اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت محصولات انتخاب الکترونیک در روزهای شهادت رییس جمهور

در شرایطی که اخبار رسانه ها و توجه مردم به موضوع شهادت رییس جمهور کشور متمرکز شده، به نظر می‌رسد گروه انتخاب الکترونیک در برخی از محصولات خود 25 درصد افزایش قیمت لحاظ کرده است.

بهنام وحیدی | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از شهادت رییس جمهور ال کا ایران گزارشی در خصوص درخواست مردم از تولیدکنندگان لوازم خانگی منتشر کرد که طی آن به دغدغه‌های مردم برای هرج و مرج در بازار و قیمت محصولات لوازم خانگی پرداخت.

در شرایطی که انتظار می‌رفت گروه انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از مدعی ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی، شرایط بحرانی کشور پس از شهادت رییس جمهور را درک کرده و از افزایش قیمت محصولات خود در شرایط فعلی کشور منصرف شود، حال خبرها حاکی از آن است که این مجموعه گویا شرایط را برای افزایش قیمت خودسرانه محصولات خود مناسب دیده و برخی از شوینده های برندهای اسنوا و دوو با افزایش قیمت 25 درصدی وارد بازار شده اند.

بدون شک یکی از بیشترین حمایت‌ها از صنعت لوازم خانگی ایران در دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی اتفاق افتاد و انتظار از تولیدکنندگانی چون گروه انتخاب الکترونیک با مدیریت آقای دیانی این بود که مشکلات مالی خودرا به زمانی بعد از تعیین تکلیف سکان‌دار خیابان پاستور موکول کند.

بر اساس پیگیری های خبرنگار «ال کا ایران» مشخص شده که گروه انتخاب الکترونیک که برندهای دوو، اسنوا و بست را تحت تکلف دارد، حدود 25 درصد به قیمت چند مدل شوینده خود افزوده است. گویا شهادت رییس جمهور و توجه رسانه‌ها به اخبار پیرامون شهادت ایشان و همراهان تلاشگراشان باعث شده تا عده‌ای فکر کنند که زمان مناسبی است تا در سکوت کامل، به صعود قیمتی برخی از محصولاتشان بپردازند.

بر اساس اطلاع برخی از نمایندگان گروه انتخاب الکترونیک به خبرنگار «ال کا ایران» این شرکت قیمت برخی از محصولات خود نظیر یخچال دوقلو و تلویزیون‌ها را نیز از مدتی پیش افزایش داده بود. به عنوان مثال پیش از عید قیمت یک عدد یخچال اسنوا دو قلو به صورت نقدی حدود 43 میلیون تومان بود که در حال حاضر فروش این محصول به صورت نقدی به عددی معادل 57 میلیون تومان رسیده است.

همچنین تلویزیون 55 اینچ با کیفیت 4K پیش از عید به صورت نقدی با قیمت 21 میلیون 500 هزار تومان به فروش می‌رسید که در حال حاضر همین مدل تلویزیون با قیمت 24 میلیون 500 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

برخی از نمایندهای فروش برندهای دوو و اسنوا در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرده اند که این افزایش قیمت‌ها از مدت‌ها پیش بر روی سیستم ثبت شده بود اما دسترسی برای چاپ آن در نرم افزار برای ما بسته شده بود. از طرفی به ما اعلام کرده بودند که حق ندارید قیمت‌های جدید را بر روی محصولات بچسبانید و فقط به صورت کلامی به مشتریان خود اعلام کنید!!!

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، در شرایطی که متولیان صنعت لوازم خانگی مصرانه بر عدم افزایش قیمت رسمی محصولات تاکید دارند، اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که این افزایش قیمت بیخ گوش نظارتی سازمان حمایت اتفاق افتاده است. حال پرسش مهم اینجاست که آیا لیست قیمتی به سازمان حمایت ارسال شده و این لیست تایید شده است؟ اگر تایید نشده، چرا سازمان حمایت به این موضوع و رفتار خودسرانه برخی از تولیدکنندگان ورود نمی‌کند؟ انتظار می‌رود موضوع افزایش قیمت محصولات گروه انتخاب الکترونیک توسط نهادهای نظارتی هرچه سریع‌تر بررسی شود.

ال کا ایران این حق را برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده و البته گروه صنعتی انتخاب الکترونیک قائل است تا در صورت نیاز توضیحاتشان را در خصوص این گزارش منتشر کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 05 خرداد 1403 در 12:56 ب.ظ

    قطعا در شرایط غیر رقابتی موجود تولید کننده ارز ترجیحی دریافت و با قیمتی بالاتر از سطح قیمتهای جهانی کالای خود را عرضه مینماید پی نباید از اینکه مردم بجای خرید کالای ایرانی سراغ کالای خارجی میروند گله مند باشیم از طرفی کیفیت تلوزیونهای دوو زمانیکه کارخانه دوو در اوج در کره جنوبی فعال بود را با حال حاضر که تحت امتیاز ماب مکزیک تولید میشود و تلوزیونهای اسنوا را زمانیکه با پنل ال جی تولید می شد را با تولیدات جدید با پنل های چینی مقایسه کرد و در اخر بست که حکم برند اقتصادی و ارزان قیمت گروه صنعتی انتخاب را دارد قطعا انتخاب از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی و صوت و تصویر ایران استاین شرکت در 29 ابان ماه 1379 با تولید ماشین لباسشوئی حایر در شرکت زیر مجموعه این شرکت یعنی حایر تهران آغاز و در عرض 24 سال به یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی بدل گردید