مهدی برادران
اخبار لوازم خانگی

پیشنهاد وزیر صمت واردات لوازم خانگی به کمک تولیدکنندگان ایرانی است

معاون وزیر صمت از تبدیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی به محدودیت با همکاری و مشورت تولید کنندگان لوازم خانگی خبر داد.

نفیسه رحیمی | 5 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص رفع ممنوعیت واردات لوازم خانگی و استراتژی وزارت صمت در این خصوص عنوان کرد: آقای علی آبادی طی نشست هایی که با صاحبان صنایع داشته اند، معتقد است که توانمندی در صنعت لوازم خانگی ایران وجود داشته و صنایع رشد خوبی کرده اند و قابلیت رقابت با سایر مجموعه ها وجود دارد اگرچه همواره ایشان بر حمایت از تولید داخل در قالب تعرفه های گمرکی و سایر موارد تاکید دارند.

مهدی برادران در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» گفت: وزیر صنعت به دنبال این است تا بدون آسیب رساندن به تولید داخل، ممنوعیت واردات لوازم خانگی را به محدودیت تبدیل کند و این امر طی مراحل قانونی، با همکاری و مشورت تولید کنندگان لوازم خانگی در شورای ملی راهبری صنایع لوازم خانگی ایران صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پیشنهاد وزارت صمت این است که این امر از طریق تلویزیون و ارز حاصل از صادرات صنعت لوازم خانگی اجرایی شود. به عبارت دیگر تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی که به سایر کشورها صادرات دارند می توانند از ارز حاصل از صادرات برای واردات بهره ببرند. یعنی برای واردات لوازم خانگی از ارز حاصل از صادرات استفاده شود و این امر یا توسط خود تولیدکنندگان و یا تجار صورت پذیرد.

معاون وزیر صمت در پایان اشاره کرد: تحریم ها و عدم توانمندی در سال های اخیر باعث شده بود که با کمبود کالا در بخش لوازم خانگی مواجه شویم اما در حال حاضر و با همت تولیدکنندگان داخل کشور، از این مرحله عبور کرده ایم و مواردی مانند صادرات لوازم خانگی، تنوع محصول، راه اندازی خط تولید ماشین ظرفشویی و ساید بای ساید و ارتقا کیفیت محصولات لوازم خانگی محقق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟