آینده لوازم خانگی هوشمند چگونه است؟
خانه هوشمند

آینده لوازم خانگی هوشمند چگونه است؟

 سیستم‌های تهویه مطبوع که به طور خودکار رطوبت و دمای اتاق را بر اساس توانایی خودآموزی خود در ردیابی عادات کاربران کنترل می‌‌‌کنند.

نفیسه رحیمی | 7 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،سیستم‌های تهویه مطبوع که به طور خودکار رطوبت و دمای اتاق را بر اساس توانایی خودآموزی خود در ردیابی عادات کاربران کنترل می‌‌‌کنند، در حال حاضر به بخشی از زندگی روزمره مردم در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده‌‌‌اند. در عصر هوش مصنوعی (AI)، تقریبا همه لوازم خانگی را می‌توان از طریق دستورات صوتی، تشخیص چهره یا با استفاده از دستگاه‌‌‌های تلفن همراه از راه دور کنترل کرد. فناوری‌‌‌های دیجیتال پیشرفته به سرعت بسیاری از صنایع سنتی را متحول کرده و زندگی را راحت‌‌‌تر می‌‌‌کنند.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌‌‌رود بخش دستگاه‌‌‌های خانه‌‌‌های هوشمند چین در چند سال آینده، به لطف پوشش اینترنت فوق سریع G۵، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) شاهد رشد انفجاری باشد. در گزارشی که شرکت تحقیقات بازار جهانی (IDC) منتشر کرد، محموله‌‌‌های تجهیزات خانه هوشمند در چین در سال گذشته به ۲۶۰ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۷‌درصد افزایش داشته است و این رقم انتظار می‌‌‌رود به ۵۴۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۵، با درآمد کل فروش بیش از ۸۰۰ میلیارد یوآن برسد.

 

 

 

 

 

 

این شرکت اعلام کرد، محموله‌‌‌های جهانی دستگاه‌‌‌های خانه هوشمند برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و با ۲.۶‌درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸۷۱.۸ میلیون دستگاه رسید. این مشاور رشد متوسط ۲.۲ درصدی را در محموله‌‌‌های دستگاه‌‌‌های خانه هوشمند در سال ۲۰۲۳ با احیای اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرد. این رشد احتمالا تا سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت و محموله‌‌‌های جهانی به ۱.۲۳ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۷ می‌‌‌رسد. در همین حال، طبق گفته شرکت تحقیقات بازار، چین با سهم ۵۰ تا ۶۰ درصدی در بخش خانه‌‌‌های هوشمند جهانی، به بزرگ‌ترین بازار مصرف دستگاه‌‌‌های خانه هوشمند تبدیل شده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی چینی در حال تسریع گام‌‌‌ها برای استفاده از فناوری‌‌‌های پیشرفته G۵، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای ارتقا و تکرار محصولات هستند. اینترنت اشیا به شبکه‌‌‌ای از اشیا با نرم‌افزار یا حسگرهایی اطلاق می‌شود که امکان تبادل داده‌‌‌ها را فراهم می‌‌‌کند.

هایر اسمارت هوم، یکی از زیرمجموعه‌‌‌های بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی در چین، با ارائه راه‌‌‌حل‌‌‌های سفارشی‌‌‌سازی‌‌‌شده که چند محصول لوازم خانگی را به هم مرتبط می‌‌‌کند، یک اکوسیستم اینترنت اشیاء مبتنی بر G۵ ساخته است. این اکوسیستم توسط پلت‌فرم اینترنتی صنعتی، COSMOPlat، طراحی شده است تا با جمع‌‌‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌‌‌ها از مصرف‌کنندگان، تامین‌‌‌کنندگان و کارخانه‌‌‌ها، محصولات را به سرعت سفارشی کنند و در عین حال بهره‌‌‌وری را افزایش داده و هزینه‌‌‌ها را کاهش دهند. مصرف‌کنندگان می‌توانند در فرآیند طراحی محصول، تحقیق و توسعه، تولید، ساخت، فروش و بازاریابی شرکت کنند. اینترنت لباس هایر نه تنها شامل ماشین‌‌‌هایی است که شست و شو می‌‌‌دهند، بلکه می‌توانند بر همه چیز مربوط به لباس‌‌‌ها، از جمله استایل، خرید و سایر انواع نگهداری نظارت کنند./دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • زهرا | 18 آذر 1402 در 8:40 ب.ظ

    بهترین لوازم برقی مارک خوب چیه؟

    • بهنام وحیدی | 19 آذر 1402 در 12:27 ب.ظ

      لوازم برقی منظور شما چیه؟ لوازم کوچک آشپزخانه مد نظرتونه؟