آموزش ساخت کرسی
آموزش

آموزش ساخت کرسی + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرمای استخوان سوز در برخی از روزهای زمستان وسوسه برپایی کرسی، سنت دیرینه ...

یاسمن داودیان | 7 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرمای استخوان سوز در برخی از روزهای زمستان وسوسه برپایی کرسی، سنت دیرینه ایرانی را برای انسان به وجود می آورد. اگرچه استفاده از کرسی دیگر روشی رایج در میان ایرانی ها نیست اما باعث گردآوری اعضای خانواده در کنار یکدیگر می شود. در ادامه آموزش ساخت کرسی را توضیح می دهیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:
آموزش نصب بخاری گازی

 

در این مطلب می خوانیم:

  • آموزش ساخت کرسی تاشو
  • آموزش ساخت کرسی چوبی
  • ساخت کرسی با پالت
  • ساخت کرسی با لامپ
  • آموزش ساخت کرسی برقی

 این وسیله گرمایشی به تجهیزات پیچیده و خاصی نیاز ندارد و برای قرار دادن آن در خانه به یک میز نسبتا بزرگ با توجه به تعداد اعضای خانواده خود نیاز دارید و برای اینکه گرمای کرسی از آن بیرون نیاید، لازم است از یک لحاف گرم و بزرگ استفاده کنید.

پیشنهاد می شود کرسی را در اتاق کوچکی قرار دهید تا هوای گرم به نقاط دیگر مبادله نشود و فضای گرم و مطلوبی ایجاد شود.

انواع کرسی

کرسی را می توان با توجه به تجهیزات مختلف برپا کرد؛ از انواع کرسی می توان به کرسی نفتی، برقی، زغالی و ژاپنی اشاره کرد که در ادامه توضیحاتی را در خصوص آن ها بیان می کنیم.

کرسی نفتی

کرسی نفتی یکی از قدیمی ترین انواع کرسی شناخته می شود که در گذشته های دور از آن استفاده می شد و برپایی آن در شب یلدا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کرسی برقی

در صورتی که وسیله گرمایشی کرسی را هیتر برقی انتخاب کنید؛ یک کرسی برقی ساخته اید که ایمنی بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد.

کرسی زغالی

این مدل یکی از رایج ترین انواع کرسی بوده که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت. همان طور که از نامش پیداست وسیله گرمایشی آن زغال بوده است.

برای ایجاد این کرسی، باید منقل را از زغال پر کرده و آن را با خاکستر الک کرده بپوشانید. ابتدا در فضای باز باید زغال ها را شعله ور کرده سپس آن را زیر میز چوبی قرار دهید.

کرسی ژاپنی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کرسی فقط مختص به ایران نیست و ژاپنی ها از قرن 14 میلادی تاکنون از سیستم گرمایشی مشابهی به نام کوتاسکو استفاده می کردند که کاربری آن دقیقا مشابه کرسی ایرانی است.

فواید استفاده از کرسی

استفاده از کرسی با فوایدی برای سلامتی بدن همراه است که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

کاهش دردهای مفصلی

سرمای هوا در فصل زمستان، بیماری های مزمن مثل کمر درد، زانو درد، کتف درد و … را تشدید می کند که استفاده از کرسی منجر به کاهش این نوع دردها خواهد شد.

تعادل گردش خون در بدن

با شروع فصل سرما، تمرکز گردش خون بر روی حفظ اعضای حیاتی مثل قلب، مغز و کلیه می باشد و سرما باعث انقباض عضلات و بسته شدن منافذ پوستی می شود و با قرار گرفتن زیر کرسی گردش خون در بدن برقرار می شود.

دفع الکتریسته ساکن

جنس لحاف کرسی از نخ و پشم می باشد و می تواند الکتریسته ساکن در بدن را دفع کند و در نهایت باعث ایجاد آرامش شود.

آموزش ساخت کرسی تاشو

آموزش ساخت کرسی تاشو

ساخت کرسی تاشو یکی از جذاب ترین آیتم هایی است که می توان برای فصل زمستان ایجاد کرد. در ادامه به آموزش ساخت کرسی چوبی و ساخت کرسی با پالت می پردازیم. برای ساخت کرسی به وسایل زیر نیاز دارید:

  1. چوب تراش یا چوب مستطیلی برای پایه های کرسی به ابعاد 5*5
  2. چوب تخته ای یا پالت برای روی میز کرسی به طول 80 سانتی متر
  3. میخ 7 سانتی
  4. پیچ 3 سانتی
  5. چسب چوب
  6. قلاب برای آویزان کردن هیتر
  7. مقداری سمباده
  8. براق کننده چوب

برای ساخت کرسی تاشو ابتدا باید پایه های آن را درست کنیم، ابعاد هر پایه باید حدود 50 سانتی متر باشد. برای بریدن چوب می توانید از اره مخصوص چوب استفاده کنید.

برای ساخت چهارچوب یا همان قاب مخصوص زیر کرسی می توانید از سه عدد چوب تراش 40 سانتی و دو عدد چوب تراش 80 سانتی متر را برش بزنید. برای اتصال آن ها به یکدیگر کافی است مقداری چسب چوب به محل اتصال بزنید و با استفاده از میخ 7 سانتی آن ها را محکم کنید. برای اینکه چسب چوب کاملا خشک شود باید حدود 10 ساعت به آن زمان دهید.

 

برای چسباندن پایه های ثابت به میز، ابتدا باید رویه ساخته شده را برعکس روی زمین قرار دهید و سپس پایه را از داخل در گوشه چهارچوب نگه دارید و با استفاده از دریل یک سوراخ در چهارچوب ایجاد کنید و با پیچ و مهره آن را محکم کنید.

حال نوبت پایه های تاشو کرسی می باشد، برای انجام این کار باید پس چسباندن پایه ها به چهارگوشه به وسیله دریل یک سوراخ در چهارچوب پایه ها ایجاد کنید و با پیچ و مهره آن را محکم کنید در چنین وضعیتی پایه های امکان تا شدن دارند.

استفاده از چوب یا چوب صنوبر تبریزی برای ساخت کرسی چوبی بهتر است؛ همچنین با استفاده از سمباده می توانید تراشه های چوب را بگیرید با براق کننده کلر سطح براق و  یکدستی را ایجاد کنید.

با توجه به ابعاد کرسی ساخته شده باید بر روی آن لحاف بی اندازید و با استفاده از هیتر برقی و یا منقل زمان وسیبه گرمایشی آن را فراهم کنید.

ساخت کرسی با لامپ

پیش از این به نحوه ساخت میز برای ایجاد کرسی پرداختیم. یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن گرمایش کرسی را تامین کرد. لامپ مادون قرمز است.

جالب است بدانید که این لامپ خاصیت درمانی دارد و برای آرتروز و دردهای مفصلی مناسب است و همچنین با به کار بردن آن خطری انسان را تهدید نمی کند.

ساخت کرسی برقی

برای ساخت کرسی برقی تنها به یک هیتر برقی و یا المنت های حرارتی نیاز دارید. برای استفاده از کرسی برقی لازم است محل قرارگیری کرسی را مکانی مشخص کنید که به پریز برق نزدیک بوده تا بتوانید هیتر را به آن وصل کنید.

پس از تعبیه المنت حرارتی در زیر کرسی می توانید آن را روشن کرده و بر روی آن لحاف قرار داده و لذت استفاده از کرسی را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه ساخت انواع کرسی پرداختیم تا با به کار بردن آن خاطرات کودکی تان را در کنار خانواده زنده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟