طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر
آموزش

طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر

  طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر اگرچه بسیار آسان به نظر می رسد؛ اما راه و روش های خودش را دارد.

یاسمن داودیان | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر اگرچه بسیار آسان به نظر می رسد؛ اما راه و روش های خودش را دارد؛ در این مطلب قصد داریم به طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:
طرز تهیه کیک ساده با توستر تولیپس

 

در طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر موضوعات زیر را هم می خوانیم:

  • درجه حرارت مرغ در توستر
  • طرز تهیه مرغ بریان در توستر با جوجه گردان
  • طرز تهیه مرغ در توستر با سینی
  • طرز تهیه مرغ در توستر با سینی بدون فویل
  • طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی
  • چرا مرغ در توستر خشک میشود
  • علت خشک شدن جوجه کباب در فر

 درجه حرارت مرغ در توستر

طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است به آن توجه داشته باشید؛ درجه حرارت مرغ در توستر است. پختن مرغ در توستر معمولا در دستگاه هایی صورت می گیرد که حالت جوجه گردان دارد و دمای این برنامه اغلب بر روی 350 درجه تنظیم می شود.

برای طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر روش های متفاوتی وجود دارد اما در روشی که در ادامه مطلب آن را توضیح می دهیم؛ به مواد زیر نیاز دارید:

زعفران دم کرده5 قاشق غذا خوری
کره50 گرم
گوجه فرنگیدو عدد
برگ بودو عدد
فلفل دلمه اییک عدد
پیازدو عدد
ادویه دلخواهبه میزان مناسب

 

مرحله اول

در اولین مرحله ابتدا محتویات داخل مرغ را خالی کنید؛ اما حواستان باشد که داخل بدن مرغ را با چاقو برش نزنید. پس از تمیز کردن کامل مرغ، آن را شستشو دهید.

مرحله دوم

پس از اینکه مرغ کاملا خشک شد؛ با استفاده از یک قاشق غذاخوری نمک تمام قسمت های داخلی و خارجی مرغ را به آن آغشته کنید. سپس پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه ادویه ها به خوبی مخلوط کنید.

مرحله سوم

مواد خرد شده را به همراه برگ بود در شکم مرغ قرار دهید و آن را در یک کیسه فریزر زیپ دار بگذارید و حداقل 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا طعم دار شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت مدت زمان مورد نظر، آن را از یخچال خارج کرده و مواد داخل آن را کنار بگذارید سپس با استفاده از 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده تمام قسمت های مرغ را ماساژ دهید و به مدت 30 دقیقه در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

مجددا با استفاده از مقداری پیاز، فلفل دلمه ای و گوجه خرد شده شکم مرغ را پر کنید در طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر لازم است با استفاده از نخ شکم مرغ را با دقت و به گونه ای که پس از پخت باز نشود؛ بدوزید.

 

مرحله ششم

در این مرحله سیخ جوجه گردان را به بدن مرغ فرو کرده و سپس کره و باقی زعفران را بر روی مرغ قرار دهید.

مرحله هفتم

توستر را با حرارت مورد نظر روشن کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت و نیم در توستر بماند تا کاملا سوخاری شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که در طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر باید بدانید این است که پس از پختن کامل مرغ آن را به سرعت برش نزنید و بهتر است پس از 15 دقیقه آن را برش بزنید تا متلاشی نشود.

طرز تهیه مرغ در توستر با سینی

در برخی از دستگاه ها به دلیل عدم وجود جوجه گردان لازم است به وسیله سینی مرغ را بپزیم. طرز تهیه مرغ در توستر با سینی نیز کار سختی نیست ضمن اینکه روش طعم دار کردن آن طبق دستوری است که پیش از این آن را بیان کردیم.

پس از آماده سازی مرغ، ابتدا توستر را بر روی دمای 205 درجه سانتی گراد قرار داده و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید تا خوب داغ شود سپس روی سینی را و محتویات آن را به وسیله فویل بپوشانید و آن را در طبقه وسط توستر قرار دهید.

اینکه پخت مرغ چقدر طول می کشد؛ به ابعاد مرغ و درجه حرارت دستگاه شما بستگی دارد اما به طور معمول بین یک تا یک ساعت و نیم زمان می برد.

پس از انجام مراحل بالا، فویل را برداشته و المنت پایینی آن را خاموش کنید تا با روشن بودن المنت بالا روی مرغ و محتویات آن سرخ یا گریل شود انجام این کار 5 تا 10 دقیقه بیشتر زمان نمی برد و در آخر لازم است مرغ ها را تست کنید تا مطمئن شوید پخته شده اند یا خیر.

طرز تهیه مرغ در توستر با سینی بدون فویل

یکی از مهم ترین نکاتی که در طرز تهیه مرغ در توستر با سینی بدون فویل باید بدانید؛ این است که باید مرغ را پیش از قرار دادن در توستر در قابلمه بپزید تا خامی آن گرفته شود سپس به صورت دلخواه آن را طعم دار کنید.

پس از انجام مراحلی که توضیح دادیم، مرغ را روی سینی توستر قرار دهید و روی آن را زعفران بمالید سپس درجه حرارت دستگاه را بر روی 140 درجه تنظیم نمایید. سینی را به مدت یک ساعت در توستر قرار دهید تا تکه های مرغ کاملا طلایی شود.

طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی را در ادامه آموزش می دهیم. برای پخت این غذا توصیه می شود قدم به قدم مراحل را با دقت انجام دهید.

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب باید از تکه های مرغ استفاده کنید، می توانید با توجه به ذائقه خود ران یا سینه را انتخاب کنید.

جوجه های برش خورده را به همراه پیاز خلالی، زعفران، آبلیمو، روغن زیتون، سس مایونز و ادویه دلخواه طعم دار کنید. سپس جوجه ها را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم دار شوند.

مرحله دوم

پس از مزه دار شدن مرغ ها درجه حرارت فر را بر روی 180 درجه تنظیم کرده و گرم شود. سپس جوجه ها را به سیخ چوبی بزنید.

مرحله سوم

سیخ های جوجه کباب را در سینی فر که با روغن زیتون چرب شده قرار دهید و برای مغز پخت شدن روی آن فویل بکشید اما حتما با استفاده از چاقو روی فویل را سوراخ کنید تا هوا جریان داشته باشد. سینی گرم شده را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید تا خوب پخته شوند.

چرا مرغ در توستر خشک میشود

یکی از مشکلاتی که هنگام تهیه مرغ در توستر با آن مواجه می شوید، خشک شدن مرغ در دستگاه است به همین خاطر ذهن کاربر با سوالاتی از جمله چرا مرغ در توستر خشک می شود؟ و یا علت خشک شدن جوجه کباب در فر چیست؟ به چالش کشیده می شود.

از دلایلی که باعث خشک شدن مرغ می شود، قرار دادن مرغ بدون پوست در توستر و یا فر است برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود، مرغ را با پوست درون دستگاه قرار دهید و هنگام سرو کردن پوست آن را جدا کنید.

همچنین قرار دادن مرغ طعم دار شده در یخچال به مدت طولانی علاوه بر طعم دار کردن آن، خشک شدن مرغ را به وجود نمی آورد. رعایت این نکات به ظاهر ساده تجربه پخت غذایی دلچسب را برای شما فراهم می کند.

سخن پایانی

در مطلب طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر علاوه بر روش های پخت آن به توضیح دیگر مطالب رایج در خصوص آن پرداختیم تا نکات خوبی از این مقاله کسب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟