راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن + قیمت
اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن + قیمت

از دیگر نکات مهم که هنگام خرید سرخ کن بدون روغن باید رعایت کرد، کنترل و سهولت استفاده از دستگاه است.

یاسمن داودیان | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن به بررسی آیتم های کاربردی و قابل توجه می پردازد. در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید تا با قابلیت های مهم سرخ کن بدون روغن آشنا شوید.

 در راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن درباره مطالب زیر هم می خوانیم:

  • سرخ کن بدون روغن سرطان زاست
  • استفاده از سرخ کن بدون روغن
  • فرق هواپز و سرخ کن بدون روغن
  • تفاوت سرخ کن فیلیپس اصل و تقلبی
  • معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

 سرخ کن بدون روغن سرطان زاست

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

آیا استفاده از سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟ این سوال یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که پیش از خرید این دستگاه در ذهن کاربر ایجاد می شود.

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در این دستگاه المنت های حرارتی به کار رفته که با گردش هوا باعث گرم شدن غذا می شود. بنابراین هیچ گونه آسیب و ضرری در خصوص استفاده از سرخ کن بدون روغن وجود ندارد.

نکات مهم خرید سرخ کن بدون روغن

 

پختن غذا در سرخ کن های بدون روغن بسیار سالم تر و راحت تر از استفاده از ماهی تابه پر از روغن است. روغن کمتر به معنای چربی و کالری کمتر می باشد. نکات مهم که در راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن بررسی می شود؛ شامل موارد زیر است:

  1. ظرفیت دستگاه
  2. کنترل و سهولت استفاده
  3. تنظیم درجه حرارت
  4. قدرت و مصرف انرژی
  5. ایمنی در استفاده
  6. استفاده چند منظوره
  7. تمیز کردن دستگاه

ظرفیت دستگاه

اولین نکته ای که در خصوص خرید سرخ کن بدون روغن باید به آن توجه کرد، میزان ظرفیت دستگاه است و برای آن لازم است به تعداد اعضای خانواده و مهمانی که ممکن است برگزار کنید، توجه کنید. قائدتا هرچه تعداد اعضای خانواده شما بیشتر باشد، لازم است دستگاه بزرگتری را انتخاب کنید.

سرخ کن های بدون روغن ظرفیت های مختلفی دارند و هنگام خرید باید به فضایی که دستگاه می تواند اشغال کند و قرار دادن آن نزدیکی پریز برق هم توجه داشته باشید.

همان طور که بیان کردیم؛ سرخ کن های بدون روغن ظرفیت های متفاوتی دارند به طور مثال سرخ کن های کوچک (یک تا دو لیتر) سرخ کن های متوسط (1.8 لیتر تا 2.5 لیتر) سرخ کن های بزرگ (پنج لیتر به بالا) می باشند.

کنترل و سهولت استفاده

از دیگر نکات مهم که هنگام خرید سرخ کن بدون روغن باید رعایت کرد، کنترل و سهولت استفاده از دستگاه است. در صورتی که قصدتان از خرید سرخ کن براورده کردن نیازهای روزمره تان می باشد پس باید بهترین تجربه کاربری را به شما ارائه دهد.

تولید کمترین صدا، استفاده آسان از قابلیت های دستگاه، از جمله ویژگی های مهم و اساسی استفاده از سرخ کن بدون روغن می باشد. اینکه سرخ کن دارای صفحه نمایش دیجیتال و یا دکمه ای است، در درجه اول اهمیت ندارد بلکه نکته قابل تامل استفاده آسان از آن است.

تنظیم درجه حرارت

سرخ کن های بدون روغن با توجه به غذایی که قصد پخت آن را دارید، تنظیمات حرارتی مختلفی دارند و شما می توانید طبق خواسته خود از لحاظ سرخ شدن درجه حرارت دستگاه را تنظیم نمایید.

غذاهایی مانند استیک جهت پخت به دمایی حدود 204 درجه سانتی گراد (400 درجه فارنهایت) نیاز دارند تا خوب پخته شوند.

برای غذاهایی مانند پاستا و سیب زمینی خرد کرده دمای 176 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) به مدت 8 دقیقه کفایت می کند.

قدرت و مصرف انرژی

معمولا میزان وات سرخ کن بدون روغن می تواند 1800 وات یا بیشتر باشد. محدوده خروجی جریان برق پریز معمولی آشپزخانه بین 800 تا 1500 وات است. این مقدار برای سرخ کن کافی است اما دقت کنید که هرچه وات آن بیشتر باشد، غذا سریعتر گرم می شود.

سرخ کن بدون روغن با برق شهری کار می کند. این بدین معنا است که داشتن این دستگاه می تواند هزینه مصرف برق شما را افزایش دهد. با این حال سرخ کن های بدون روغن به طور متوسط بین 15 تا 30 دقیقه به زمان پخت نیاز دارند. بنابراین مصرف برق سرخ کن ها چندان زیاد نیست.

ایمنی در استفاده

بررسی ایمنی دستگاه یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن است. سرخ کن های بدون روغن به دلیل اینکه داغ می شوند، باید دور از دسترس کودکان قرار بگیرند. بنابراین سرخ کن بدون روغن با عایق بیرونی برای کاهش گرمای ناشی بدنه دستگاه، به کاهش خطرات کمک می کند.

سرخ کن نباید مستعد لیز خوردن باشد، بنابراین پایه های دستگاه را از نظر سر خوردن چک کنید، همچنین درب سرخ کن باید دارای ویژگی خاموشی خودکار باشد که بعد از اتمام پخت  به صورت خود به خودی خاموش شود.

استفاده چند منظوره

از سرخ کن می توانید به عنوان دستگاهی برای گرم کردن غذا نیز استفاده کنید. استفاده انعطاف پذیر از این دستگاه می تواند به شما در سرخ کردن انواع مواد غذایی و گرم کردن آن ها کمک کند.

تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن دستگاه یکی دیگر از نکات مهمی است که در راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن باید به آن بپردازیم. زمانی که بخواهید دستگاه خود را تمیز کنید محفظه های قابل جا به جایی در این دستگاه یک ویژگی عالی محسوب می شوند.

شما به راحتی می توانید محفظه ها را از دستگاه جدا کنید و شستشو دهید. این کار باعث می شود که علاوه بر تمیز ماندن سرخ کن باقی مانده های غذا را نیز حذف کنید. همچنین بسیاری از سرخ کن های بدون روغن قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند که کار را برای شما راحت تر می کند.

فرق هواپز و سرخ کن بدون روغن

هواپز غذای شما را سرخ نمی کند بلکه غذا را به وسیله هوا پخته و برشته می کند به عبارت دیگر هواپز با استفاده از مقدار کمی روغن و هوای داغ غذا را برشته می کند و سرخ کردن یک روش پخت غذا است که ماده غذایی به طور کامل در روغن غوطه ور شده و آن را سرخ می کند.

اما فرق هواپز و سرخ کن بدون روغن در مقدار مصرفی روغن برای پخت و پز است، سرخ کن ها روغن یا چربی را تا بالاترین درجه گرم می کنند تا سرخ شود ولی هواپز غذا را به وسیله گردش هوای گرم می پزد.

بیشتر بدانید:
فرق هواپز و بخارپز چیست ؟

تفاوت اصلی هواپز و سرخ کن بدون روغن در مدت زمان پخت غذا است؛ اما به طور کلی غذاهایی که به وسیله هواپز پخته می شوند طعم بهتری دارند.

تفاوت سرخ کن فیلیپس اصل و تقلبی

تفاوت سرخ کن فیلیپس اصل و تقلبی از سری سوالاتی است که پیش از خرید این دستگاه در ذهن مخاطب ایجاد شده و ممکن است ذهن آنان را به چالش بکشد.

اما باید بگوییم که در حال حاضر محصول تقلبی سرخ کن فیلیپس در بازار موحود نیست و شما می توانید با خیال راحت این محصول را خریداری کنید.

معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

فیلیپس یکی از بهترین برندهایی است که در زمینه سرخ کن بدون روغن فعالیت می کند و با کیفیت بالایی که در خصوص تمامی محصولاتش از جمله سرخ کن تا به امروز ارائه کرده است؛ در میان بازار جهانی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

از مزایای سرخ کن بدون روغن می توان به تنظیم درجه حرارت، استفاده چند منظوره، وعده های غذایی سالم، تمیز کردن آسان و … اشاره کرد. اما معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس شامل موارد زیر است:

  • سرخ کن های بدون روغن به دلیل ظرفیت محدود قادر به پخت غذاهای حجیم نیستند.
  • قیمت بالاتری نسبت به سایر سرخ کن ها دارند که از ویژگی های آن محسوب می شود.
  • سرخ کن ها عملکرد مناسبی در پخت سبزیجات و غذاهایی که نیاز به حل شدن آب دارند، از خود نشان نمی دهند.

در صورتی که قصد خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس را دارید؛ در جدول زیر می توانید قیمت و مشخصات کلی آن را مشاهده و بررسی نمایید:

نام کالامشخصاتقیمت
سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD 9270/91·       ظرفیت: 6.2 لیتر

·       طول سیم: 120 سانتی متر

·       دارای صفحه نمایش دیجیتالی

·       توان مصرفی: 2000 وات

·       مجهز به سیستم خاموش شدن خودکار

·       این سرخ کن مواد غذایی را تا 30 دقیقه گرم نگه می دارد.

7،500،000 تومان
سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9860·       ظرفیت: 7.3 لیتر

·       تعداد برنامه: 5

·       توان مصرفی: 225 وات

·       قابلیت تنظیم دما: دارد

·       قابلیت گرم نگه داشتن: دارد

·       جنس کاسه: روکش نچسب

·       طول سیم برق: 80 سانتی متر

·       عمق: 443 میلی متر

·       مجهز به نمایشگر LED

16،700،000 تومان
سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9280·       ظرفیت: 6 لیتر

·       تعداد برنامه: 7 برنامه

·       عمق: 403 میلی لیتر

·       طول سیم: 80 سانتی متر

·       کانوکشن: دارد

·       مجهز به قابلیت گرم نگهدارنده

·       قابلیت خاموش شدن خودکار: دارد

·       مجهز به کنترل پنل لمسی

·       قابلیت گرم نگهدارنده: دارد

·       مجهز به چراغ نشانگر زمان پخت

8،500،000 تومان

 سخن پایانی

در مطلب راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن به توضیح مزایا و معایب خرید این دستگاه پرداختیم؛ به طور کلی وجود سرخ کن بدون روغن آشپزی شما را بسیار آسان تر از گذشته می کند و بزرگترین ایرادی که می توان روی این محصول گذاشت، قیمت بالای آن می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟