چرا رنگ صفحه آیفون تصویری تغییر می کند
آموزش

چرا رنگ صفحه آیفون تصویری تغییر می کند؟

آیفون تصویری جزو یکی از لوازم ایمنی در خانه یا ساختمان محسوب می شود. هنگامی که این وسیله تصویر نداشته باشد یا کیفیت خوبی در تصویر نشاهده نشود، در واقع دیگر کاربرد امنیتی خود را از دست می دهد.

نهال وحیدی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آیفون تصویری جزو یکی از لوازم ایمنی در خانه یا ساختمان محسوب می شود. هنگامی که این وسیله تصویر نداشته باشد یا کیفیت خوبی در تصویر نشاهده نشود، در واقع دیگر کاربرد امنیتی خود را از دست می دهد. برخی از مواقع اتفاق می افتد که رنگ تصویر تغییر کرده و یا به طور کلی از بین می رود اما علت این مشکل چیست؟! در این مطلب قصد داریم‌ تا به بررسی این که چرا رنگ صفحه آیفون تصویری تغییر می کند؟ بپردازیم. همچنین در این جا می خوانید:

  • علت قطع شدن تصویر آیفون تصویری تابا
  • علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری تابا
  • علت آبی شدن تصویر آیفون تصویری کوماکس
  • علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری الکتروپیک
  • علت نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک
  • مشکلات صفحه آیفون تصویری

هنگامی که آیفون تصویری نتواند تصویری را نشان دهد قطعا دیگر‌ کاربرد امنیتی خود را از دست می دهد و به نوعی با یک آیفون ساده تفاوتی ندارد. اما همانطور‌که گفتیم در این مطلب قصد داریم‌ تا متوجه شویم که چرا رنگ ‌صفحه آیفون تصویری تغییر میکند؟ به طور کلی مشکلات مانیتوری در آیفون های تصویری به دو دسته تقسیم‌ می شوند:

  • تغییر رنگ صفحه
  • ادغام رنگ ها

هر دوی این موارد سبب می شود که تصویر قابل رویت نبوده و شما نتوانید تصویر شخص مراجعه کننده را مشاهده کنید. در این حالت ممکن‌ است نگران شوید و حس کنید که امنیت ساختمان کم‌ شده باشد. حال در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چرا رنگ ‌صفحه آیفون تصویری تغییر میکند؟ و چه اقداماتی لازم‌ است تا این مشکلات حل شوند. اما توصیه ی ما این است که برای رفع مشکلات لوازمی نظیر آیفون و… حتما از یک متخصص در این زمینه کمک‌ بخواهید تا آسیب های دیگری به دستگاه وارد نشود.

5 دلیل آبی یا سیاه شدن صفحه آیفون‌ تصویری

  • برد پنل خراب شده است

یکی از قطعات مهم در آیفون تصویری ، برد ان است که نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه دارد در نتیجه اگر‌برد پنل خراب شود، تصویر آیفون تصویری قطع می شود و یا صفحه آبی و سیاه خواهد شد. این قطعه می تواند سیگنال های تصویری را از دوربین دریافت و بعد به سمت مانیتور داخل واحد منتقل کند. همچنین تانین برق دوربین پنل بیرونی به عهده ی این قسمت است. جریانی که دوربین نیاز دارد تا به درستی کار‌کند حدود ۱۲ ولت است که توسط برند پنل برای آن تامین می شود و اگر‌به هر دلیلی این ولتاژ نباشد، دوربین کارایی نخواهد داشت.

  • دوربین پنل جلوی درب سوخته است

ضبط تصاویر و نمایش آن وظیفه دوربین آیفون تصویری است و اگر دوربین آسیب ببیند طبیعتا مانیتور هیچ کاربردی نداشته و تصویری پخش نمی شود. همچنین‌در برخی مواقع ممکن‌ است رنگ آن به آبی یا سیاه تغییر کند.

  • سوییچر خراب شده است

سومین‌ علتی که سبب عدم پخش تصویر در آیفون تصویری یا تغییر رنگ در آن‌ می شود، خرابی سوییچر است. سوییچر وظیفه دریافت سیگنال صوتی و تصویری و ارسال آن به مانیتور را دارد. در واقع این قطعه یک جعبه تقسیم هوشمند است که سیم های پنل و همه مانیتور های واحد های ساختمان به آن متصل می شود‌. خرابی سوییچر می تواند سبب عدم‌ارسال سیگنال و تصویر به یک یا چند واحد شود که در نتیجه منجر به سیاه شدن مانیتور می شود.

  • سیم‌ کشی دستگاه ایراد پیدا کرده است

سیم هایی که سیگنال ها را از پنل به مانیتور هدایت می کنند تنها یک یا دو رشته نازک هستند. اگر به هر علتی سیم ها دچار مشکل شوند و نتوانند سیگنالی ارسال کنند، صفحه آیفون تصویری سیاه یا آبی می شود.

  • خرابی LCD یا برد LCD

با خرابی LCD صفحه آیفون تصویری سیاه یا آبی میشود. این برد یک مدار با قابلیت های دریافت سیگنال تصاویر و تولید تصویر است‌. اگر این قطعه آسیب ببیند صفحه آیفون جیزی را نمایش نمی دهد.

علت نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک

 

به طور کلی علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری الکتروپیک و یا علت نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک علاوه بر موارد گفته شده در صورت خرابی قطعات زیر نیز اتفاق می افتد:

  • خرابی دوربین پنل الکتروپیک

دوربین پنل وظیفه ضبط و انتقال تصاویر به مانیتور داخل واحد ها را دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود سبب ایحاد مشکلات تصویری در آیفون تصویری می شود و ما شاهد تصاویر سیاه و آبی خواهیم‌ بود.

  • خرابی برد پنل الکتروپیک

برد اصلی در آیفون تصویری، برد پنل است. وظیفه این قطعه انتقال سیگنال تصویر به مانیتور تمامی‌ واحد ها است و در نتیجه خرابی آن سبب قطع شدن تصویر در آیفون تمامی واحد ها می شود.

علت قطع شدن تصویر آیفون تصویری تابا

 

از اصلی ترین علت آبی شدن صفحه آیفون تصویری تابا و یا علت قطع شدن تصویر آیفون تصویری تابا می توان به خرابی دوربین‌ پنل و خرابی ترانس و همچنین خرابی برد LCD آن اشاره کرد. تا اینجای مطلب که به خوبی با وظیفه دوربین پنل آشنا شدید. در واقع این دوربین وظیفه ضبط و انتقال تصاویر به مانیتور داخل واحد ها را دارد و خرابی آن نتایجی مشابه را به همراه داشته. اما خرابی ترانس در آیفون تابا که وظیفه ی تبدیل ولتاژ شهری به ولتاژ مورد نیاز آیفون را شامل می شود. سبب تغییر ولتاژ در مدار آیفون شده و نتیجه آن قطع تصویر و سوختن برد آیفون است. گفتیم که وظیفه ال سی دی دریافت سیگنال تصاویر و انتقال آن به برد ال سی دی است و در صورتی که این قطعه خراب شود تصویر آیفون سیاه شده و از بین می رود.

علت آبی شدن تصویر آیفون تصویری کوماکس

مشکلات این چنین در این سبک‌ دستگاه ها کاملا به علت های مشابهی بستگی دارد و این که کدام برند آیفون تصویری است تفاوت چندانی در راهکار ها ایجاد نمی کند. در این قسمت نیز اگر بخواهیم علت آبی شدن تصویر آیفون تصویری کوماکس را بررسی کنیم باید بگوییم که این دو علت علاوه بر تمامی علت ها و نکات های گفته شده می تواند تاثیر اصلی را در خرابی تصویر دوربین آیفون تصویری داشته باشند:

  • خرابی دوربین پنل
  • خرابی برد پنل

جمع بندی

در این مطلب درباره ی این که چرا رنگ صفحه آیفون تصویری تغییر میکند و تصاویر سیاه یا آبی میشود صحبت کردیم. گفتیم که به طور کلی علت مشکلات تصویر در آیفون های تصویری به ۵ علت مرتبط می شود که با رفع آن ها می توانید مشکل آیفون تصویری را حل کنید:

  • خرابی برد پنل

وظیفه این قطعه در آیفون تصویری دریافت سیگنال های تصویری از دوربین و انتقال آن به سمت مانیتور های داخل واحد ها است. در صورتی که این قطعه در آیفون تصویری خراب شود تصاویر سیاه شده و یا قطع می شوند.

  • خرابی سوییچر

وظیفه سوییچر دریافت سیگنال صوتی و تصویری و ارسال آن به مانیتور است. در واقع این قطعه یک جعبه تقسیم هوشمند است که سیم های پنل و همه مانیتور های واحد های ساختمان به آن متصل می شود‌.

  • خرابی دوربین جلو پنل

اگر دوربین آسیب ببیند طبیعتا مانیتور هیچ کاربردی نداشته و تصویری پخش نمی شود. همچنین‌ در برخی مواقع ممکن‌ است رنگ آن به آبی یا سیاه تغییر کند.

  • ایراد در سیم کشی

سیم هایی که سیگنال ها را از پنل به مانیتور هدایت می کنند تنها یک یا دو رشته نازک هستند. اگر به هر علتی سیم ها دچار مشکل شوند و نتوانند سیگنالی ارسال کنند، صفحه آیفون تصویری سیاه یا آبی می شود.

  • خرابی ال سی دی و برد ال سی دی

این برد یک مدار با قابلیت های دریافت سیگنال تصاویر و تولید تصویر است‌. اگر این قطعه آسیب ببیند صفحه آیفون چیزی را نمایش نمی دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟