اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید اجاق گاز سفری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  افرادی که اهل سفر و طبیعت‌گردی هستند به خوبی می دانند وجود یک سری ...

نهال وحیدی | 8 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  افرادی که اهل سفر و طبیعت‌گردی هستند به خوبی می دانند وجود یک سری لوازم‌نظیر چادر، پتوی مسافرتی، کیسه خواب، انواع چراغ قوه و پاور های شارژر و همچنین سایر تجهیزات برای یک کمپ بدون دغدغه چقدر مهم و ضروری هستند. از این رو در این مطلب قصد داریم تا درباره ی یکی از اصلی ترین نیاز هر کمپی صحبت کنیم و آن هم وجود اجاق مسافرتی یا همان پیکنیک گاز است که امروزه در انواع مختلف و با سوخت های متفاوتی تهیه و تولید می شوند. یکی از اصلی ترین لوازم مورد نیاز در سفر، کمپ و یا طبیعت گردی اجاق گاز مسافرتی است زیرا  پروسه ی تهیه آتش بسیار زمان گیر و تقریبا دشواری است. پس اگر از افرادی هستید که اهل کمپ و سفر هستید و یا به تازگی‌ تصمیم به انجام این کار ها گرفتید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید تا به خوبی با راهنمای خرید اجاق گاز سفری آشنا شوید و بتوانید یک انتخاب خوب با توجه به مواردی نظیر بودجه، میزان استفاده و برند مورد نظرتان داشته باشید.

همچنین در این مطلب میخوانید:

  • کپسول گاز مسافرتی چند ساعت کار میکند
  • اجاق گاز کمپینگ
  • راهنمای خرید گاز مسافرتی
  • اجاق گاز مسافرتی با گاز شهری

 گاز مسافرتی چی بخرم؟

اگر جزو آن دسته اید که دائم‌ در حال مسافرت و طبیعت گردی هستید قطعا می دانید که وجود یک گاز مسافرتی چقدر کاربردی و ضروری است. همچنین اندازه ی کوچک این وسیله باعث شده تا بتوانید این وسیله کاربردی را به راحتی در هر گوشه ماشین جای دهید تا بتوانید در طول سفر یا کمپ غذای تازه و لذیذ را آماده و نوش جان کنید. وجود لوازم این چنینی قطعا باعث می شود تا در طول سفر احساس بهتری داشته باشید و هیچ دغدغه ای برای راه اندازی آتش و پخت و پز نداشته باشید اما در این مطلب همراه ما باشید تا به خوبی با راهنمای خرید اجاق گاز سفری آشنا شوید.

اجاق گاز مسافرتی یا پیک نیک  و یا اجاق گاز کمپینگ یک وسیله کوچک و کاربردی است که در انواع مختلف با سوخت بنزین و گاز روشن می شود و در هر زمان که نیاز به پخت و پز غذا در طبیعت داشته باشید به راحتی با این وسیله کاربردی می توانید از یک املت خوش طعم تا یک برگر عالی را آماده کنید همچنین وجود این اجاق گاز علاوه بر پخت و پز مزایای دیگری نیز دارد. به طور مثال اندازه کوچک و جمع و جور این وسیله اما کارایی زیاد آن محبوبیت زیادی را بین افرادی که اهل طبیعت هستند به دست آورده همچنین داشتن شعله ای پر حرارت باعث می شود که غذا خیلی زود آماده شود و یا آب به راحتی به دمای جوش برسد و اینگونه دیگر زمان زیادی را صرف پخت و پز نخواهید کرد و می توانید زمان بیشتری از مسافرت یا طبیعت ‌گردی خود لذت ببرید اما اگر‌ هنوز اجاق مسافرتی تهیه نکردید و قصد خرید آن را دارید به این ۳ نکته توجه کنید:

  • با توجه به نوع گاز و سوخت آن ها را طبقه بندی کنید.
  • آگاهی از زمان سوزاندن، متوسط زمان جوش و وزن از ویژگی هایی هستند که باید به ان ها توجه کنید.
  • آشنایی با روش های استفاده از هر کدام از مدل های اجاق مسافرتی

آشنایی با انواع اجاق مسافرتی

 

  • اجاق مسافرتی چوب سوز: این مدل از اجاق سفری همانطور که از نام آن پیدا است با چوب و علف خشک روشن می شود و تقریبا جزو مدل های قدیمی این سبک‌ اجاق ها محسوب می شوند البته امروزه مدل های جدید تری از این محصول ها روانه بازار شده که حتی قابلیت شارژ سایر لوازم‌ مانند گوشی و… را دارد.
  • اجاق گاز مسافرتی سوخت جامد: این نوع اجاق ها از طریق قرص جامد که داخل اجاق قرار می‌گیرد کار می کند البته خوب است بدانید که این نوع از سوخت دارای بو است و هنگامی که روشن می شود ممکن است سبب لکه زدن اجاق تان بشود. همچنین این نوع اجاق ها حرارت کافی ندارد و نمی توان‌به عنوان یک وسیله برای پخت و پز به آن نگاه کرد اما می تواند برای آماده سازی برخی خوراکی ها کاربردی باشد.
  • اجاق گاز مسافرتی الکلی: این اجاق سفری از طریق الکل کار می کند و به علت راه اندازی با الکل هزینه کمتری دارد و اکثرا از این مدل استفاده می کنند اما هنگام استفاده از این نوع اجاق مسافرتی حتما موارد ایمنی را رعایت کنید و البته که باید بدانید به دلیل اشتعال الکل، آماده سازی غذا با این اجاق ها کمی زمان بر خواهد بود‌.

  • اجاق گاز مسافرتی با سوخت مایع: معمولا این اجاق ها با سوخت هایی نظیر بنزین و گازوئیل و گاز سفید کار می کنند که حرارت و شدت پخش شعله بسیار بالا و مناسبی برای پخت و پز دارند.
  • اجاق گاز مسافرتی مخزنی: این نوع اجاق ها دارای دو مدل هستند که در یکی از مدل های آن مخزن، زیر گاز قرار دارد و در مدل دوم توسط یک شیلنگ‌ یا سایر اتصالات به گاز متصل می شوند. این نوع از گاز های مسافرتی جزو اجاق گاز مسافرتی با گاز شهری نیز محسوب می شوند. همچنین سوخت غالب این مدل اجاق گاز های مخزنی گاز ایزوپوتان و پروپان است.

کپسول گاز مسافرتی چند ساعت کار میکند؟

یکی از پرسش های رایج درباره اجاق گاز های مسافرتی این است که کپسول گاز مسافرتی چند ساعت کار میکند؟ در جواب به این پرسش باید بگوییم که عوامل مختلفی در مدت زمان کارکرد کپسول اجاق تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توان به حجم مخزن، میزان مصرف و قدرت حرارت گاز اشاره کرد. در واقع هر چقدر حجم مخزن بیشتر باشد مدت بیش تری کار می کند همچنین اگر میزان پخت و پز را در نظر بگیرید می توان این مقدار را باز هم متغیر کند اما به طور کلی بهتر است پس از ۱ ساعت استفاده کپسول را خاموش کنید تا میزان مصرف کاهش یابد. همچنین خوب است بدانید که یک کپسول گاز مسافرتی به طور میانگین بین ۱ تا ۳ ساعت به شکل مداوم کار می کند که عوامل ذکر شده در تغییر این عدد موثر هستند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از اجاق مسافرتی

استفاده نادرست و غیر اصولی از این وسیله می تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد شما می توانید با رعایت نکات ایمنی از بروز حوادث گوناگون در رابطه با این وسیله جلوگیری کنید:

  • انتخاب مکان مناسب

انتخاب یک فضای مناسب برای قرار دادن این کپسول اجاق گاز اولین نکته ای است که بسیار مهم استو باید محلی با فضای باز و تهویه ی مناسب باشد.

  • دوری از گرما و آتش

به طور جد از نزدیکی اجاق با آتش و گرما اجتناب کنید تا از انفجار آتش گیری جلوگیری شود همچنین لوازم اشتعال زا را از آن دور نگه دارید. (پلاستیک، کاغذ، کبریت، الکل، فندک، بنزین و….)

☆ مخزن باید در محیطی خشک و خنک قرار گیرد د در معرض نور خورشید نیز نباشد‌.

نکات مهم برای خرید اجاق گاز سفری

  • توجه به قیمت وسیله به هنگام خرید زیرا عوامل مختلف مانند جنس، کیفیت، مدل و نوع سوخت مصرفی در قیمت آن تاثیر گذار هستند و شما می توانید ابتدا با در نظر گرفتن بودجه خود یک انتخاب خوب در نظر داشته باشید.
  • توجه به مدل های مختلف اجاق سفری و انتخاب مدل مورد نظر قبل از خرید که در این مطلب درباره ی انواع مدل های موجود صحبت کردیم و با خواندن آن می توانید یک مدل را متناسب با شرایط و بودجه تان انتخاب کنید‌.
  • توجه به وزن و اندازه اجاق زیرا جا به جایی و حمل آسانی داشته باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.
  • توجه به قابلیت تنظیم شعله تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و غذا یا نوشیدنی شما نسوزد و در صورت نیاز بتوانید شعله را کم و زیاد کنید‌.
  • انتخاب اجاق کم مصرف تا مصرف سوخت بالا نرود‌.
  • توجه به میانگین مدت زمان جوش تا بتواند در زمان کمی آب را به دمای جوش برساند.
  • داشتن لوازم‌ جانبی نظیر فندک ، پایه و… برای استفاده آسان تر از این محصول.

در این مطلب به عنوان یک راهنمای خرید اجاق گاز سفری تمام نکات لازم برای تهیه و آشنایی با این محصول را به شما گفتیم و با خواند این مطلب تقریبا با این وسیله آشنا شدید همچنین اگر جزو افرادی هستید که دائما در حال کمپینگ و طبیعت گردی هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این وسیله کاربردی تهیه کنید تا هر زمان که خواستید بتوانید غذایی گرم و تازه را به راحتی آماده کنید اما اگر نمی دانید که کدام‌ برند های ایرانی و خارجی برای تهیه این وسیله کاربردی مناسب هستند، توصیه ما به شما برند هایی نظیر کمپسور، کرویت، استنلی، اتم گاز، کووا، بارک، پریموس، هنری، کینگ کمپ، کومکس، جی اس آی و آنست است که همگی برند های خوب و معتبری محسوب می شوند و می توانید با خواند نظر کاربران برای هر برند بهترین اجاق گاز مسافرتی متناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟