خانه هوشمند

قفل های هوشمند و افزایش امنیت در خانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ایجاد امنیت در خانه خانه یکی از مشکلات پیچیده است اما استفاده از قفل و ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ایجاد امنیت در خانه خانه یکی از مشکلات پیچیده است اما استفاده از قفل و ریموت های قدیمی راه مناسبی برای داشتن امنیت نیست و نیاز به یک محصول مطمئن تر احساس می شود. قفل هوشمند طی سال های اخیر بسیار محبوب بوده وبه راحتی می توان امنیت خانه را با این قفل ها برقرار ساخت. اکثر قفل های هوشمند برای خانه کارآمد بوده و از ورود دزد و سارقان به خانه جلوگیری می کنند.

به نظر می رسد پیشرفت خانه های هوشمند باعث شده تا قفل های هوشمند خانه در بالاترین جایگاه از لحاظ اهمیت قرار گیرد. قفل درب ها به عنوان مانع عمل می کند و از شما، خانواده و دارایی هایتان در برابر دنیای بیرونی محافظت می کند. همه افراد برای جلوگیری از بروز حواث ناگوار مانند سرقت کارهای زیادی را انجام می دهند اما فقط درصد کمی از این کارها مفید واقع می شود.

امنیت خانه با این محصولات هوشمند تضمین شده است. این محصول انواع مختلفی دارد و با استفاده از تلفن همراه هوشمند، فرمان صوتی با قابلیت تشخیص صدا، رمز عبور و اسکن اثر انگشت می توان قفل را باز و بسته کرد.

قفل های هوشمند علاوه بر باز و بسته کردن درب چه قابلیتی دارند؟

یکی دیگر از روش های تایید هویت این قفل ها، ارسال متنی به ایمیل کاربر جهت اطلاع از باز شدن قفل در هر زمانی به ویژه در مواقعی که فرد قصد تکرار و امتحان رمز عبور اشتباه را دارد. این قابلیت نیز به والدین برای مطلع شدن از زمان ورود و خروج فرزندان کمک می کند.

قفل هوشمند

یکی از مشکلات استرس زایی که اغلب اوقات برای همه پیش می آید، فراموش کردن بستن درب بوده اما با سنسور های قفل هوشمند این مشکل حل شده است. اگر درب خانه به مدت چند دقیقه باز بماند هشداری از طرف قفل دریافت می کنید و می توانید برای بستن درب اقدام کنید.

دسترسی قفل های هوشمند

تبدیل امنیت خانه از قفل و کلید های قدیمی به قفل های هوشمند  تحول عظیمی را در زندگی رقم زده است. با قفل های هوشمند دیگر نیازی به حمل کلید های سنگین نیست. علاوه بر این، برای قفل کردن درب ها در ساعتی مشخص، می توانید از لیستی که برای که قبلا وارد شده، استفاده نمایید.

دستورات صوتی به شما اجازه می دهد به آسانی و با کمترین حرکت درب خود را قفل کنید. همچنین می توانید به آشنایان و خویشاوندان نزدیک خود کد یا رمز عبور خاص بدهید زیرا بسیار کارآمدتر از کلید یدکی است.

قفل هوشمند

همانطور که می دانید، اکثر سالمندان تنها زندگی می کنند و یا به هر دلیلی تلفن هوشمند ندارند، یاد آوری ارقام رمز عبور برایشان کمی دشوار است. این موارد می تواند از موانع دسترسی سریع باشد. به همین خاطر برای بیشتر قفل های هوشمند یک کلید مکانبکی خاص درنظر گرفته شده که در صورت لزوم می توان ازش استفاده کرد.

طبق مصاحبه یکی از خبرنگاران  USA Today با یکی از شهروندان نیویورکی که از قفل هوشمند استفاده می کند، تنها نگرانی وی وابستگی کامل به تکنولوژی است زیرا از عملکرد این اختراع بشر بسیار خرسند بوده و امور را بسیار راحت کرده است

کدام قفل هوشمند مناسب تر است؟

قفل های امروزی با افزایش کارایی به شما این امکان را می دهد که از کلید های قدیمی در قالبی جدید بهره ببرید، از طریق تلفن همراه به باز کردن خودکار درب بپردازید و یا با دستور صوتی از قفل استفاده کنید. تعویض قفل های کلیدی به صفحه کلید های همراه با اسکنر اثر انگشت، دسترسی را راحت کرده و می تواند شما را از کلید های مکانیکی خلاص کند.

قفل هوشمند

اگرچه نکته اصلی این است که نباید تمام وقت کلید را همراه خود حمل کنیم، اما چند نکته دیگر درباره استفاده از قفل های هوشمند نیز وجود دارد که قابل اهمیت است، بطور مثال امکان خرابی باتری وای فای و قطعی برق وجود دارد به همین منظور برخی از قفل ها نسخه پشتیبانی را درنظر گرفته اند. برخی از قفل ها می تواند تنها با یک باتری 9 ولتی بدون نگرانی به کار خود ادامه دهند.

آیا در خانواده شما از برنامه و فناوری های دستیار گوگل،  Echo HomeKit و یا   SmartThings استفاده می شود؟ امکان کنترل قفل های هوشمند به وسیله فناوری ها  فراهم شده که برای یکپارچه سازی سایر محصولات هوشمند نیز کاربرد دارد.

برای کنترل قفل هوشمند از طریق تلفن همراه نیاز به اتصال وای فای است. در اکثر مواقع، اتصال قفل های هوشمند توسط مرکز های جداگانه صورت نمی گیرد و در حال حاضر بیشتر نسخه های ساخته شده به اینترنت خانگی متصل می شود و از راه دور نیز قابل کنترل است اما بعضی از نسخه ها فقط در محدوده ی دسترسی به بلوتوث امکان کنترل وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جرقه خانه هوشمند با داستان های علمی و تخیلی زده شد/انقلاب خانه هوشمند چگونه پدید آمد

نصب قفل هوشمند به وسیله یک پیچ گوشتی در کمترین زمان انجام می شود. بعد از همگام سازی قفل با تلفن همراه خود به وسیله شماره سریال و یا کد QR می توانید از بین رمز عبور، اثر انگشت و یا نرم افزار تنظیمات باز کردن درب را انتخاب کنید . علاوه بر این، برنامه قفل کردن، اجرای آزمایشی و امکانات دیگر به راحتی قابل تنظیم است.

در ادامه به معرفی چند قفل هوشمند می پردازیم.

قفل هوشمند کویکست مدل Kevo

قفل هوشمند کویکست مدل Kevo

این قفل ساخت شرکت آمریکایی Kwikset بوده که در زمینه ساخت قفل و ابزار های محافظتی بسیار موفق است. قفل هوشمند کویکست مدل Kevo جزو قفل های هوشمندی است که با لوازم هوشمند دیگر همگام شده و با کیفیت بالایی عرضه می شود.

قفل هوشمند کویکست مدل Kevo

برای نصب این قفل هوشمند نیازی به تغییر قفل های موجود نیست. از امکانات Kevo می توان به باز شدن قفل از طریق کلید، تلفن هوشمند یا اسکن اثر انگشت اشاره کرد. نرم افزار ریموت کنترل این قفل با سیستم عامل اندروید و IOS سازگار است. در هنگام باز کردن قفل با تلاش زیاد و یا استفاده از کلید تقلبی، از طریق اینترنت به کاربران پیغام داده می شود.

قفل هوشمند آگوست

قفل هوشمند آگوست

قفل آگوست یک قفل هوشمند همه کاره است که در ماه می 2020 وارد بازار شد. این محصول علاوه بر قابلیت اتصال به وای فای، امکان دستور صوتی را نیز دارد. قفل هوشمند آگوست توانایی اتصال به برنامه های دستیار گوگل، Apple HomeKit و الکسا را دارد. همچنین این قفل برای اتصال به مرکز جداگانه ای احتیاج ندارد و به راحتی به اینترنت خانگی متصل می شود. علاوه بر این قابلیت تنظیم برنامه قفل کردن در زمان های مشخص را دارد.

طراحی ساده و جالب این محصول باعث شده تا فروش بسیاری داشته باشد و از بهترین قفل های سال 2020 باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟