های مناسب برای نصب ریموت کنترل کولر گازی نرم افزار Cielo Home است که می توانید به صورت رایگان آن را دانلود و نصب نمایید یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این برنامه این است که با هر دو دستگاه آیفون و اندروید سازگار می باشد.

تنظیمات آن بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی دستگاه خود را متصل کرده و دمای کولر گازی را با استفاده از آن کنترل نمایید.

استفاده از برنامه Comfy Mode نیز کنترل کولر گازی را از راه دور فراهم می کند. این برنامه کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از تنظیم محرک های هوشمند، محیط اتاق را بر اساس تنظیمات دما و رطوبت به صورت خودکار کنترل نمایید.

یکی دیگر از قابلیت های این برنامه این است که می توانید تنظیمات پیش فرضی را برای دستگاه مشخص کنید. به عنوان مثال در صورتی که دما به کمتر از 20 درجه سانتی گراد رسید کولر گازی به صورت خودکار خاموش شود.

کنترل کولر گازی با گوشی شیائومی

شیائومی نیز از جمله برندهای موبایل است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند و شما برای کنترل کولر گازی با گوشی شیائومی تنها لازم است یکی از برنامه های تحت اندروید را نصب کرده و با استفاده از آن دستگاه را از راه دور کنترل نمایید.

دانلود کنترل کولر گازی ایران رادیاتور

پیش از این بیان کردیم که در صورت عدم هوشمند بودن دستگاه می توان با استفاده از روش هایی آن را هوشمند سازی کرد. در صورتی که دستگاه به هوشمند سازی احتیاج داشت، با استفاده از روش هایی که توضیح دادیم، این کار را انجام دهید.

برای دانلود کنترل کولر گازی ایران رادیاتور می توانید یکی از برنامه ها را مطابق با سیستم عامل موبایل خود دانلود و نصب نمایید. با اتصال موبایل و کولر گازی به وای فای می توانید دستگاه را از طریق موبایل کنترل کنید.

تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی جنرال

کولر گازی  DN جنرال هوشمند است و پس از دانلود برنامه دستگاه را پیدا کرده و به شما امکان کنترل آن را می دهد. بنابراین برای تبدیل گوشی به کنترل کولر گازی جنرال تنها لازم است برنامه مورد نظر را نصب کرده تا از امکانات آن بهره مند شوید.

نتیجه گیری

پیشرفت علم و تکنولوژی همواره مسیر زندگی را برای بشر راحت تر کرده است و این پیشرفت تکنولوژی امکان مدیریت دستگاه های مختلف هنگامی که در منزل حضور ندارید را برای شما به ارمغان می آورد. در این مطلب به نحوه کنترل کولر گازی از طریق گوشی و نکات مربوط به آن پرداختیم تا اطلاعات مناسبی را از آن دریافت نمایید.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟