خانه هوشمند

تولید لوازم خانگی با ورود هوش مصنوعی وارد فضای جدیدی شد

تولید لوازم خانگی با ورود لوازم خانگی هوشمند وارد حوزه جدیدی شد.

نفیسه رحیمی | 9 ماه قبل
به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با پیشرفت تکنولوژی و ورود لوازم خانگی هوشمند که از راه دور کنترل می‌‌‌شوند تولید لوازم خانگی وارد فضای جدیدی شد اما اکنون پیش‌بینی شده با استفاده از هوش مصنوعی، تحول بزرگی در تولید لوازم خانگی ایجاد خواهد شد.
البته آنچه امروز به نام هوش مصنوعی یا همان AI در دسترس کاربران قرار گرفته نمی‌تواند واقعیت این فناوری پیشرفته باشد و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی در این حوزه خواهد افتاد. اما آنچه قطعیت دارد اینکه نقش هوش مصنوعی در صنعت لوازم خانگی روز‌به‌روز پر‌رنگ‌تر می‌شود و محبوبیت لوازم خانگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به دلیل امکانات بالا و کارآیی بهتر بسیار بیشتر شده است. شخصی‌سازی، کنترل از راه دور، بهینه‌سازی مصرف انرژی، شناسایی سریع مشکلات و خرابی دستگاه و تعمیر زود‌هنگام، ایمنی بالا، کاربری راحت و … تنها بخشی از مزایای هوش مصنوعی در صنعت لوازم خانگی است.

هم اکنون در بسیاری از کشورها که به سمت تولید لوازم خانگی هوشمند رفته‌اند،  از لوازم پخت‌‌‌وپز گرفته تا لباسشویی و ظرفشویی و یخچال و فریزر همه را می‌توانید از راه دور با اپلیکیشن کنترل کنید. تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در این لوازم خانگی هوشمند منحصر به یک شرکت یا یک برند خاص نیست و شما حق انتخاب دارید. آینده صنعت لوازم خانگی با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا گره خورده و این به این معناست که زندگی بشر با این فناوری‌ها راحت و لذت‌بخش‌تر می‌شود. حالا با این شرایط باید دید تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران چه زمانی به سمت استفاده از هوش مصنوعی خواهند رفت و محصولات به‌روز همراه با فناوری اینترنت اشیا را گسترش خواهند داد. البته که در این مسیر مصرف‌کنندگان ایرانی مشکلات و موانع ریز و درشتی هم دارند که باید برای برطرف شدن آنها، گام‌های بلندی از سوی دولت برداشته شود./دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟