نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر
آموزش

نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر

استفاده از قفل کودک هنگام پخت غذا در ماکروفر یکی از بهترین راهکارهایی است که برای مراقبت از فرزندتان می توانید انجام دهید.

یاسمن داودیان | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نحوه فعال کردن قفل کودک در ماکروفر از موضوعات مهم برای افرادی که فرزند کوچک دارند؛ به شمار می رود، زیرا تشعشعات منتشر شده از ماکروفر به هیچ عنوان نباید با پوست انسان تماس پیدا کند. برای آشنایی با روش فعال کردن قفل کودک در ماکروفر ادامه مطلب را دنبال نمایید.

در این مقاله درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • چگونه قفل کودک ماکروفر را غیر فعال کنیم
  • قفل کودک مایکروویو ال جی
  • قفل کودک مایکروفر پاناسونیک
  • قفل کودک مایکروویو سامسونگ
بیشتر بدانید:
نحوه پخت سیب زمینی در مایکروفر

 

قفل کودک از قابلیت هایی است که در اکثر وسایل آشپزخانه به کار رفته است. ماکروفر یک وسیله نسبتا خطرناک می باشد که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی که ممکن است به اعضای خانواده شما از جمله کودکانتان برسد، باید نحوه به کار بردن قفل کودک را به درستی بیاموزید.

همچنین استفاده از قفل کودک هنگام پخت غذا در ماکروفر یکی از بهترین راهکارهایی است که برای مراقبت از فرزندتان می توانید انجام دهید.

چگونه قفل کودک ماکروفر را فعال کنیم

برای فعال کردن قفل کودک ماکروفر ابتدا دکمه قفل کودک که بر روی کنترل پنل دستگاه تعبیه شده است را فشار دهید. البته این کار را می توانید با استفاده از منوی تنظیمات نیز انجام دهید.

اکثریت ماکروفرها از دکمه قفل کودک بهره مند هستند اما در صورتی که دستگاه شما این دکمه را ندارد، برای آشنایی با نحوه فعال کردن این دکمه باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. در ادامه به توضیح نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر در انواع برندها می پردازیم.

قفل کودک مایکروویو ال جی

همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم دکمه قفل کودک در تمامی برندها وجود ندارد اما برند ال جی از جمله شرکت های عرضه کننده ماکروفر است که قفل کودک در دستگاه های آن تعبیه شده است.

برای فعال کردن قفل کودک ماکروفر ال جی پس از قرار دادن غذای خود درون دستگاه، درب آن را ببندید و سپس دکمه stop/ clear را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.

با فشردن این دکمه به مدت 5 ثانیه تمامی دکمه های آن غیر فعال می شوند. برای باز کردن قفل کودک باید این مراحل را مجددا انجام دهید.

 قفل کودک مایکروفر پاناسونیک

پاناسونیک یکی از بهترین برندهایی است که در زمینه لوازم خانگی فعالیت کرده و محصولات متنوعی را روانه بازار می کند. محصولات پاناسونیک دارای قابلیت قفل کودک هستند. نحوه فعال کردن قفل کودک مایکروفر پاناسونیک به شرح مراحل زیر است:

  1. برای فعال سازی قفل کودک پاناسونیک ابتدا دکمه start را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.
  2. برای غیر فعال کردن آن نیز تنها لازم است دکمه stop را چندبار فشار دهید.

قفل کودک مایکروویو سامسونگ

سامسونگ نیز از دیگر برندهایی است که به ایمنی محصولات خود توجه ویژه ای داشته است. فعال کردن قفل کودک مایکروویو سامسونگ با دیگر برندها کمی متفاوت بوده و به صورت روش زیر انجام می شود:

  1. در اولین مرحله باید دکمه clock و more/ less را فشار دهید.
  2. این کار را فقط به مدت 3 ثانیه انجام دهید تا قفل کودک فعال شود.

برای پاسخ به سوال چگونه قفل کودک ماکروفر را غیر فعال کنیم در خصوص برند سامسونگ و دیگر برندها تنها لازم است تمام مراحلی که برای فعال سازی انجام دادید را مجددا تکرار کنید.

قفل کودک ماکروفر ناسیونال

در صورتی که از ماکروفر ناسیونال استفاده می کنید و قصد فعال کردن قفل کودک در آن را دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر ناسیونال به این صورت است که شما باید در ابتدا دکمه start را 3 بار و کمتر از 10 ثانیه فشار دهید. با انجام این کار تمامی دکمه ها غیر فعال شده و به عبارت دیگر دستگاه کاملا قفل می شود. همچنین برای غیر فعال سازی آن تنها لازم است مراحل توضیح داده شده را مجددا انجام دهید.

قفل کودک ماکروفر بوش

بوش به عنوان  یکی از بهترین برندهای عرضه کننده لوازم خانگی در سراسر جهان شناخته می شود. در صورتی که از ماکروفر این برند استفاده می کنید و قصد فعال کردن قفل کودک آن را دارید مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه stop را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید.
  • با فشار دادن این دکمه صدای بوق را می شنوید.
  • سپس با انتخاب گزینه lock قفل کودک ماکروفر فعال خواهد شد.
  • انجام مجدد این مراحل منجر به غیر فعال شدن قفل می شود.

قفل کودک ماکروفر میدیا

میدیا یک شرکت چینی تولید کننده لوازم خانگی است که محصولات آن در بازار ایران هم دیده می شود. نحوه فعال کردن قفل ماکروفر میدیا به این صورت است که باید در ابتدا دکمه child lock را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و با شنیدن صدای بوق و ظاهر شدن عبارت LCE قفل کودک فعال می شود.

قفل کودک ماکروفر دوو

در صورتی که از ماکروفر دوو استفاده می کنید و قصد فعال سازی قفل کودک آن را دارید مراحل زیرا را انجام دهید:

  1. دکمه stop/ clear را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  2. پس از شنیدن صدای بوق عبارت LCE نمایش داده می شود.
  3. برای باز کردن قفل همین مراحل را مجدد انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به روش فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک در ماکروفر پرداختیم. همان طور که در مطلب هم خواندیم برای غیر فعال کردن دکمه قفل کودک کافی است آن مراحل را مجددا تکرار کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟