آموزش

آموزش پاک کردن چربی کابینت

در این‌ مطلب قصد داریم تا درباره روش های کاربردی برای آموزش پاک کردن چربی کابینت را عنوان کنیم.

نهال وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، وجود لکه های چربی روی سطوح کابینت در آشپزخانه یکی از مشکلات رایجی است که به علت پخت و پز و آشپزی کردن رخ می دهد. این مسئله ممکن است برای اکثر افراد آزار دهنده باشد زیرا نمایان بودن کثیفی ها و لکه های چربی روی کابینت ها فضای آشپزخانه را بد جلوه می دهد. برخی به همین علت ها رنگ های تیره را انتخاب می کنند اما باز هم لکه های چربی و یا چسبناک بودن کابینت ها یک موضوع آزار دهنده خواهد بود. از این رو در این‌ مطلب قصد داریم تا درباره روش های کاربردی برای آموزش پاک کردن چربی کابینت را عنوان کنیم.

بیشتر بدانید:
نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟

همچنین در این مطلب می خوانید:

  • پاك كردن چربي از روي كابينت ام دي اف
  • پاك كردن چربي کابینت فلزی
  • پاك كردن چربي کابینت چوبی
  • پاک کننده قوی چربی خانگی
  • پاک کننده قوی چربی خانگی برای انواع کابینت ها

وجود چربی های روی کابینت ها می تواند نمای آشپزخانه را کثیف و نامناسب جلوه دهد از این رو بهتر است همیشه به فکر روش هایی برای نظافت کابینت ها باشید. همانطور که می دانید کابینت ها انواع مختلفی دارند مانند کابینت هایگلاس، چوبی، ام دی اف، فلزی و… که روش نظافت و پاک کردن چربی از روی آن ها متفاوت است. در این مطلب ما به بررسی چندین پاک کننده قوی چربی خانگی می پردازیم و متناسب با هر نوع جنس روش های آموزش پاک کردن چربی کابینت ها را به شما خواهیم گفت.

چربی زدایی از کابینت هایگلاس

کابینت های هایگلاس به براق بودنشان معروف هستند و اگر کوچک ترین لکه و کثیفی در آن ها ایجاد شود ظاهری نا مناسب پیدا می کنند. روش های ساده ای برای از بین بردن کثیفی روی کابینت هایگلاس وجود دارد که در ادامه به ۴ تا از بهترین آن ها می پردازیم:

  • محلول آب و مایع ظرفشویی: از ساده ترین روش هایی که می توان برای پاک کردن چربی از روی کابینت هایگلاس اقدام کرد، استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی به علت خاصیت چربی زدایی به راحتی تمامی چربی ها را از روی کابینت ها پاک می کند. برای درست کردن محلول باید نصف فنجان مایع ظرفشویی را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را با یک اسفنج نرم روی کابینت ها بکشید و در نهایت با پارچه خشک کنید.
  • محلول سرکه و آب : ترکیبات سرکه می تواند یک چربی زدای قوی برای پاک کردن کابینت ها محسوب شود. کافی است مقداری از سرکه را با آب ترکیب کنید و در یک ظرف اسپری بریزید. سپس روی کابینت ها اسپرس کنید و مدتی کوتاه صبر کنید و در نهایت به کمک اسفنج آن را پاک کنید. برای خشک کردن کابینت ها از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا خط و خشی رو آن ها ایجاد نشود.
  • خمیر جوش شیرین: لکه های چربی دائما ایجاد می شوند زیرا پخت و پز بخشی از کار هایی است که به شکل روزانه انجام می دهیم اما تنها راه حل این است که به طور منظم تمیز شوند. از این رو ترکیب جوش شیرین و آب به مقداری که یک خمیر تشکیل شود می تواند در پاک کردن چربی های روی کابینت بسیار موثر باشند. کافی است مقداری از خمیر را روی قسمت های تجمع چربی بزنید و کمی صبر کنید سپس با یک ابر یا اسکاج نرم ‌پاک کنید.
  • محلول جوش شیرین و سرکه: قوی ترین ترکیب برای پاک کردن چربی از روی کابینت می تواند جوش شیرین و سرکه باشد. برای درست کردن این ترکیب کافی است نصف فنجان سرکه را با دو قاشق جوش شیرین ترکیب کنید و روی سطوح مورد نظر اسپری کنید. بعد از چند دقیقه با یک دستمال نرم آن را پاک کنید.

چربی زدایی از کابینت فلزی

پاک کردن چربی کابینت فلزی یکی از کار هایی است که باید دقیق و با حوصله انجام شود زیرا روش های نادرست می تواند سبب از زنگ زدگی یا ایجاد خط و خش روی آن شود. در ادامه با ۳ روش گفته شده می توانید این مشکل را حل کنید.

  • الکل: یکی از روش های کاربردی در پاک کردن چربی از روی کابینت های فلزی استفاده از الکل است. الکل به راحتی لکه های چربی را از بین می برد و از سوی دیگر نیازی به خشک کردن آن نیست در نتیجه مشکل زنگ‌ زدگی در کابینت ایجاد نمی شود.
  • محلول آب و شوینده(صابون، شامپو فرش، مایع ظرفشویی و…) : استفاده از محلول آب با هر نوع شوینده ای که خاصیت پاک کنندگی و چربی زدایی دارد می تواند یکی دیگر از روش های مناسب برای از بین بردن چربی و لکه از روی کابینت های فلزی باشد. کافی است محلول مورد نظر را با یک اسفنج نرم روی سطح مورد نظر بزنید و در نهایت حتما با یک پارچه خشک کنید.
  • اسپری های چند منظوری غیر اسیدی: اسپری های مخصوص چربی زدایی برای پاک کردن سطوح می تواند از دیگر روش های کاربردی برای پاک کردن چربی کابینت فلزی باشد. کافی است مقداری اسپری روی سطح بزنید و با یک اسفنج آن را پاک کنید و در نهایت خشک کنید‌.

چربی زدایی از کابینت چوبی

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف و یا سایر انواع چوب ها کمی دردسر ساز است زیرا اگر مقدار زیادی آب به کابینت های چوبی وارد شود سبب باد کردن آن می شود. از سوی دیگر تمیز نکردن آن ها سبب تجمع مورچه یا سایر حشرات داخل آن شده که نوعی مشکل دیگر محسوب می شود. برای پاک کردن کابینت چوبی می توانید این ۳ روش را امتحان کنید.

  • محلول آب و مایع ظرفشویی : با این محلول تمامی چربی ها از بین رفته کافی است ۱ قاشق مایع ظرفشویی را در ۲ لیوان ‌آب مخلوط کنید و با یک دستمال روی سطوح را تمیز کنید سپس حتما آب اضافی روی کابینت ها را با یک پارچه ای که جذب خوبی دارد خشک کنید.
  • محلول سرکه و آب: یک لیوان سرکه را در دو لیوان آب گرم ‌مخلوط کنید و روی سطح کابینت اسپری کنید. سپس با دستمال یا اسفنج آن را پاک کنید و در نهایت با یک پارچه خشک کنید.
  • خمیر جوش شیرین: آب و جوش شیرین‌ را طوری ترکیب کنید تا یک خمیر یک‌ دست به عمل بیاید سپس روی کابینت با یک پارچه بکشید و در نهایت باقی مانده مواد را از روی کابینت با یک پارچه نرم‌ پاک کنید.

از بین بردن لکه روی کابینت سفید

کابینت های سفید همیشه خیلی بیشتر از سایر کابینت ها در معرض زرد شدن و لکه شدن قرار دارند. از این رو نظافت آن ها باید با روش های اصولی انجام شود تا آسیب نبینند. از بین بردن لکه روی کابینت سفید باید با ترکیباتی نظیر سرکه، جوش شیرین، مایع ظرفشویی انجام شود و وجود این مواد می تواند پاک کنندگی قوی برای از بین بردن لکه ها باشد. کافی است یکی از محلول های مورد نظرتان‌را تهیه کنید و به کمک یک مسواک روی کابینت سفید بزنید. پیشنهاد ما ترکیب آب و مایع ظرفشویی است و یک قطره سفید کننده می تواند کابینت شما را مانند روز اول نو و تازه کند. با یک مسواک محلول مورد نظر را روی کابینت بزنید و با یک پارچه نرم خشک کنید. این کار خیلی سریع کابینت ها را سفید تازه می کند‌.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی روش های کاربردی آموزش پاک کردن چربی کابینت برای انواع جنس کابینت ها نظیر چوبی، فلزی، هایگلاس و… پرداختیم. با روش هایی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم می توانید سخت ترین لکه های چربی و روغن را از روی کابینت ها پاک کنید. نکته ای که خوب است هنگام نظافت کابینت ها به آن توجه کنید این است که ترکیبات شیمیایی خیلی قوی نباید استفاده کنید تا به بافت کابینت آسیب وارد نشود. و بهتر است نظافت کابینت ها با توجه به میزان استفاده شما از آشپزخانه و پخت و پز خیلی زود به زود انجام شود تا لکه های عمیق و قدیمی روی آن ها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟