چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم؟
دکوراسیون منزل

چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم؟

برای این که بدانیم چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم باید ابتدا به این موضوع بیاندیشیم که جدید ترین رنگ ‌مبل و فرش چه مواردی هستند.

نهال وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»،  زمانی که برای طراحی داخلی نوبت به انتخاب فرش و مبلمان می شود، یکی از درگیری های اکثر افراد این است که چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم؟ و یا بر عکس این سوال! در این زمان باید به بررسی چند مورد بپردازید که به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب درست و دقیق برای ست فرش و مبل داشته باشید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا به خوبی به جواب این سوال که چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم برسید.

همچنین در این مطلب خواهید خواند:

  • جدیدترین رنگ مبل و فرش
  • ست مبل و فرش طوسی
  • فرش و مبل ست جدید
  • ست مبل با فرش کرم
  • ست فرش و مبل سلطنتی

ست جدید ترین رنگ ‌مبل و فرش کدام ها هستند؟!

چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم؟

برای این که بدانیم چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم باید ابتدا به این موضوع بیاندیشیم که جدید ترین رنگ ‌مبل و فرش چه مواردی هستند و چگونه طراحان در جاهای مختلف این رنگ ها را با هم ست کرده اند؟! چه نکاتی را در نظر گرفته و از چه نکاتی چشم پوشی کرده اند؟! به طور کلی ست کردن مبل و فرش کار دشواری است زیرا باید به نحوی باشد که نه خیلی ساده و یا خیلی شلوغ به نظر برسد. امروزه ترکیبات و طرح های مینیمال اولین انتخاب هر فرد برای چیدمان منزل است و این نوع طراحی انتخاب هایی را می پذیرد که شامل رنگ و طرح های ساده و تک باشد. که اجزای مختلف دیگر به آن ها روحی تازه ببخشد. به طور کلی برای انتخاب ست فرش و مبل باید به این موارد توجه کنید:

آشنایی با سبک چیدمان

امروزه سبک های زیادی برای چیدمان و طراحی خانه ها استفاده می شود که با توجه به آن ها باید اقدام به انتخاب فرش و مبل ست جدید یا قدیمی کنید. به طور کلی انواع سبک های طراحی داخلی خانه عبارتند از مدرن، مینیمال، صنعتی شهری، شیک کهنه، قومی مدرن، کلاسیک، رترو، روستایی مدرن، اسکاندیناوی، فیوژن و التقاطی، وینتیج.

نام سبکمفهوم سبک
مدرنخطوط ساده و کم جزئیات/ ایجاد احساس تمیزی و آرامش
مینیمالپاسخ فرهنگی به بار بیش از حد علائم، تزئینات، اشکال و رنگ‌ها/ درک محیط بدون اختلالات ادراکی
صنعتی شهریسطوح ناهموار و  روکش‌ کروماتیک غیرهمگن، معماری شهری و فضا های باز و بزرگ/ عاشقان فضاهای شهری زیرزمینی، اثاثیه آرام و فضای شیک سه کنج
شیک کهنهطراحی های شیک و ظریف، تزئینات و اکسسوری دکوری طیف رنگی پاستلی، سفید و بژ/ لوازم شیک و کهنه
قومی مدرنرنگ‌های راه راه، ترکیب های جسورانه، درج های طناب و رافیا، چوب های گرانبها، فلزات سوراخ دار، چرم و پارچه/ اشیا جدید اشکال قدیمی
کلاسیکاشکال نرم و گاهی گرد، یک تصویر کلی از نظم، ملموس بودن و وضوح رسمی/ رنگ‌های غنی و گندمی
رتروالگوها و طرح‌های روشن و جذاب، رنگ‌های پاستلی، مبلمان با طرح‌های موجدار و خطوط منحنی/ دهه های ۵۰ تا ۷۰ میلادی
روستایی مدرنمبلمان چوبی با خطوط نرم ، دیوارهای سنگی، رنگ های گرم / شومینه یا یک اجاق چوبی از چدن، سنگ صابونی یا سرامیک
اسکاندیناویفضاهای روشن و رنگ های گرم، فضایی آرام/ لذت و توجه به زندگی سالم و سبک زندگی پایدار
فیوژنمتشکل از هندسه ها، رنگ ها و مواد بین المللی، پارچه‌ها و سایه‌های طبیعی/ حس شادی و آزادی
وینتیجهمزیستی اثاثیه، اشیاء و جزئیات از جهان عتیقه‌های مدرن، اشیاء کلکسیونی و بازیافته / تولیدات ۱۰۰ سال پیش

 

ترکیب رنگ های درست

همانطور که اشاره کردیم دومین مسئله برای این که چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم؟ توجه به ترکیبات رنگی درست است. بعد از شناخت این که شما از کدام سبک برای دکوراسیون داخلی انتخاب کردید قطعا انتخاب رنگ های درست نیز راحت می شود. ترکیبات رنگی که مرتبط با هر سبک باشد می تواند شامل رنگ های کرم با رنگ ( سبز، طوسی، سفید، آبی، قهوه ای، مشکی) و یا رنگ های آبی فیروزه ای با ( آبی، قرمز تیره، سبز سلطنتی، زرد) باشد. همچنین سایر ترکیبات رنگی مانند رنگ های خنثی ( سفید و مشکی) و یا رنگ های اصلی ( قرمز، زرد ،آبی) و سایر رنگ ها همگی با هم ترکیبات جالبی برای انتخاب ست فرش و مبل هستند.

توجه به طرح و خطوط

سومین نکته ای که باید هنگام انتخاب جدید ترین رنگ مبل و فرش به آن توجه کنید این است که به طرح و خطوط هر دوی این اشیا توجه کنید. به طور مثال اگر فرش شما طرح شلوغ و زیادی دارد دیگر از یک‌ مبل با طرح و رنگ و خطوط عمودی یا افقی استفاده نکنید. همچنین استفاده از مبل های دارای خطوط و فرش دارای خطوط از دیگر اشتباهات رایج هنگام انتخاب ست مبل و فرش است.

پر طرفدار ترین فرش و مبل ست جدید کدام ها هستند؟

امروزه به هر خانه ای که پا می گذارید در چیدمانشان دو یا سه رنگ را خیلی مشاهده می کنید که شامل رنگ های سفید، طوسی، کرم است. این رنگ ها معمولا در دکوراسیون های مدرن، مینیمال و شاید روستایی مدرن بیشتر مشاهده شوند.یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید در این دکوراسیون ها خیلی ببینید رنگ‌ مشکی است که به نوعی کامل کننده چیدمان است. اما از پر طرفدار ترین رنگ فرش و مبل ست جدید اگر بخواهیم بگوییم می توانیم‌ به موارد زیر اشاره کنیم:

ست مبل و فرش طوسی

رنگ طوسی در طیف های مختلف می تواند به خوبی یک انتخاب عالی و راحت برای مبل و فرش باشد. در نتیجه اگر می خواهید خیلی درگیر انتخاب های سخت و دشوار برای مبل و فرش نشوید از این رنگ استفاده کنید. ست مبل و فرش طوسی زمانی جذابیت بیشتری پیدا می کند که در دو حالت از آن ها استفاده شود:

☆ ترکیب مبل و فرش طوسی در یک طیف رنگی و انتخاب میز جلو مبلی و سایر اشیا اطراف آن به رنگ های تیره یا روشن تر.

☆ ترکیب مبل و فرش طوسی در دو طیف رنگی ( کم‌ رنگ‌ و پر‌رنگ) و انتخاب پرده و سایر لوازم اطراف آن به شکل ترکیبی با سایر رنگ ها ( مشکی، طوسی، کرم، سفید)

ست مبل با فرش کرم

برای این که یک انتخاب درست برای ست مبل با فرش کرم داشته باشید خوب است دراولین انتخاب ها به مبل های ال، راحتی، مدرن فکر کنید. ترکیب این مبلمان با فرش کرم در هر طرح و رنگی عالی می شود. همچنین در ترکیب مبل و فرش کرم سعی کنید به این موارد توجه بیشتری کنید:

☆ فرش و مبل را یک رنگ‌ بگیرید و با اجزای دیگر به آن روح تازه ای ببخشید.

☆ فرش کرم را با مبل سفید مخمل و کوسن های مشکی، کرم ست کنید‌.

☆ سعی کنید از فرش های کرم با طراحی ساده استفاده کنید.

چگونه ست فرش و مبل سلطنتی را انتخاب کنیم؟

فرش های سلطنتی مانن مبلمان این سبک دارای تنوع زیادی از لحاظ طرح و رنگ بندی هستند از این ر انتخاب ست فرش و مبل سلطنتی می تواند کمی دشوار تر از انتخاب سایر سبک ها باشد. انتقال احساس مجلل و با شکوه بودن در این سبک باید رعایت شود. الیاف بکار رفته در این فرش ها کاملا با کیفیت و طول عمر بالا هستند. بهتر است هنگام انتخاب این فرش ها به اندازه اتاق و سایر اجزا توجه کنید. در فضا های کوچک تر بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا فضا را دلباز تر نشان دهد. همچنین می توانید یک رنگ را برای مبلمان و فرش انتخاب کنید به طور مثال رنگ‌ کرم یک‌ رنگ ‌مناسب و پر‌طرفدار میان مبلمان و فرش های سلطنتی است. اگر انتخاب دو رنگ متضاد مد نظرتان است می توانید از نقش و نگار های روی فرش ‌کمک بگیرید و رنگ مورد نظر را برای مبل انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مطلب به خوبی با این پرسش که چگونه فرش را با مبلمان خود ست کنیم آشنا شدید. به طور کلی شناخت دکوراسیون و ترکیب رنگ ها می تواند از موثر ترین روش ها برای طراحی داخلی هر محیطی باشد.از این رو پیشنهاد ما به شما این است که به خوبی درباره ی تمامی سبک ها مطالعه کنید و آن هایی که بیشتر باب میلتان است را بهتر بشناسید تا بتوانید به راحتی سبک مبل و فرشی که در دکوراسیون انتخابی شما جای دارد را پیدا کنید و دیگر برای انتخاب ست فرش و مبلمان با هم گیج نباشید. همچنین با یک سرچ ساده می توانید میلیون ها چیدمان را در سایت های مختلف مشاهده کنید و به کمک انواع عکس ها طرح دلخواهتان را با کمی تغییرات مثبت داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟