اخبار لوازم خانگی

مقابله با عرضه کالای قاچاق به بلورفروشان رسید

کالاهایی که در سطح بازار توزیع شده است ، اگر سند رسمی فروش نداشته باشد، قاچاق محسوب می شود .

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسماعیل قاسمی نماینده حقوقی اصناف با اشاره به اجرای طرح جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه و بازار گفت :‌ این هفته بازار چینی و بلور رصد شد و فروشندگان باید سند رسمی تجارت این کالا و خرید و فروش آن را به بازرسان ارائه کنند .

وی افزود : در غیر این صورت این کالاها قاچاق محسوب می شود و باید از سطح بازار جمع آوری شود .
قاسمی گفت : هدف ما این است که از تجارت قانونی حمایت کنیم و از ورود کالاهای قاچاق هم جلوگیری شود و باید فضا را برای قاچاقچیان کالا ناامن کنیم .
بنابراین گزارش تعرفه های سنگین و جذابیت های بصری بلور این کالا را به یکی از محموله های محبوب برای قاچاقچیان تبدیل کرده است اما انتظار می رود با اجرای طرح جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه ، هزینه های قاچاق این کالاها افزایش یابد .
برخی از فعالان بازار چینی و بلور معتقدند تعرفه های بالا باعث می شود که انگیزه برای قاچاق بیشتر شود و از طرف دیگر اگر قرار است کالای قاچاقی عرضه نشود باید در مبادی گمرکی از ورود آن جلوگیری شود .

تا کنون 1283 نوبت بازرسی در 18 اتحادیه صنفی در سطح عرضه کالاها در بازار انجام شده است و این روند تا آخر سال ادامه خواهد داشت.
اجرای این طرح باعث شده است ، ویترین های بازار از نمایش کالاهای قاچاق تا حدودی دور شود اما حجم قاچاق کالا حداقل 15 میلیارد دلار در سال براورد می شود و باید به طور همه جانبه با این پدیده برخورد شود .

نظر شما چیست؟