میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟
آموزش

میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟

شوفاژ برقی یکی از رایج ترین روش های گرمایش محیط است که همانطور که از نامش پیدا است با سیستم برقی سر و کار دارد.

نهال وحیدی | 7 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  شوفاژ برقی یکی از رایج ترین روش های گرمایش محیط است که همانطور که از نامش پیدا است با سیستم برقی سر و کار دارد. اغلب افرادی که در خانه خود از این نوع دستگاه برای گرمایش استفاده می کنند، نگران هزینه برق مصرفی این وسیله هستند. از این رو در این مطلب سعی می کنیم تا درباره ی این که میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟ صحبت کنیم تا به طور کامل با میزان مصرف برق شوفاژ برقی آشنا شوید.

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • شوفاژ برقی کم مصرف پارس خزر
  • مصرف برق شوفاژ برقی ایوولی
  • شوفاژ برقی یا بخاری برقی
  • تعویض روغن شوفاژ برقی

میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟

برای این که بتوانید تشخیص دهید میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت. به طور کلی عواملی مانند متراژ محیط، مدت زمان استفاده، درجه حرارت و هوای بیرون همگی می توانند جزو عوامل تاثیر گذار در مقدار برق مصرفی در شوفاژ برقی باشند.

بیشتر بدانید:
نکات مهم در خرید رادیاتور
  • متراژ محیط: اندازه و متراژ محل قرار گیری شوفاژ یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان مصرف برق آن است. در واقع زمانی که فضا بزرگ‌تر باشد دستگاه برای گرم‌ کردن محیط به برق بیشتری نیاز دارد.
  • مدت زمان استفاده: هنگامی که از شوفاژ برقی در مدت زمان طولانی تر استفاده کنید، قطعا مصرف برق دستگاه را نیز بالا تر خواهید برد.
  • تنظیم درجه شوفاژ: هر چقدر دمای بالا تری را برای شوفاژ برق تنظیم‌ کنید، دستگاه برق بیشتری مصرف می کند‌.
  • دمای بیرون: هر چقدر هوای بیرون سرد تر باشد و دما پایین تر، دستگاه به انرژی بیشتری برای گرم کردن محیط نیاز دارد که در نتیجه برق بیشتری مصرف می کند.
  • بازدهی دستگاه: شوفاژ های برقی که کارآمد تر هستند نسبت به شوفاژ های کم بازده، برق کمتری مصرف می کنند.

با تمام این توضیحات همچنان این سوال وجود دارد که میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟ و یا مصرف انرژی شوفاژ برقی به چه مقدار است؟! در واقع گفتیم که فاکتور های مختلفی در این موضوعات مرتبط هستند اما به طور کلی می توان گفت که یک شوفاژ برقی با توان ۱۰۰۰ وات که به مدت یک ساعت کار می کند، حدود ۱ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. حال با این مقدار می توانید حدودی محاسبه کنید که شوفاژ برقی چقدر مصرف انرژی و برق دارد.

☆ این مقدار حدودی برای رادياتور برقي كم مصرف نیز می تواند صدق کند.

چگونه مصرف شوفاژ برقی را کاهش دهیم؟

چندین راه برای کاهش مصرف برق شوفاژ برقی وجود دارد که عبارتند از:

  • عایق بندی مناسب محیط می تواند مصرف برق دستگاه را کاهش دهد زیرا در صورتی که عایق بندی مناسب نباشد نمی تواند هوای گرم‌داخل را حفظ کند و در نتیجه حرارت اتاق کم شده و شوفا نیاز به انرژی بیشتری برای گزم کردن‌ محیط دارد.
  • بهتر است از یک‌تایمر یا ترموستاتی که قابلیت تنظیم برنامه ریزی برای شوفاژ برقی را دارد استفاده‌ کنید و درجه حرارت دستگاه را در زمان هایی که در خانه حضور ندارید یا در زمان هایی که به حرارت کمتری نیاز دارد تنظیم ‌کنید و انرژی مصرفی شوفاژ را کاهش دهید.
  • به جای گرم کردن کل فضای خانه بهتر است فقط اتاقی که در آن حضور بیشتری دارید را گرم نگه دارید با این کار نیز مصرف انرژی را کاهش می دهید.
  • به جای خرید شوفاژ برقی ارزان ، بهتر است به دنبال شوفاژ هایی باشید که عملکرد بهینه تری دارند.
  • اگر دستگاه های شما قدیمی است بهتر است اقدام به تعویض شوفاژ های قدیمی‌ کنید.

مشکلات رایج در شوفاژ برقی چیست؟

شوفاژ برقی عمدتا یک وسیله پیچیده نیست و کارایی ساده ای دارد اما علت های مختلفی می تواند در خرابی شوفاژ برقی وجود داشته باشند که اکثرا مربوط به خرابی قطعات داخلی مانند ترموستات، المنت، فن و… مرتبط هستند. همچنین شوفاژ هایی که توان بالایی دارند ممکن است باعث ایجاد مشکل در کنتور برق و خارج شدن برق از مدار شوند. اما از نشانه های خرابی رادیاتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن نشدن شوفاژ برقی
  • عدم‌ پخش گرمای کافی
  • کار نکردن فن های شوفاژ برقی
  • نشت روغن از شوفاژ برقی

☆ تک تک این موارد بهتر است توسط یک تکنسین حرفه ای بررسی شود تا به راحتی مشکل شوفاژ برقی شما حل شود.

شوفاژ برقی یا بخاری برقی

شوفاژ که با نام رادیاتور برقی نیز آن را می شناسیم یکی از سیستم های گرمایشی مدرن محسوب می شود. نکته جالب درباره انواع شوفاژ برقی این است که داخل این دستگاه، روغن وجود دارد و این روغن ها نمی سوزند بلکه حرارت می گیرند و سپس به محیط انتقال می دهند. بخاری برقی نیز یکی دیگر از سیستم های گرمایشی است و توسط المنت یا فن کار می کند.

سوالی که درباره ی انتخاب بین شوفاژ برقی یا بخاری برقی مطرح می شود این است که کدام برق بیشتری مصرف می کنند. گفتیم که مصرف برق شوفاژ برقی چیزی حدود ۱ کیلو وات در ساعت است اما بخاری برقی با توجه به تعداد المنت هایی که دارد مصرف برق متفاوتی دارد به طور مثال هر بخاری برقی تابشی با ۳ المنت حدود ۱۲۰۰ وات برق مصرفی دارد.

همه افراد هنگام خرید یک وسیله برقی به دنبال نوع کم مصرف آن هستند. به طور کلی قیمت شوفاژ برقی کمی بالا است و اگر مصرف برق زیادی نیز داشته باشند اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهد بود و هزینه های بالایی را به همراه  دارد. از آن جایی که هزینه برق، از آب و گاز گران تر است اکثر برند های داخلی اقدام به تولید شوفاژ های برقی نمی کنند به طور مثال شما نمی توانید به دنبال شوفاژ برقی کم مصرف پارس خزر باشید اما هیتر های برقی این برند را اکثرا به نام شوفاژ برقی می شناسند و به این اسم معرفی می کنند‌.

مصرف برق شوفاژ برقی ایوولی چقدر است؟

در این مطلب درباره برق مصرفی شوفاژ های برقی صحبت کردیم و گفتیم  یک شوفاژ برقی در ساعت حدود ۱ کیلو وات برق مصرف می کند حال این مقدار با توجه به نوع شوفاژ و برند می تواند تغییر کند. پس اگر به دنبال مصرف برق شوفاژ برقی ایوولی یا هر برند دیگری هستید باید در اطلاعات نوع شوفاژی که تهیه کردید آن را پیدا کنید و یک عدد ثابت برای این مقدار وجود ندارد‌.

تعویض روغن شوفاژ برقی چگونه است؟

میزان مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟

 

کارایی شوفاژ های برقی که جزو جدید ترین سیستم گرمایشی محسوب می شوند و ایمنی بالایی نیز دارند بسیار ساده است. در واقع بعد از اتصال شوفاژ به برق جریان الکتریکی در المنت ها به انرژی گرمایی تبدیل می شود و در نتیجه فضا را گرم‌ می کند. فضای داخل رادیاتو با روغن های نسوز پر شده که این روغن ها انرژی حرارتی را دریافت کرده و در اثر جریان همرفت به سمت شیار های عمودی رادیاتور حرکت می کند و از طریق فن های تعبیه شده در رادیاتور به محیط اطراف خود پخش می‌کنند. به علت این که روغن های داخل رادیاتور نسوز هستند نیازی به تعویض روغن شوفاژ برقی نیست مگر در مواردی خاص و این امر باید توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود‌.

چرا شوفاژ برقی گرم نمیشود؟

در برخی موارد پیش آمده که با روشن کردن شوفاژ، دستگاه داغ نشده و این مشکل می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که در این جا به بررسی چند تا از علل های اصلی مشکل گرم نشدن شوفاژ برقی خواهیم پرداخت:

  • خرابی کلید های برق شوفاژ برقی

کلید های برق در هر وسیله ای وظیفه قطع یا وصل کردن اتصال برق را دارند. در صورتی که کلید ها نتوانند اتصال ورودی را دریافت کنند و جریان را ایجاد کنند قطعا سبب بروز مشکلاتی در شوفاژ برقی خواهند بود.

  • مشکل سیم کشی شوفاژبرقی

سیم کشی ها اصولا در هر دستگاهی جریان الکتریکی را در قسمت های مختلف وسیله برقرار کرده و در شوفاژبرقی اگر دستگاه سالم باشد توسط این سیم‌کشی ها بقیه اجزا گرم‌ می شوند از این رو اگر بخشی از این سیم کشی دچار مشکل یا قطعی شده باشد قطعا شوفاژ گرم‌ نخواهد شد.

  • عملکرد اشتباه سنسور شوفاژ برقی

سنسور ها با تشخیص حرارت باعث عملکرد صحیح در شوفاژ برقی می شوند و در صورتی که این سنسور ها دچار مشکل شده و سگنال های درست را دریافت نکنند عملکرد دستگاه دچار اختلال می شود.

  • خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی به المنت را برای رسیدن به دمای معین بر عهده  دارد و اگر این قطعه خراب شود دستگاه نمی تواند تشخیص دمای درستی داشته باشد و جریان برق ورودی به المنت را زود تر قطع کند و در نتیجه شوفاژ داغ نخواهد شد.

  • خرابی المنت شوفاژ برقی

حرارت لازم برای گرم کردن روغن داخل شوفاژ برقی با استفاده از جریان برق توسط المنت ها انجام می شود اگر المنت دچار نقص و خرابی شده باشد قطعا در تولید گرما شوفاژ دچار مشکل خواهد شد.

  • تنظیمات نادرست شوفاژ برقی

در برخی مواقع امکان دارد که تنظیمات شوفاژ برقی درست نباشد یعنی المنت فعال نشده باشد یا دما و حرارت مناسبی انتخاب نشده و در این حالت نیز ممکن است شوفاژ گرمای لازم را نداشته باشد .

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟