چرا سرخ کن دود می کند
آموزش

چرا سرخ کن دود می کند ؟

در این مطلب قصد داریم به توضیح سوال چرا سرخ کن دود می کند، بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

یاسمن داودیان | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وجود سرخ کن در هر آشپزخانه ای منجر به روند سریع تر پخت و پز می شود. یکی از مشکلات رایجی که کاربران هنگام استفاده از این دستگاه با آن مواجه می شوند، دود کردن سرخ کن است. در این مطلب قصد داریم به توضیح سوال چرا سرخ کن دود می کند، بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب چرا سرخ کن دود می کند؛ به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • چگونه سرخ کن را روشن کنیم
  • آیا سرخ کن بدون روغن سرطان زاست
  • عیب یابی سرخ کن برقی
  • مشکلات سرخ کن فیلیپس
  • علت روشن نشدن سرخ کن فیلیپس

چگونه سرخ کن را روشن کنیم

چرا سرخ کن دود می کند

سرخ کن، دستگاهی است که هوای گرم را به طور یکنواخت در اطراف مواد غذایی جریان داده و باعث می شود، مواد غذایی ترد و سرخ شوند. برای پاسخ به سوال چگونه سرخ کن را روشن کنیم و همچنین نحوه استفاده از سرخ کن ادامه مطلب را دنبال کنید:

  • قرار دادن مواد غذایی در سبد: برای اینکه مواد غذایی به طور یکنواخت سرخ کن سرخ شوند، آن ها را به طور منظم در در سبد دستگاه قرار دهید.
  • روشن کردن : برای روشن کردن سرخ کن، آن را به برق بزنید و به مدت 2 تا 5 دقیقه صبر کنید تا سرخ کن کاملا داغ شود.
  • تنظیمات دما و برنامه ها: بیشتر سرخ کن ها دارای تنظیمات از پیش تعیین شده هستند و شما می توانید بر اساس نوع غذای خود، برنامه مورد نظر را تعیین کنید.
  • خارج کردن غذا: پس از پخته شدن غذا، غذا را سبد خارج کنید تا اجازه دهید کمی خنک شوند.

علت دود کردن سرخ کن

 

گاهی اوقات استفاده از سرخ کن با مشکلاتی رو به رو می شود که استفاده از دستگاه را دچار اختلال می کند، یکی از این مشکلات دود کردن سرخ کن است. دلایل دود کردن سرخ کن شامل موارد زیر می شود:

  1. باقی ماندن روغن در غذا
  2. اختلال در سیستم تهویه
  3. به کار بردن روغن زیاد
  4. عدم نظافت مرتب سرخ کن
  5. استفاده از روغن بی کیفیت
  6. تنظیم اشتباه دما
  7. استفاده از پوشش های نچسب بی کیفیت
  8. انتخاب روش پخت نامناسب

باقی ماندن روغن در غذا

باقی ماندن روغن در غذا منجر به دود کردن سرخ می شود، زیرا حرارت المنت های دستگاه سرخ کن باعث می شود که روغن موجود در مواد غذایی به شدت داغ شده و دود می کند.

اختلال در سیستم تهویه

یکی از دلایل اصلی که در خصوص سوال چرا سرخ کن دود می کند، می توان بیان کرد، اختلال در سیستم تهویه است، زیرا دود در دستگاه جمع شده و مکانیزم تهویه به خوبی کار نمی کند.

به کار بردن روغن زیاد

Why does the fryer smoke

استفاده از روغن زیاد برای سرخ کن مواد غذایی، یکی از دلایل اصلی دود کردن سرخ کن است.

عدم نظافت مرتب سرخ کن

برای پاسخ به سوال چرا سرخ کن دود می کند؟ می توان به عدم نظافت مرتب سرخ کن اشاره کرد. تمیز نکردن مرتب دستگاه منجر به تجمع روغن شده و در نتیجه دود کردن سرخ کن را ایجاد می کند.

استفاده از روغن بی کیفیت

برخی از روغن ها به دلیل کیفیت پایینی که دارند، هنگام تغییر دما دود زیادی تولید می کنند.

تنظیم اشتباه دما

از جمله دلایلی که منجر به دود کردن سرخ کن می شود، عدم تنظیم صحیح دما است که منجر به دود کردن دستگاه می شود. برای رفع این مشکل باید دمای سرخ کن را به درستی تنظیم کنید.

استفاده از پوشش های نچسب بی کیفیت

استفاده از کاغذ های روغنی و یا پوشش های سیلیکونی که برای جلوگیری از کثیف شدن سرخ کن استفاده می شود؛ به دلیل کیفیت پایین در برابر حرارت واکنش نشان داده و در نتیجه دود زیادی تولید می کند.

انتخاب روش پخت نامناسب

انتخاب روش پخت نامناسب از جمله پاسخ های سوال چرا سرخ کن دود می کند؟ است؛ در صورتی که مواد غذایی را با برنامه پخت اشتباه بپزید، احتمال خروج دود از دستگاه وجود دارد.

نحوه جلوگیری از دود کردن سرخ کن

چرا سرخ کن دود می کند

در ادامه مطلب چرا سرخ کن دود می کند، قصد داریم به توضیح روش های جلوگیری از دود کردن سرخ کن بپردازیم.

  1. برای جلوگیری از این مشکل از روغن با کیفیت و مناسب پخت و پز استفاده کنید. همچنین استفاده از روغن کم، منجر به پخت مواد غذایی سالم تر می شود.
  2. دمای دستگاه را بر اساس مواد غذایی که درون آن قرار داده اید، تنظیم کنید چون دمای زیاد باعث ایجاد دود در دستگاه می شود.
  3. برای بهبود کیفیت و کارایی سرخ کن، توصیه می شود پس از هر بار استفاده از آن، باقی مانده های مواد غذایی را دور بریزید و مخزن دستگاه را به خوبی تمیز کنید.
  4. تنظیمات سرخ کن بدون روغن را بر اساس نوع مواد غذایی انتخاب کنید و از عملکرد درست سیستم تهویه مطمئن شوید.

آیا سرخ کن بدون روغن سرطان زاست

سرخ کن بدون روغن به یکی از پر طرفدارترین محصولات آشپزخانه تبدیل شده است که عده زیادی از افراد روزانه از این دستگاه استفاده می کنند.

اما سوالی که این روزها بسیار از سوی کاربران پرسیده می شود؛ این است که آیا سرخ کن بدون روغن سرطان زاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سرخ کن بدون روغن هیچ اشعه و ماده ای خطرناکی تولید نکرده و در نتیجه ضرری ندارد.

عیب یابی سرخ کن برقی

برای عیب یابی سرخ کن برقی می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید و در صورت لزوم آن را تعمیر کنید اما مشکلات رایجی که برای این دستگاه رخ می دهد را در ادامه مشاهده می کنید:

  1. قطع شدن فیوز بعد از روشن کردن
  2. روشن نشدن دستگاه
  3. خاموش نشدن خودکار سرخ کن
  4. سوختن روغن و مواد غذایی در دستگاه

قطع شدن فیوز بعد از روشن کردن

از اصلی ترین دلایلی که منجر به قطع شدن فیوز بعد از روشن شدن دستگاه می شود می توان به اتصالی دو شاخه برق و عدم رسیدن برق به سرخ کن اشاره کرد. برای رفع این مشکل تنها لازم است دو شاخه دستگاه را تعویض نمایید.

روشن نشدن دستگاه

در صورتی که با عدم روشن نکردن سرخ کن مواجه شدید، قبل از هر اقدامی دوشاخه و کابل برق آن را بررسی کنید. با استفاده از فازمتر می توانید مشکل ایجاد شده در دوشاخه سرخ کن را بیابید.

همچنین از جمله مشکلاتی که منجر به عدم روشن شدن سرخ کن می شود، می توان به خرابی و قطعی ترموستات اشاره کرد؛ در برخی از موارد ممکن است که به دلیل زنگ زدگی پلاتین های ترموستات، پلاتین ها با یکدیگر ارتباط مغناطیسی بر قرار نکنند و در نتیجه جریان در مدار ایجاد نخواهد شد.

خاموش نشدن خودکار سرخ کن

خاموش نشدن خودکار سرخ کن به دلیل خرابی ترانزیستور، جوش خوردگی و زنگ زدگی پلاتین های ترموستات می باشد.

سوختن روغن و مواد غذایی در دستگاه

سوختن روغن و مواد غذایی در دستگاه از جمله مشکلات رایجی است که امکان دارد برای سرخ کن رخ دهد. علت به وجود آمدن این مشکل به دلیل جوش خوردن پلاتین های ترموستات است که باعث بالا رفتن بیش از حد دما و در نتیجه سوختن کامل مواد غذایی می شود.

مشکلات سرخ کن فیلیپس

چرا سرخ کن دود می کند

سرخ کن فیلیپس، کیفیت مطلوبی را از خود ارائه داده و تعداد زیادی از افراد از این محصول استفاده می کنند اما سرخ کن فیلیپس مشکلاتی هم دارد که در ادامه به مشکلات سرخ کن فیلیپس می پردازیم.

عدم یکنواختی در پخت

در برخی از مدل های این دستگاه دیده شده که غذا به طور یکنواخت پخته نمی شود و این مسئله منجر به پخت نا همگن در برخی از قسمت ها می شود.

مصرف انرژی بالا

مصرف انرژی سرخ کن های فیلیپس نسبت به سایر مدل ها بالاتر است و این امر می تواند هزینه های مصرف برق شما را افزایش دهد. بنابراین لازم است پیش از خرید این دستگاه تمامی جوانب را بسنجید.

قیمت بالا

یکی از مشکلات قابل توجه سرخ کن فیلیپس قیمت بالای آن است. رشد بی رویه قیمت دلار در لوازم خانگی بی تاثیر نیست و برند فیلیپس با توجه به کیفیت بالایی که ارائه می دهد؛ قیمت بالاتری هم دارد و باید نسبت به بودجه خودتان نسبت به خرید این محصول اقدا کنید.

علت روشن نشدن سرخ کن فیلیپس

فیلیپس یکی از برندهای معتبر در سراسر دنیا است که با ارائه کیفیت بالا همواره در لیست بهترین برندهای دنیا قرار می گیرد. امروزه سرخ کن های فیلیپس بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و با ارائه کیفیت بالا در میان مردم محبوب واقع شده است.

سرخ کن های فیلیپس با مشکلاتی مواجه می شود، یکی از این مشکلات روشن نشدن آن است که در برخی از موارد رخ می دهد. علت روشن نشدن سرخ کن فیلیپس به دلایل زیر است:

  1. قطع شدن اتصالات برق
  2. خازن خراب شده است
  3. اختلال در روند فعالیت ترموستات
  4. آسیب دیدن برد الکتریکی
  5. خراب شدن میکروسوئیچ

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟