دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی

شما با استفاده از هوش مصنوعی می توانید ایده های خود را پرورش دهید و یک دکوراسیون جذاب را رقم بزنید.

نهال وحیدی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، توانایی های هوش مصنوعی آنقدر زیاد است که شاید دیگر در بیشتر مشاغل نیازی به انسان ها برای نظر دهی نباشد. یکی از توانایی های هوش مصنوعی در جهت طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی است که توانسته تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون ها داشته باشد. طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی موجب شده تا طراحان بتوانند نیاز های مشتریان را به خوبی شناخته و سرعت طراحی را بیشتر کنند. در واقع شما با استفاده از هوش مصنوعی می توانید ایده های خود را پرورش دهید و یک دکوراسیون جذاب را رقم بزنید.

شما علاوه بر آشنایی با چند هوش مصنوعی مرتبط با دکوراسیون در این مطلب میخوانید:

  • طراحی داخلی با هوش مصنوعی رایگان
  • برنامه هوش مصنوعی دکوراسیون داخلی
  • سایت طراحی خانه با هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی چیدمان منزل
  • هوش مصنوعی چیدمان مبل

معرفی ۹ سایت طراحی خانه با هوش مصنوعی

طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی

  • برنامه طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی RoomsGPT

این ابزار جذاب هم به شکل رایگان و هم به شکل خرید اشتراکی در دسترس است و به گفته توسعه دهندگان  به افراد این امکان را می دهد تا اتاق دلخواه خود را دیزاین کنند. کافی است از اتاق خود عکس بگیرید و طراحی جدید را بر اساس تم هایی که انتخاب می کنید در عرض چند ثانیه پیاده سازی کنید.

  • سایت هوش مصنوعی طراحی دکوراسیون Planner5D

این برنامه حدود ۴۰ میلیون کاربر دارد و می تواند طرح ۲ بعدی را به ۳ بعدی تبدیل کند. Planner 5D برای وب، ios ، اندروید، مک و ویندوز در دسترس است و این امکان را به شما می دهد تا نقشه های طبقه ساختمان را به راحتی ایجاد کنید.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Homestyler

برای استفاده از این برنامه نیاز به آشنایی با دانش تکنولوژی دارید. توسعه دهنده مشهور برنامه یک ابزار عالی ایجاد کرده که تنها با قابلیت Autodesk ، ابعاد، دکوراسیون دیوار و … را ایجاد نمایید. در نسخه اشتراکی این برنامه امکانات حرفه ای تری در اختیار شما قرار می گیرد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Dreamstudio

طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی

این برنامه دارای رندرهای واقعی اما با وضوح پایین است. شما می توانید تنها با داشتن یک حساب ایمیل از این برنامه استفاده کنید. وجود تنظیمات فراوان و امکان ایجاد طراحی های واقعی تر از دیگر امکانات این برنامه محسوب می شود. اما اگر بخواهیم کمی از معایب آن صحبت کنیم باید بگوییم که یادگیری این برنامه کمی زمان بر است و پس از اتمام اعتبار اولیه باید برای استفاده از آن هزینه هایی پرداخت کنید. همچنین باید به شکلی دقیق از آن خواسته هایتان را بخواهید.

  • سایت هوش مصنوعی دکوراسیون Homebyme

طراحی داخلی با هوش مصنوعی رایگان می تواند استفاده از این سایت باشد. این سایت با داشتن ابزار های رایگان که دارای طراحی کاربر پسند است یک مشاور عالی برای دکوراسیون محل مورد نظر شما محسوب می شود. شما ابتدا می توانید به شکل ۲ بعدی شروع به طراحی کنید و سپس با افزودن سایر وسایل آن را به یک طرح ۳ بعدی تبدیل ‌کنید. اگر نسخه پریمیوم را نصب کنید یک مشاور مخصوص به شما توصیه هایی نیز خواهد داد.

  • طراحی دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی Havenly

شعار این برنامه این است که فضا را برای زندگی بهتر بسازید. شما با استفاده از این برنامه و جمع آوری ایده هایتان یک طرح داخلی مقرون به صرفه خواهید داشت.

  • هوش مصنوعی چیدمان منزل Midjourney

داشتن یک تصویر واقعی از آنچه که در ذهن دارید توسط این برنامه اتفاق می‌افتد. ایجاد تصاویر واقعی، امکان بهبود تصویر و وجود تنظیمات مختلف از مزایای این سایت است. البته فقط با Discord و حساب های پولی به آن دسترسی خواهید داشت. همچنین این برنامه با زبان فارسی کار نمی کند.

  • دکوراسیون با هوش مصنوعی Al Room Planner

یک برنامه رایگان، سریع و آسان که بدون نیاز به انجام تنظیمات خاصی طراحی دلخواه شما را انجام می دهد. شما با استفاده از این برنامه در کمترین‌ زمان تغییرات خوبی را انجام خواهید داد.

  • هوش مصنوعی دکوراسیون Bing image creator

رندر های واقعی و زیبا تنها با خواسته های متنی شما. استفاده آسان و سریع از بهترین مزایای این‌ برنامه است.

آشنایی با مفهوم برنامه هوش مصنوعی دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم بیشتر مفهوم برنامه هوش مصنوعی دکوراسیون داخلی را توضیح دهیم، باید بگوییم که این کلمه و کاربرد آن در واقع هوش و علمی است که توسط ماشین ها و کامپیوتر های پیشرفته تولید شده است. در واقع اصلی ترین هدف طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی استفادع بیشتر از فضا های داخلی است. هوش مصنوعی در طراحی موجب می شود تا طراح فقط ورودی ها و توصیه های شخصی مدنظر خود را در زمینه رنگ ها، چیدمان مبلمان، پالت ها و… وارد کند و بخش وسیعی از کار را با هوش مصنوعی مشاهده کند. از سایر مزایای این هوش مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازمان دهی فضا

هوش مصنوعی همچون ابزار کارآمدی است که مساحت و فضاهای موجود را به طور بهینه سازمان دهی می کند. با استفاده از الگوریتم دقیق، می تواند طرح های برجسته جهت چیدمان مبلمان و دکوراسیون بر اساس نور، ابعاد و… پیدا کند.

  • رنگ آمیزی

الگوریتم ها در هوش مصنوعی به خوبی با تحلیل تصاویر می توانند رنگ هایی را پیشنهاد کنند که هماهنگی بالایی با سلیقه و محیط مورد نظر شما دارد.

  • فضای ذخیره سازی ابری

با داشتن همچین ویژگی ای هیچ داده ای از دست نخواهد رفت. بدون نیاز به سخت افزار و حافظه های فیزیکی، اطلاعات مربوط به طراحی داخلی را ذخیره سازی نمایید و روند انعطاف پذیرتری را تجربه کنید.

  • کاربرپسند تر

بدون‌نیاز به دانش قبلی می توانید از نرم افزار های مختلف هوش مصنوعی بهره ببرید. دیزاین دکوراسیون داخلی را به شکل خلاقانه تری بچینید و حتی کسب درامد داشته باشید.

افرادی که میخواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند فقط کافی است به انتخاب یکی از برنانه های طراحی بپردازند . و پارامتر های خود را که شامل انتخاب اتاق، مبلمان، رنگ، سبک و بودجه و… است را وارد تنظیمات این برنامه کنند. در قسمت بعدی کافی است به انتخاب خود بپردازند و با تجسم سه بعدی، پلان طبقه و مودبرد و… را انتخاب کنند. در واقع این نکات سبب می شود تا جزئیات بیشتری از سبک دلخواتان توسط این ابزار در اختیار شما قرار داده شود. امروزه صنعت طراحی داخلی تغییرات گسترده ای داشته د پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا نیاز های کاربران به سمت و سوی پیشرفته تری هدایت شود. استفاده از طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته و… در این طراحی ها باعث افزایش کیفیت طراحی و آسایش افراد شده است.

کاربران نیمی از زندگی خود را در فضاهای داخلی سپری می‌کنند، هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک‌های مدرن به طراحی سبک‌های با نورپردازی‌ها عالی و  نورهای آرام موجبات آرامش و راحتی کاربران را مهیا می‌کند. بسیاری از کاربران با مقایسه تصاویر قبل و بعد از استفاده از هوش مصنوعی از دیدن تمامی این تفاوت‌ها به وجد می‌آیند. هوش مصنوعی این روزها جهت طراحی‌های شخصی شده نیز به کار گرفته می‌شود، بنابراین کاربران با کمک این فناوری می‌توانند محیط خانه‌ها و محل کار خود را به فضای منحصر به فرد تبدیل نمایند.

سایر برنامه های طراحی داخلی توسط هوش مصنوعی

از دیگر برنامه های طراحی شخصی داخلی به اسم Decorilla است که در شروع این برنامه باید پرسشنامه ای تنظیم شود تا بتواند طراحی فضاهای داخلی را با داده های دقیق از سوی مشتری تنظیم نماید. با استفاده از این برنامه مشتریان می توانند از مدل های ۳ بعدی ، لیستی از خرید های آنلاین، یک پلان طبقه ، پالت رنگ و… برای استفاده طراح انتخاب کنند. همچنین نرم افزار های برتر برای طراحی دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • SketchUp
  • Autodesk 3Ds Max
  • Autodesk AutoCad
  • Autodesk Revit
  • Infurnia
  • Roomle
  • Magicplan
  • Houzz

جمع بندی

در این مطلب به بررسی طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی پرداختیم و گفتیم که امروزه سایت ها و برنامه های مختلفی برای هوش مصنوعی چیدمان منزل و یا هوش مصنوعی چیدمان مبل و هر قسمت دیگری از خانه مانند اتاق خواب، پذیرایی و… وجود دارد که با گرفتن یک عکس و قرار دادن جزئیات دلخواه به سایت و برنامه ، طراحی ها فوق العاده ای را داشته باشید. امیدواریم در این مطلب به خوبی با انواع برنامه و سایت های مرتبط با طراحی دکوراسوین داخلی آشنا شده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟