معرفی لوازم خانگی

علت کم شدن مکش جارو برقی چیست؟

کاهش مکش جاروبرقی با تمیزی و عملکرد جاروبرقی رابطه مستقیم دارد و ضمن بررسی دلایل در ادامه، راهکارهایی برای رفع آن ارائه می دهیم.

نفیسه رحیمی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، سوالاتی مانند علت کم شدن مکش جارو برقی چیست؟ یا چرا چراغ جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره ؟ در حین استفاده از جاروبرقی ممکن است ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کند. کاهش مکش جاروبرقی با تمیزی و عملکرد جاروبرقی رابطه مستقیم دارد و ضمن بررسی دلایل در ادامه، راهکارهایی برای رفع آن ارائه می دهیم.

دلایل مکش نداشتن جاروبرقی

اگر بعد از روشن شدن جاروبرقی و بالا بردن ولوم متوجه شدید که جاروبرقی همانند گذشته مکش ندارد؛ راه حل های ارائه شده می تواند به افزایش قدرت مکش جاروبرقی کمک کند.

  • پر بودن مخزن یا کیسه جاروبرقی می تواند کاهش مکش جاروبرقی را به همراه داشته باشد. در مرحله اول بهتر است، کیسه یا مخزن جاروبرقی را بررسی کرده و در صورت پر بودن، آن را خالی کنید.
  • کثیف بودن فیلتر یکی دیگر از دلایل کم شدن مکش جاروبرقی است که با تمیز کردن آن می توانید قدرت و مکش جاروبرقی را بالا ببرید.
  • گیر کردن آشغال و مو در لوله جاروبرقی کاملا طبیعی است و انسداد آن می تواند منجر به کاهش مکش جاروبرقی شود. پیشنهاد می شود هر چند وقت یک بار، لوله خرطومی جاروبرقی را به خوبی تمیز کنید و از عدم انسداد مسیر آن مطمئن شوید.
  • تجمع گرد و غبار و مو بر روی برس جاروبرقی در طول زمان می تواند عملکرد مکش جاروبرقی را پایین بیاورد.
  • اتصال صحیح و درست قطعات جاروبرقی مانند برس یا لوله در میزان مکش جاروبرقی تاثیرگذار است. تمامی اتصالات باید به خوبی به یکدیگر وصل شوند.
  • خراب شدن یا شکستن پروانه موتور جاروبرقی می تواند علت کم شدن مکش جارو برقی باشد. در واقع عبور گرد و خاک به قسمت داخلی و موتور می تواند منجر به خرابی و پایین آمدن قدرت تمیز کنندگی جارو شود. در صورت به وجود آمدن چنین شرایطی توصیه می شود با یک تکنسین مشورت کنید.
  • هر گونه آسیب به موتور جاروبرقی می تواند علت کم شدن مکش باشد.
  • در نهایت باید گفت که قدرت مکش جاروبرقی های تقلبی و بی کیفیت به دلیل به کار بردن قطعات نامرغوب بعد از مدتی کاهش می یابد. در نتیجه پیشنهاد می شود که به سراغ مدل های با کیفیت و اصل بروید و مطمئن شوید که مدل مورد نظر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

راهنمای خرید جاروبرقی با قدرت مکش بالا

علت کم شدن مکش جارو برقی چیست؟

مکش جاروبرقی های تقلبی و بی کیفیت بعد از مدتی کاهش پیدا می کند و اگر می خواهید مطمئن شوید که مکش جاروبرقی و قدرت تمیزکنندگی در طول زمان حفظ شود، پیشنهاد می شود به سراغ خرید مدل های اصل و با گارانتی و خدمات پس از فروش بروید که در حال حاضر تنها می توان به سراغ مدل های ایرانی رفت.

تعداد تولیدکنندگان جاروبرقی در ایران کم نیست اما اگر قدرت مکش برای شما اهمیت دوچندانی دارد، می توانید روی مدل های پاکشوما حساب کنید زیرا این تولیدکننده نخستین برندی است که  تکنولوژی مکش قوی و موتور توربو را در ایران معرفی کرده است. از طرفی اولین نسل از جاروبرقی های بدون کیسه ایرانی توسط پاکشوما به بازار کشورمان معرفی شده که از سیستم سایکلون نیز بهره می برند.

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC5015 سری داستین ( بدون کیسه )
24ماه ضمانت -144 ماه پشتیبانی خدمات پاک سرویس
قدرت موتور : 2500واتنوع فیلتر خروجی : هپا
قدرت مکش : 344 واتفیلتر بهداشتی : دارد
نوع پاکت جاروبرقی : بدون کیسهقابلیت فشرده سازی زباله : CYCLONE
حجم مخزن : 1/5 لیترشعاع عملکرد : 12 متر
نوع سیم جمع کن : پدالینشانگر پر بودن مخزن : دارد
ابعاد : میلیمتر410 * 240*265امکانات بیشتر : قابلیت تنظیم قدرت مکش – دارای سری مخصوص برای فرش ، سرامیک ، موکت ، مبل ، پرده ، درزگیر – طراحی ارگونومی – موتور هوشمند با قابلیت کنترل دما
جاروبرقی پاکشوما مدل PVC5015 سری فرانکفورت
24ماه ضمانت -144 ماه پشتیبانی خدمات پاک سرویس
قدرت موتور : 2500واتنوع فیلتر خروجی : هپا
قدرت مکش : 600 واتفیلتر بهداشتی : دارد
نوع پاکت جاروبرقی : یکبار مصرفنوار محافظ دور بدنه : سیلیکونی
حجم مخزن : 6 لیترشعاع عملکرد : 12 تا 15 متر
نوع سیم جمع کن : اتوماتیکنشانگر پر بودن مخزن : دارد
ابعاد : میلیمتر275 * 320*480امکانات بیشتر : قابلیت تنظیم قدرت مکش – دارای سری مخصوص برای فرش ، سرامیک ، موکت ، مبل ، پرده ، درزگیر – طراحی ارگونومی – موتور هوشمند با قابلیت کنترل دما
جاروبرقی پاکشوما مدل PVC5015 سری دوسلدورف ( مجهز به لوله خرطومی کنفی )
24ماه ضمانت -144 ماه پشتیبانی خدمات پاک سرویس
قدرت موتور : 2500واتنوع فیلتر خروجی : هپا13
قدرت مکش : 600 واتفیلتر بهداشتی : دارد
نوع پاکت جاروبرقی : یکبار مصرفنوار محافظ دور بدنه : سیلیکونی
حجم مخزن : 6 لیترشعاع عملکرد : 12 تا 15 متر
نوع سیم جمع کن : اتوماتیکنشانگر پر بودن مخزن : دارد
ابعاد : میلیمتر275 * 320*480امکانات بیشتر : قابلیت تنظیم قدرت مکش – دارای کیف مجزا  مخصوص سری فرش ، سرامیک ، موکت ، مبل ، پرده ، درزگیر – طراحی ارگونومی – موتور هوشمند با قابلیت کنترل دما

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟