آموزش

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک و بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه چیه؟ از جمله سوالات پر تکراری است که در فصل خانه تکانی بسیار از سوی کاربران پرسیده می شود.

یاسمن داودیان | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهترین روش برای برق انداختن سرامیک و بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه چیه؟ از جمله سوالات پر تکراری است که پیش از شروع سال نو و در فصل خانه تکانی بسیار از سوی کاربران پرسیده می شود؛ در این مطلب قصد داریم به توضیح آن ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:
آموزش پاک کردن چربی کابینت

در مقاله بهترین روش برای برق انداختن سرامیک به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟
  • تميز كردن سراميك با جوش شيرين
  • علت سیاه شدن کاشی دستشویی
  • تميز كردن سراميك دستشويي
  • برق انداختن سرامیک دستشویی
  • علت زرد شدن کاشی دستشویی
  • از بین بردن زردی کاشی توالت
  • تمیزکردن سرامیک خانه نوساز
  • پاك كردن سراميك كف از گچ
  • چگونه سیمان خشک شده را پاک کنیم
  • روش براق كردن سراميك مات

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

امروزه استفاده از سرامیک یکی از بهترین متریال های به کار رفته در خانه شناخته می شود، زیرا علاوه بر تنوع بالا، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است و می توان از آن در کف خانه و آشپزخانه استفاده کرد.

نحوه تمیز کردن کاشی و سرامیک چندان کار سختی نیست و تنها با تمیز نگه داشتن کف خانه به صورت صحیح در فاصله های زمانی مشخص، می توان عمر آن ها را نیز افزایش داد. بهترین روش برای برق انداختن سرامیک شامل موارد زیر است که در خصوص هر کدام توضیحاتی نیز ارائه می دهیم:

  1. استفاده از بخارشو برای سرامیک
  2. استفاده از ترکیب آب و صابون
  3. استفاده از محلول سرکه
  4. به کار بردن وایتکس
  5. تمیز کردن سرامیک با نوشابه
  6. تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین

استفاده از بخارشو برای سرامیک

یکی از بهترین وسایلی که در پاسخ به سوال بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه چیه؟ می توان معرفی کرد؛ بخارشو است. بخارشو دستگاهی است که به وسیله تولید بخار داغ در دمای بالا، درصد بالایی از باکتری و ویروس ها را بدون به کار بردن مواد شوینده از بین می برد.

همچنین بخار داغ قابلیت از بین بردن آلودگی های بیش از حد و چربی ها را نیز دارد و از آنجایی که به سرعت خشک می شود، هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد و بلافاصله می توان از روی سرامیک راه رفت. بنابراین استفاده از بخارشو یکی از روش های بی دردسر تمیز کردن سرامیک شناخته می شود.

استفاده از ترکیب آب و صابون

استفاده از ترکیب آب و صابون یکی از روش های موثر برای براق کردن سرامیک های منزل شناخته می شود. برای تهیه این محلول ابتدا لازم است صابون را به صورت خرد شده در سطلی از آب گرم بریزید تا یک محلول غلیظ ساخته شود.

برای استفاده از آن، باید تی را به محلول آغشته کرده و چندین بار بر روی سرامیک بکشید تا کثیفی ها از روی سرامیک رفته و براق شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که پس از مدتی محلول کثیف شده و در این هنگام لازم است مجددا محلول را تهیه کنید.

استفاده از محلول سرکه

سرکه از آن دسته از محلول هایی است که برای از بین بردن انواع لکه ها به کار می رود و به عنوان بهترین روش برای برق انداختن سرامیک نیز شناخته می شود. پیش از استفاده از سرکه برای براق کردن کف سالن از تمیز بودن آن مطمئن شوید. مراحل استفاده از سرکه به شرح زیر است:

  1. از باز بودن پنجره ها جهت عبور و مرور هوا مطمئن شوید.
  2. در یک ظرف، سرکه سفید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید.
  3. تی را در محلول فرو کرده و آب اضافی آن را بگیرید.
  4. پس از تی کشیدن به وسیله حوله کف زمین را خشک کنید.
  5. اگر لکه های سختی بر روی سرامیک ایجاد شده اند، می توانید به محلول ایجاد شده مقداری جوش شیرین نیز اضافه کنید.

به کار بردن وایتکس

یکی از مواد رایج برای از بین بردن لکه ها به کار بردن وایتکس است. توجه داشته باشید که وایتکس را نباید با هیچ ماده دیگری ترکیب کنید اما برای رقیق کردن آن لازم است مقداری آب را با وایتکس ترکیب کنید.

پس از آنکه این محلول را بر روی سطح ریختید با استفاده از تی آن را بر روی زمین پخش کنید و پس از گذشت مدت زمانی سطح را به وسیله آب شسته و خشک کنید.

تمیز کردن سرامیک با نوشابه

اگرچه نوشابه برای سلامتی بسیار مضر است اما یک محلول فوق العاده برای از بین بردن لکه و چربی ها از روی انواع سطوح از جمله سرامیک، تمیز کردن قابلمه، برق انداختن شیشه و … نیز استفاده می شود.

تميز كردن سراميك با جوش شيرين

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین یکی از بهترین روش ها برای برق انداختن سرامیک شناخته می شود زیرا بر روی لکه ها و کثیفی ها به خوبی اثر داشته و آن ها را کاملا از بین می برد. برای استفاده از جوش شیرین مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دو پارچ آب را گرم کرده و در یک سطل بریزید.
  2. جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کرده تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد.
  3. خمیر را بر روی سرامیک پخش کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بر روی سطوح بماند.
  4. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده کف سالن را با آب بشویید.
  5. در صورتی که لکه ها همچنان بر روی سرامیک باقی مانده اند، مراحل قبل را مجددا تکرار کنید.
  6. سطح را خشک کرده و رطوبت اضافی را خشک کنید.

علت سیاه شدن کاشی دستشویی

علت سیاه شدن کاشی دستشویی به دلیل عدم انتخاب درست مصالح می باشد، زیرا ضد آب بودن و یا نبودن عامل مهمی در خصوص رنگ گرفتگی کاشی دستشویی شناخته می شود. علاوه بر این نفوذ آب به کاشی و سرامیک از دیگر دلایل تغییر رنگ آن است چون سرامیک و کاشی از لحاظ بافت متفاوت هستند و هرچه تراکم کمتر باشد نفوذ آب راحت تر است. استفاده از مواد شوینده نامناسب، جرم گیری غیر اصولی و بیش از حد از دیگر علت های سیاه شدن کاشی دستشویی می باشند.

تميز كردن سراميک دستشويي

یکی از روش هایی که برای تمیز کردن سرامیک دستشویی می توان به کار برد، استفاده از ترکیب سرکه و نمک است. یک فنجان سرکه سفید را به همراه یک فنجان آب گرم و یک فنجان نمک ترکیب کنید.

ترکیب درست شده را بر روی سطوح دستشویی پخش کنید. در صورتی که لکه ها سخت و قدیمی اند اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه بر روی سطوح باقی بماند و پس از گذشت این زمان کف را شستشو دهید.

برق انداختن سرامیک دستشویی

با استفاده از روش هایی که پیش از این توضیح دادیم می توانید سرامیک دستشویی را تمیز کنید؛ اما برای برق انداختن سرامیک دستشویی لازم است نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته ای که لازم است رعایت کنید این است که سرامیک حمام و دستشویی را به صورت دوره ای تمیز کنید.

حداقل هفته ای یکبار حمام و دستشویی را تمیز کنید تا آلودگی، رسوبات، جرم ها و … بر روی سطوح باقی نمانند و به لکه های سفت و سخت تبدیل نشوند؛ در این صورت تمیز کردن آن ها بسیار دشوار خواهد شد.

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک

 علت زرد شدن کاشی دستشویی

یکی از علت های اصلی زرد شدن کاشی دستشویی، باقی ماندن رطوبت برای مدت طولانی بر روی سرامیک است؛ بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از زرد شدن کاشی دستشویی آن را خشک نگه دارید و از استفاده از مواد اسیدی قوی بپرهیزید.

همچنین استفاده از مواد اسیدی باعث از بین رفتن لعاب سرامیکی و درزهای بین کاشی و سرامیک می شود؛ این مسئله منجر به رشد باکتری ها و قارچ ها در این قسمت شده و زرد شدن کاشی و سرامیک را ایجاد می کند.

از بین بردن زردی کاشی توالت

یکی از ترکیب هایی که برای از بین بردن زردی کاشی توالت مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از لیمو و سرکه است. لیمو و سرکه به دلیل خاصیت اسیدی ای که دارد در از بین بردن لکه های زرد موثر است اما برای اثر بخشی بهتر توصیه می شود پس از آغشته کردن سرامیک به آن ها، نیم ساعت صبر کرده و سپس شستشو دهید.

بهترین روش برای برق انداختن سرامیک

تمیزکردن سرامیک خانه نوساز

در خانه های نوساز معمولا گچ و سیمان روی سرامیک ها و سنگ های اطراف آن ها دیده می شود. تمیز کردن سرامیک خانه های نوساز چندان کار سختی نیست و با استفاده از آب داغ و صابون می توانید لکه های باقی مانده را به راحتی تمیز کنید. هنگام پاك كردن سراميك كف از گچ، از اشیاء تیز مثل چاقو و کاتر استفاده نکنید زیرا ممکن است به سرامیک شما آسیب برساند.

چگونه سیمان خشک شده را پاک کنیم

چگونه سیمان خشک شده را پاک کنیم؛ از سری پرسش هایی است که ممکن است پس از ورود به ساختمان های نوساز برای افراد ایجاد شود، روش های از بین بردن سیمان خشک شده عبارت اند از:

  1. استفاده از آب و برس سیمی
  2. استفاده از سرکه سفید
  3. استفاده از اسید کلریک اسید

روش براق كردن سراميك مات

یکی از بهترین روش های براق کردن سرامیک مات استفاده از سیلر است، در ادامه روش استفاده از سیلر برای براق کردن سرامیک مات را توضیح می دهیم:

  1. در اولین مرحله سرامیک ها را جارو بکشید تا تمامی آلودگی ها از روی آن ها پاک شود.
  2. با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی سطح سرامیک را بپوشانید.
  3. به وسیله مسواک سرامیک و دوغاب را بشویید تا کثیفی ها و لکه های ایجاد شده بر روی آن از بین برود.
  4. سرامیک را شستشو دهید و خشک کنید.
  5. ظرف سیلر را به دقت باز کرده و آن را در یک بطری اسپری تمیز بریزید.
  6. سیلر را 15 سانت دور از سرامیک نگه داشته و بر روی سرامیک اسپری کنید.
  7. اجازه دهید سیلر مدتی بر روی سرامیک باقی بماند تا به عمق کاشی نفوذ کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟