آموزش

طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز +ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسنک یکی از آیتم های جذابی است که می توانید در وعده عصرانه تهیه کرده و یا به ...

یاسمن داودیان | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسنک یکی از آیتم های جذابی است که می توانید در وعده عصرانه تهیه کرده و یا به عنوان پیش غذا در کنار غذای اصلی تان سرو کنید. ساندویچ ساز از وسایل کاربردی آشپزخانه است که با استفاده از آن می توانید انواع اسنک را درست کنید؛ در ادامه این مطلب با طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز آشنا می شوید.

در این مقاله می خوانیم:

  • طرز تهیه اسنک در اسنک ساز
  • طرز تهیه اسنک ساده با ساندویچ ساز
  • طرز تهیه اسنک پیتزایی با ساندویچ ساز
  • فیلم طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز
  • طرز تهیه اسنک سوسیس با دستگاه اسنک ساز
  • اسنک سیب زمینی با ساندویچ ساز
  • طرز تهیه اسنک ساده با سیب زمینی
  • اسنک سیب زمینی و قارچ
  • طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی
  • طرز تهیه اسنک ساده در ماهیتابه
بیشتر بدانید:
علت روشن نشدن ساندویچ ساز چیست؟ + ویدیو

 

 طرز تهیه اسنک در اسنک ساز

طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز

 

به دلیل استفاده رایج افراد از ساندویچ ساز برای درست کردن اسنک، گاها به این دستگاه اسنک ساز نیز گفته می شود. برای طرز تهیه اسنک در اسنک ساز به مواد زیر نیز دارید:

 

مواد لازم برای چهار نفرمقدار
نان تست8 عدد
کالباس ورقه ای8 عدد
پنیر ورقه ای4 عدد
قارچ4 عدد
فلفل دلمه ای خرد شدهنصف فنجان
ذرتنصف فنجان
سس دلخواهبه میزان مناسب

 

در اولین مرحله لازم است دستگاه ساندویچ ساز را روشن کرده تا به خوبی گرم شود؛ پس از خرد کردن قارچ ها به صورت ورقه ای، فلفل دلمه ای و را به صورت نگینی خرد کنید و پیازچه را هم به آن اضافه کنید، البته پیازچه از آیتم هایی است که به سلیقه خودتان می توانید آن را اضافه کنید.

برای سس می توانید از سس دلخواه خود استفاده کنید، البته ترکیب سس مایونز، کچاپ، خردل با همدیگر نیز یک سس جذاب به شما تحویل می دهد که می توانید قبل از قرار دادن مواد بر روی نان تست، روی نان کاور کنید.

پس از اینکه نان ها را به سس دلخواه خود آغشته کردید، یک لایه از آن را به وسیله قارچ، فلفل دلمه ای و پیازچه پر کنید و پس از آن کالباس ورقه ای و ژامبون را روی آن قرار دهید.

 

در این مرحله اسنک شما آماده قرار گرفتن در دستگاه اسنک ساز یا همان ساندویچ ساز می باشد. البته توصیه می شود قبل از گذاشتن اسنک ها در دستگاه، کف آن را به وسیله کره چرب کنید.

طرز تهیه اسنک ساده با ساندویچ ساز

 

در ادامه به طرز تهیه اسنک ساده با استفاده از ساندویچ ساز می پردازیم که مواد به کار رفته در آن سبزیجات بوده و قطعا مورد پسند افراد گیاه خوار واقع می شود. برای طرز تهیه این اسنک خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  1. سویا: دو فنجان
  2. فلفل دلمه ای: یک عدد کوچک
  3. قارچ: 4 عدد
  4. ذرت: دو قاشق غذاخوری
  5. هویج: یک عدد
  6. بادمجان: یک عدد
  7. رب: 2 قاشق غذاخوری
  8. کره گیاهی: 3 قاشق غذاخوری
  9. پیاز: یک عدد
  10. سیر: در صورت تمایل

برای درست کردن اسنک سبزیجات ابتدا لازم است سویا را در آب بخیسانید و پس از اینکه حجم آن دو برابر شد آن را در آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود.

در یک تابه روغن گیاهی را برزید سپس پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه نمایید تا به خوبی سرخ شود و در صورت استفاده از سیر، آن را هم در این مرحله اضافه کنید تا به همراه پیاز تفت بخورد.

در مرحله بعد هویج رنده شده، فلفل دلمه ای خرد شده، بادمجان، قارچ و ذرت را به تابه اضافه کرده و سپس سویا را در تابه بریزید.

برای سس این اسنک ساده می توانید در یک تابه جداگانه رب گوجه، کره گیاهی، زردچوبه، نمک، فلفل، ادویه کاری، پاپریکا و دیگر ادویه های مورد علاقه خود را در کره تفت داده و سپس آن را به مواد اضافه کنید.

پس از درست کردن مواد لازم برای اسنک ساده سبزیجات، آن ها را بر روی نان تست قرار داده و در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید؛ در صورت تمایل می توانید به آن پنیر ورقه ای نیز اضافه ای کنید.

طرز تهیه اسنک پیتزایی با ساندویچ ساز

اسنک میان وعده ی متنوعی است که می تواند با انواع ترکیبات حتی مواد پیتزا آن را تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. برای تهیه اسنک پیتزایی با ساندویچ ساز به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازممقدار
سس کچاپدو قاشق غذاخوری
نان تستبه تعداد نفرات
فلفل دلمه اییک عدد
قارچ اسلایس شدهبه مقدار دلخواه
ذرتنصف فنجان
ژامبونبه میزان دلخواه
پنیر پیتزابه میزان مناسب

 

پیش از اینکه به طرز تهیه اسنک پیتزایی بپردازیم؛ باید به این نکته توجه داشته باشیم که به جای ژامبون می توانید از هر پروتئین دیگری مثل سینه مرغ، گوشت، پپرونی، سوسیس و … استفاده کنید.

پس از اینکه دستگاه را جهت گرم شدن به برق زدیم، سراغ آماده کردن مواد داخل اسنک پیتزایی می رویم.

ابتدا نان تست ها را به وسیله سس کچاپ کاور می کنیم و سپس قارچ، فلفل دلمه ای، ژامبون و ذرت را به همراه نمک، فلفل، پاپریکا، آویشن و دیگر ادویه های دلخواه در تابه تفت می دهیم.

مواد آماده شده را روی نان تست می ریزیم و سپس پنیر پیتزا را روی آن قرار می دهیم؛ پس از این مراحل اسنک ها را درون ساندویچ ساز می گذاریم تا پنیر آن به خوبی آب شود.

با مشاهده فیلم طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز که در ادامه مشاهده می کنید، تهیه این غذا برایتان آسان تر می شود.

طرز تهیه اسنک سوسیس با دستگاه اسنک ساز

سوسیس یکی دیگر از آیتم هایی است که به وسیله آن می توانید اسنک درست کنید. برای طرز تهیه اسنک به وسیله آن تنها لازم است آیتم های مورد علاقه خود را در کنار سوسیس به همراه ادویه های متنوع تفت دهید.

سپس نان تست را به وسیله کره و یا هر نوع سسی که خودتان دوست دارید، کاور کنید و مواد را بر روی آن قرار دهید. پس از این مراحل باید پنیر پیتزا یا پنیر ورقه ای را روی آن ها گذاشته و اسنک ها را درون ساندویچ ساز قرار دهید.

اسنک سیب زمینی با ساندویچ ساز

به کار بردن آیتم سیب زمینی در اسنک، طعمی جدید و متنوع به آن می دهد؛ برای طرز تهیه اسنک ساده با سیب زمینی باید آن را آبپز کنید و سپس پوره یا رنده نمایید.

سیب زمینی را به همراه کره، آویشن، نمک، خامه و در صورت تمایل مرغ یا ژامبون ترکیب کنید تا به حالت خمیری شکل در آید.

سپس کف دستگاه را به وسیله کره یا روغن چرب کنید و مواد تشکیل شده را در قالب ساندویچ ساز فرم دهید و پس از آن دستگاه را روشن نمایید.

برای طرز تهیه اسنک سیب زمینی و قارچ می توانید به مواد بالا قارچ اسلایس شده اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه اسنک مرغ و سیب زمینی

اسنک مرغ و سیب زمینی از آن دسته از غذاهایی است که از خوردن آن سیر نمی شوید. ابتدا باید سیب زمینی ها را آبپز کرده و با کره، خامه، نمک، فلفل، آویشن و دیگر ادویه ها ترکیب کنید.

در مرحله بعدی می توانید از تکه های سینه مرغ استفاده کنید و آن ها را در تابه ای جداگانه تفت دهید و یا اینکه مرغ را بپزید و آن را ریش ریش کنید.

پس از چرب کردن کف ساندویچ ساز، سیب زمینی را در قالب آن فرم دهید و سپس مرغ را روی آن قرار دهید و پس از انجام این مراحل روی آن را به وسیله خمیر سیب زمینی پوشانده و دستگاه را روشن نمایید.

طرز تهیه اسنک ساده در ماهیتابه

تا اینجا با درست کردن انواع اسنک در دستگاه اسنک ساز و ساندویچ ساز آشنا شدید؛ اما به عنوان موضوع پایانی طرز تهیه اسنک ساده در ماهیتابه را توضیح می دهیم.

شما می توانید درون اسنک را با هر یک از ترکیباتی که پیش از این به توضیح مفصل آن پرداختیم؛ پر کنید.

درست کردن اسنک در ماهیتابه چندان کار سختی نیست و تنها لازم است پس از پر کردن نان ها، آن ها را در ماهیتابه قرار داده و یک جسم سنگین را بر روی آن ها بگذارید تا دو طرف آن به یکدیگر چسبیده و به خوبی سرخ شود.

سخن آخر

در این مطلب به طرز تهیه انواع اسنک به وسیله ساندویچ ساز پرداختیم و سعی کردیم در جمع آوری مطالب آن تمامی سلایق و ذائقه ها را در نظر بگیریم؛ امیدواریم با خواندن این مقاله طرز تهیه اسنک را به خوبی یاد گرفته باشید و برای عزیزانتان آن را تهیه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟