ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟
آموزش

ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟

ر این مطلب قصد داریم تا درباره ی این که ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست صحبت کنیم.

نهال وحیدی | 1 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، شاید فکر کنید این که از چه برند و چه نوع شوینده ای برای لباس هایتان استفاده می کنید اهمیت چندانی ندارد و صرفا هر نوع شوینده ای که قابلیت پاک کنندگی دارد، می تواند انتخاب مناسبی برای شستشوی لباس ها باشد! این مسئله یک اشتباه رایج است از این رو در این مطلب قصد داریم تا درباره ی این که ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست صحبت کنیم. با دانستن یک سری ویژگی ها قطعا هنگام خرید شوینده برای لباس هایتان دقت بیشتری بکار خواهید برد. همچنین در این مطلب می خوانید:

  • بهترین مایع لباسشویی خوشبو
  • بهترین مایع لباسشویی خارجی
  • مایع لباسشویی بهتره یا پودر

مایع لباسشویی بهتره یا پودر؟!

ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین انتخاب برای شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی پودر یا مایع هستند!؟ به طور کلی برای پاسخ به این که مایع لباسشویی بهتره یا پودر باید بگوییم که ابتدا بدانید اولویت شما سلامت لباس و پوست است یا مقرون به صرفه بودن شوینده! اگر بخواهیم از لحاظ هزینه ای این دو محصول را مقایسه کنیم، قطعا قیمت پودر لباسشویی نسبت به مایع لباسشویی بیشتر است اما از لحاظ حفظ کیفیت پارچه لباس و همچنین تنوع محصول، می توان گفت که مایع های لباسشویی انتخاب بهتری هستند. حال در این مطلب می خواهیم به بررسی این که ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟ بپردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای شوینده لباس هایتان داشته باشید. خوب است بدانید که خرید مایع لباسویی مناسب امری بسیار مهم محسوب می شود زیرا با یک انتخاب درست لباس ها به نحو احسنت تمیز شده و جلوه ی بهتری پیدا می کنند. در انتخاب درست برای این شوینده عناصر مختلفی نقش دارند که عبارتند از:

  • میزان و کیفیت تمیز کنندگی
  • نوع بسته بندی و استفاده آسان
  • تجربیات مصرف کنندگان
  • مایع لباسشویی محافظ تار و پود پارچه

اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از هر بار استفاده از لباس حتما باید آن را بشویید، باید مایعی را انتخاب کنید که بتواند از بافت و تار و پود پارچه لباستان محافظت کند. مایع های سفید شوی، رنگین شوی، مشکین شوی از انواع مختلفی هستند که در بازار موجود بوده و به علت رایحه ی دلپذیری که دارند بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته اند که بر اساس رنگ لباستان باید از آن ها استفاده کنید.

بیشتر بدانید:
آیا مایع لباسشویی برای لباسشویی ضرر دارد ؟

☆ خوب است بدانید که استفاده از مایع لباسشویی به جای پودر لباسشویی قطعا طول عمر دستگاه شما را افزایش می دهد.

☆ اگر قصد استفاده از پودر ها را داریو، نوعی را انتخاب کنید که تخلیه آسان دارد.

مایع لباسشویی نرم کننده ( رفع الکتریسیته ساکن)

ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟

یکی از پر مصرف ترین شوینده ها در کنار شستشوی لباس ها، نرم کننده ها هستند. مخصوصا برای شستشوی حوله و ملحفه می توان به کاربردی بودن این شوینده ها اشاره کرد. استفاده از نرم کننده های مخصوص لباسشویی سبب می شود تا الکتریسیته ساکن در لباس ها از بین رفته و رایحه ای خوشبو را به ارمغان بیاورد.

 مایع لباسشویی لکه بر

یکی از انواع دیگر مایع های لباسشویی، لکه بر ها هستند که البته باید گفت نسبت به سایر محصولات کاربرد کمتری دارند. این نوع شوینده به شما کمک می کند تا سخت ترین لکه های روی لباس را از بین ببرید زیرا لکه های سخت با شستشوی ساده از بین نمی روند.

☆ استفاده از پودر بی کیفیت سبب باقی ماندن آن روی لباس ها و در نتیجه حساسیت های پوستی و خرابی بافت لباس و لکه شدن آن می شود.

☆ پودر های بی کیفیت می توانند با تجمع در قسمت های مختلف لباسشویی سبب مشکل در دستگاه شوند.

 مایع لباسشویی بدون عطر و اسانس

ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟

این نوع مایع برای افرادی که پوست های حساسی داشته و یا آلرژی های شدیدی نسبت به شوینده های مختلف دارند، مناسب است. این نوع شوینده ها فاقد عطر و اسانس هستند و به راحتی از روی لباس شسته می شوند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی

امروزه با توجه به وجود انواع اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت در بازار، این که متوجه ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست شوید، کمی موضوع را دشوار کرده و صرفا شاید با مصرف هر محصول و به دست آوردن تجربیات شخصی نسبت به آن بتوانید انتخاب درستی را داشته باشید. اما خوب است تا با یک سری نکات برای انتخاب مایع لباسشویی آشنا شوید.

  • توجه به نوع ماشین لباسشویی هنگام خرید مایع لباس

هماهنگی و سازگاری بین مایع لبا و ماشین لباسشویی نکته ای بسیار مهم است زیرا بعضی از لباسشویی ها نیاز به مایع مخصوص به خود را دارند. به طور گثال کف بیش از حد برای لباسشویی های پیشرفته اصلا مناسب نیست اما در مدل های قدیمی می توان از این نوع شوینده ها استفاده کرد.

  • توجه به عدم ایجاد حساسیت پوستی

برخی از مایع های لباسشویی حساسیت زا هستند البته برای برخی افراد که پوستی حساس دارند. از این‌ رو باتر است هنگام خرید مایع لباس به این نکته که فاقد عطر و رنگ و بو و اسانس باشند توجه کنید و از نوع ضد حساسیت آن ها استفاده کنید.

  • توجه به آنزیم های مایع لباسشویی

ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست؟

آنزیم ها از سری موادی هستند که سبب افزایش سرعت لکه بری و پاک شدن آلودگی روی لباس ها می شوند. در مایع های لباسشویی از آنزیم های مختلفی استفاده می شود که می توان به آنزیم های حلال چربی، لکه خون و نشاسته اشاره کرد.

☆ آنزیم های گفته شده ممکن است سبب ایجاد حساسیت نیز شوند.

  • توجه به رایحه ی مایع لباسشویی

انتخاب بهترین مایع لباسشویی خوشبو امری کاملا سلیقه ای است که باید با توجه به سلیقه خود شخص انتخاب شود. در نتیجه باید مایعی را انتخاب کنید که رایحه ی آن برای شما یا سایر افراد خانواده آزار دهنده نباشد.

  • توحه به حافظ محیط زیست بودن مایع لباسشویی

محیط زیست و توحه به آن مسئله ای بسیار مهم و حیاتی برای ما و آیندگان ما است در نتیجه بسیاری از برند های انواع محصولات، تولیداتی دارند که مطابق با حافظ محیط زیست بودن است. در مایع لباس نیز انواعی از ترکیبات طبیعی وجود دارند که برای محیط زیست ضرری نداشته و کیفیت شستشو را نیز افزایش می دهند.

☆ ترکیبات شیمیایی در مایع لباسشوییبه محیط زیست آسیب می رساند.

  • توجه به حجم مایع لباسشویی

تعداد نفرات، میزان مصرف از مایع، تعداد دفعات شستشو و … همگی از مواردی هستند که هنگام انتخاب سایز مایع لباس شویی باید در نظر بگیرید و با توجه به آن اقدام به خرید کنید. روی بسیاری از این محصولات تعداد دفعات شستشو درج شده است که می تواند در این انتخاب به شما کمک کند.

☆ برخی از شرکت ها مایع هایی با حجم بالا و قیمت پایین تولید کرده اند که کیفیت شستشو پایینی دارند.

☆ استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی علاوه بر آسیب به دستگاه سبب شستشوی بی کیفیت نیز می شود.

  • توجه به قیمت و کیفیت

مایع لباس شویی یا سایر شوینده ها مانند قرص و پودر و… در صورتی به صرفه خواهند بود که کیفیت بالایی داشته باشند و در غیر این حالت قیمت بالا دلیل بر کیفیت خوب هم نخواهد بود‌.

معرفی ۳ تا از بهترین مایع لباسشویی خارجی

اگر بخواهیم بهترین مایع لباسشویی خارجی موجود در بازار ایران را معرفی کنیم می توانیم به برند های نام آشنا مانند پرسیل، سافتلن و هوم کر اشاره کنیم. این ۳ برند میان مصرف کنندگان محبوبیت زیادی داشته و هر کدام به نوعی یک سری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. این محصولات توانسته اند تا نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کنند و کیفیت مطلوبی برای شستشو ارائه دهند.

  • مایع لباسشویی پرسیل تمیز کنندگی و نرم کنندگی بالایی دارد. همچنین در این شوینده امواع آنزیم های لکه بر وجود دارد که به از ابین بزدن انواع لکه ها کمک بسیاری می کند.
  • مایع لباسشویی سافتلن از محبوب ترین برند ها در بازار ایران است که محصولاتی با کیفیت تولید می کند. غلظت این شوینده به قدری مناسب است که به راحتی لکه ها را از بین برده و شستشویی با کیفیت را ایجاد می کند.
  • مایع لباسشویی هوم کر از غلظت پاک کنندگی خوبی برخوردار است و تمامی لکه ها را بدون آسیب به بافت لباس از بین می برد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی این که ویژگی مایع لباسشویی مرغوب چیست پرداختیم. گفتیم که برای انتخاب یک مایع لباسشویی متناسب با ماشین لباسشویی تان باید به عوامل و نکات مختلفی نظیر رایحه، توقع شما از شستشو، حجم و مقدار، تعداد دفعات شستشو ، عدم حساسیت محصول و همچنین حافظ محیط زیست بودن آن توجه کنید. همچنین هنگام خرید می توانید از نظرات کاربران و تجربیات شخصی خود در زمینه استفاده از سایر شوینده ها استفاده کنید تا یک انتخاب مناسب برای مایع لباس هایتان داشته باشید.

کم یا زیاد بودن قیمت یک محصول تا حدی می تواند مشخص کننده کیفیت آن باشد اما صرفا در ارتباط با شوینده لباس ها نمی توان از این طریق به جواب قطعی رسید و فقط با کسب تجربه در ارتباط با آن می توان بهترین ها را انتخاب کرد. امیدواریم این مطلب کمک کننده خوبی برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی برای شما باشد.

 

نظر شما چیست؟