پلوپز دیجیتال چیست
آموزش

پلوپز دیجیتال چیست ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلوپز ها یکی از انواع لوازم آشپزخانه هستند که می توانند در مواقع ای که عجله ...

نهال وحیدی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلوپز ها یکی از انواع لوازم آشپزخانه هستند که می توانند در مواقع ای که عجله دارید بسیار کاربردی باشند. این وسیله می تواند به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان یک غذایی با پخت عالی را داشته باشید. در واقع شما به کمک پلو پز می توانید برنج را در بهترین و متفاوت ترین حالت ها تهیه کنید. همچنین در برخی از مدل ها امکان پخت و تهیه سایر خورشت و غذا ها نیز امکان پذیر است. اما دد این مطلب قصد داریم تا علاوه بر آشنایی انواع پلو پز ها، به بررسی این که پلوپز دیجیتال چیست بپردازیم. همچنین در این مطرب می خوانید:

  • نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال
  • پلوپز چند کاره شامل چیست
  • طرز استفاده از پلوپز قدیمی
  • معنی کلمه soaked rice در پلوپز
  • معنی کلمه porridge در پلوپز
  • نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال و آشنایی با انواع پلو پز ها
بیشتر بدانید:
چرا پلوپز ته دیگ نمی اندازه ؟

همانطور که اشاره کردیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی این که پلوپز دیجیتال چیست صحبت کنیم اما قبل از این موضوع خوب است تا به طور کلی با انواع پلو پز ها آشنا شوید و سپس به بحث اصلی یعنی نحوه استفاده از پلوپز دیجیتال بپردازیم. به طور کلی پلوپز ها شامل مدل های ساده و چند کاره هستند و همانطور که از نامشان پیدا است تفاوت هایی با هم دارند.

  • پلوپز ساده

همانطور که از اسم پلوپز ساده می توانید حدس بزنید، این دستگاه تنها یک کار انجام می دهد و به نوعی نسخه پایه و اصلی این وسیله محسوب می شوند. در واقع این مدل از پلوپز ها قابلیت های پیشرفته و متعددی نداشته و نمی توانید در این نوع از دستگاه ها قابلیت های کاربردی مانند زمان پخت، نوع و مدل پخت و یا سایر تنظیمات را مشخص کنید. همچنین طرز استفاده از پلوپز قدیمی بسیار ساده بوده و از قیمت پایین تری به علت همین مسئله برخوردار هستند. در پلوپز های ساده گرما و حرارت از پایین ایجاد شده و در بسیاری از نسخه قابلیت گرم کردن غذا را دارد.

پلوپز دیجیتال چیست

  • پلوپز چندکاره یا دیجیتال

در نوع چند کاره این وسیله، شما کار چند محصول را در یک وسیله به صورت همرمان مشاهده می کنید. در واقع پلوپز های چند کاره فقط برای پخت برنج نیستند و قابلیت های دیگری مانند بخار پز کردن غذا، درست کردن انواع خورشت و سوپ یا پاستا، و همچنین تهیه ته دیگ از دیگر قابلیت های این وسیله می باشد. به نوعی می توان گفت که این نوع پلوپز می توامد آرام پز نیز باشد و نقش بخار پز را ایفا کند. در واقع پلو پز های چند کاره نوعی مولتی کوکر محسوب می شوند و تفاوت چندانی با هم ندارند.

پلوپز چند کاره شامل چیست؟

پلوپز دیجیتال چیست

حال که به خوبی با انواع پلوپز ها آشنا شدید شاید این سوال ایجاد شود که پلوپز چند کاره شامل چیست و کلمات روی این دستگاه چه معانی دارند؟! در این قسمت به خوبی با معانی روی پلوپز چندکاره آشنا خواهید شد. در واقع اگر بخواهیم بگوییم که این وسیله شامل چه نکات مثبتی است، می توان گفت که با وجود یک وسیله چند کاره علاوه بر آزاد سازی فضا در آشپزخانه، شما می توانید چندین نوع غذا را در کمترین زمان با بهترین کیفیت آماده کنید. همچنین در پلوپز چند کاره شاهد یک قفسه مخصوص برا بخار پز کردن غذا ها خواهید بود.

معنی کلمه soaked rice در پلوپز

معنی کلمه soaked rice در پلوپز چند کاره برای برنجی که از قبل خیس خورده باشد استفاده می شود پس زمانی که برنج را از قبل خیس کردید، از این برنامه برای پخت آن در پلوپز چند کاره استفاده کنید.

معنی کلمه porridge در پلوپز

از برنامه Porridge برای پخت انواع فرنی و پوره ها استفاده می شود.

معنی کلمه Crust در پلوپز

اگر می خواهید برنجی که در دستگاه پلو پز آماده می کنید، ته دیگ داشته باشد، از گزینه Crust استفاده کنید.

پلوپز دیجیتال چیست

معنی کلمه Stew در پلوپز

از ستیر برنامه های پخت پلو پز چندکاره داشتن این گزینه است که برای پخت خورشت می باشد. در این حالت کافی است تمام مواد مورد نظر را در دستگاه ریخته و گزینه Stew را انتخاب کنید‌.

معنی کلمه Bake در پلوپز

به طور کلی معنی این کلمه به معنی پختن است. شما از این گزینه می توانید برای پخت هر ماده ی خامی درون دستگاه استفاده کنید کافی است مواد غذایی را با مقداری آب درون قابلمه ریخته و برنامه Bake  را انتخاب کنید.

معنی کلمه Fry در پلوپز

برخی از انواع پلوپز های چند کاره قابلیت سرخ کردن دارند و برنامه Fry  برای سرخ کردن مواد غذایی است. معمولا به همراه این مدل از پلوپز ها یک سبد سرخ کن نیز به شما خواهند داد.

معنی کلمه Yoghurt در پلوپز

برنامه YOGHURT به معنای ماست بندی می باشد و یکی از برنامه های پخت در پلوپزهای دیجیتالی چندکاره می‌باشد. برای استفاده از این برنامه باید شیر جوشانده شده را با مایه ماست مخلوط کرده و آن را در ظرفی مخصوص یا داخل قابلمه پخت بریزید و درون محفظه پلوپز قرار دهید و با زدن این دکمه آن را آماده کنید.

معنی کلمه Steam در پلوپز

از دیگر قابلیت های پلوپز های چندکاره دیجیتال، بخار پز کردن است. هنگامی که قصد دارید انواع سبزیجات و مواد غذایی را بخار پز کنید باید از این گزینه استفاده کنید. اگر پلوپز شما قابلیت بخار پز کردن داشته باشد، به همراه آن یک سبد مخصوص برای بخار پز نیز خواهید داشت.

معنی کلمه Keep Warm در پلوپز

اگر می خواهید غذای داخل پلوپز همواره گرم بماند با زدن این دکمه در زمانی مشخص آن را گرم‌ نگه می دارد.

معنی کلمه Preset در پلوپز

این برنامه به معنی پخت تاخیری است و برای شروع شدن پخت با تاخیر به کار می رود. معپولا در مدل های دیجیتال امروزی این قابلیت مشاهده می شود که می توان زمان شروع پخت را از ۱ تا ۲۴ ساعت تنظیم کرد. این برنامه در برخی از پلوپز ها با نام Delayed Start نیز مشاهده می شود.

معنی کلمه Slow cook در پلوپز

این برنامه برای پخت آرام می باشد و مدت زمان طولانی دارد.

معنی کلمه Rice در پلوپز

از این برنامه برای هر زمانی که خواستید برنج درست کنید باید استفاده شود.

معنی کلمه Reheat در پلوپز

اگر‌ میخواهید مجددا غذا را گرم کنید و یا قصد گرم کردن مواد غذایی مختلف را داشتید از این برنامه استفاده کنید.

 

معنی کلمات روی پلوپزبرنامه پخت
گوشتبرنامه Meat
نانبرنامه Beard
دسربرنامه Dessert
سبزیجاتبرنامه Vegtable
جوبرنامه Oatmeal
ماکارونیبرنامه Pasta
ته دیگبرنامه Crust
انواع خورشتبرنامه Stew
ماستبرنامه Yoghurt
حبوباتبرنامه Grains
فرنی و غلاتبرنامه Porridge
بخارپزبرنامه Steam
گرم نگه داشتنبرنامه Keep Warm
پخت با تاخیربرنامه Delayes start

 

نکات مهم برای خرید پلوپز

انتخاب مدل پلو پز

در قسمت اول متن لا انواع مختلف پلوپز آشنا شدید که شما بر اساس بودجه و نیازتان یکی ازانواع آن ها  را انتخاب کنید.

کیفیت محصول و قابلمه

در انتخاب پلوپز به کیفیت ساخت بدنه و به خصوص جنس قابلمه داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید. ظرف داخلی باید به گونه ‌ای باشد که بعد از مدتی خراب نشود و خطو خش روی آن به وجود نیاید. بسیاری از مدل‌ها دارای ظرف تفلون و نچسب هستند تا شما به راحتی بتوانید برنج، ته دیگ و دیگر مواد غذایی را از ظرف خارج کنید و همچنین شستشوی آسانی داشته باشید.

حجم ظرف

از نکاتی که هنگام تهیه پلوپز باید به آن توجه کنید تعداد نفرات خانواده است. در این حالت باید حجم ظرف را در نظر بگیرید تا بتوانید با آن برای همه افراد برنج، خورشت و… را تهیه کنید.

وجود امکاناتی چون تایمر و برنامه پخت متنوع

داشتن برنامه های متنوع در پلوپز های چند کاره این امکان را فراهم می آورد تا انواع غذا ها و خورشت های خوش طعم را در کمترین زمان آماده کنید همچنین وجود تایمر این امکان را فراهم می کند تا در صورت نبودتان نیز دستگاه به موقع روشن و خاموش شود.

قابلیت پخت ته دیگ

از قابلیت هایی که می تواند برای یک ایرانی در خرید پلوپز مهم باشد قابلیت ته دیگ است. پس حتما دقت کنید تا پلوپز شما نیز از این قابلیت برخوردار باشد.

در این مطلب سعی کردیم تا به خوبی شما را با انواع پلوپز ها آشنا کنیم. گفتیم که به طور کلی پلو پز ها شامل دو دسته ساده و چند کاره هستند پس در جواب به این که پلوپز دیجیتال چیست می توان گفت که با نوع ساده این دستگاه تفاوت هایی در زمینه پخت و پز و همچنین وجود برنامه های اضافی هستند که بسیار کاربردی بوده. در واقع در پلوپز ساده تنوع پخت وجود ندارد اما در پلوپز چندکاره یا همان دیجیتال می توانید شاهد پخت انواع غذا یا حتی سرخ کردن آن ها باشید. پیشنهاد ما این است که اگر‌قصد خرید پلوپز را دارید حتما از نوع چند کاره آن تهیه کنید تا علاوه بر یک پلوپز بتوانید از سایر امکانات آن مانند آرام پز، سرخ کن و یا بخار پز استفاده کنید. معمولا در کنار تمام این موارد سبد های مخصوص برای سرخ یا بخار پز کردن غذا ها نیز به شما تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟