دکوراسیون خانه به سبک بوهو
دکوراسیون منزل

دکوراسیون به سبک بوهو را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در عصر امروزی که همه ی مردم علاقه به تفاوت در هر زمینه ای از لباس تا چیدمان ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در عصر امروزی که همه ی مردم علاقه به تفاوت در هر زمینه ای از لباس تا چیدمان منزل را دارند باید به دنبال سبک هایی بود که علاوه بر خاص بودن، زیبایی را به همراه داشته باشند. در زمینه چیدمان منزل یکی از متفاوت ترین نوع آن ها می تواند دکوراسیون به سبک بوهو باشد. شاید تا به حال این اسم به گوش شما نرسیده باشد اما در ادامه قصد آشنایی با این سبک خاص را داریم.

سبک بوهمین یا به گفتاری دیگر سبک بوهمیان در دسته ی دکوراسیون های مدرن محسوب می شود. دکوراسیون به سبک بوهو در واقع با وجود شباهت های زیاد، به طور کاملا متفاوتی از هم قرار دارند. این سبک به شکلی بیانگر خاطرات و گذشته ی نسل ها در هر کجای جهان هستند.

سبک دکوراسیون بوهمین نشان دهنده ترکیب انواع رنگ است. معمولا این سبک مخصوص افرادی است که سلیقه خاص دارند و به دنبال متفاوت بودن هستند. یکی از مزایای این دکوراسیون پیروی نکردن از قواعد خاصی در چیدمان لوازم خانگی است زیرا شما بدون ترس و تردید می توانید هر وسیله ای را در جایی که دوست دارید با هر رنگی قرار دهید.

رنگ مناسب در دکوراسیون بوهو

دکوراسیون به سبک بوهو

همانطور که گفته شد در این سبک هیچ قانون خاصی وجود ندارد اما رنگ های مرسوم که معمولا در این چیدمان استفاده می شوند تناژ هایی از رنگ های گرم و متالیک هستند. معمولا  برای تم اصلی این چیدمان رنگ های طوسی خاکستری و قهوه ای و برای بقیه اجزا از تناژ های نارنجی یا زرد و قرمز و یا پارچه های طرح دار که کمی حالت شلوغ دارند استفاده می شود.

دکوراسیون به سبک بوهو

در این سبک از چیدمان ها معمولا اصراری برای مخفی بودن اجزای خانه نیست پس اکثر خانه هایی که این سبک از چیدمان را دارن فاقد انباری بوده زیرا هر جز این خانه باید بیانگر یک خاطره و یا داستان مخصوص خودش باشد.

اجزایی که در این دکوراسیون استفاده می کنید باید به شکلی باشند که هر فرد هنگام استفاده از آن راحت باشد به طور مثال برای انتخاب مبل در این سبک نباید به دنبال طرحی خاص و یا متفاوت باشید زیرا مبل های قدیمی که پر از خاطره هستند مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون خانه به سبک بوهو هستند.

دکوراسیون به سبک بوهو

بسیاری از افراد هنگام خرید مبلمان برای چیدمان بوهو به سمساری ها رفته و در نهایت مبلی که نظرشان را به خود جلب می کند را انتخاب می کنند. در واقع باید خانه های بوهو پر از حس و حال های متفاوت باشد که به محض ورود به آن ها داستان های جالب هر جز را حس کنید.

هنگام انتخاب فرش برای خانه هایی به سبک بوهمین معمولا باید قالیچه هایی نازک با طرح هایی که کمی کدر تر هستند استفاده کنید و به هیچ عنوان کل خانه را با فرش پر نکنید. هم چنین استفاده از تابلو فرش های زیبا با طرح های خاص و مجسمه های گوناگون در اندازه های مختلف در زیبا شدن خانه تاثیر گذار است.

دکوراسیون به سبک بوهو

در سبک بوهو باید مقدار نور به اندازه ای باشد که احساس آرامش را منتقل کند پس باید نور کمتر از حد معمول باشد به همین دلیل استفاده از شمع در این چیدمان بسیار پیشنهاد می شود. هم چنین استفاده از گیاهان در این سبک نیز به زیبا تر شدن آن کمک خواهد کرد و به هر بیننده ای احساس سر زندگی و نشاط را منتقل می کند.

دکوراسیون به سبک بوهو

به طور کلی استفاده از لوازم تزئینی دست ساز در این سبک به شدت توصیه می شود زیرا هر کدام از وسایل های دست سازی که خودتان درست کردید به نوعی نشانگر سلیقه شما خواهد بود.

سبک بوهو در عروسی

سبک بوهو در عروسی

سبک بوهو در عروسی

در بسیاری از چیدمان های مراسم های عروسی بیشتر افراد علاقه به برگزاری مراسم در باغ های سرسبز را دارند و از آن جایی که در این سبک استفاده از حس طبیعت بسیار مهم است در چیدمان اجزای مراسم های عروسی از ترکیب بوهو با طبیعت استفاده می کنند به طور مثال از ورودی هایی چوبی با تزئینات انواع گل و یا دریم کچر های دست ساز به رنگ سفید که از روی شاخه های درخت آویزان هستند استفاده می شود. هم چنین پشت صندلی های عروس و داماد را با گل هایی که دور آن ها آویز های پارچه ای بستند قرار می دهند که زیبایی فضا واقعا چند برابر و محیط را شاداب می کند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

چیدمان کمد عروس و جهیزیه به زیبایی هرچه تمام تر

استایل بوهو

استایل بوهو

بوهو فقط در چیدمان منزل خلاصه نمی شود بلکه این سبک به فضای مد و لباس و اکسسوری هم نفوذ کرده است. از ویژگی های استایل بوهو به گشاد و راحتی لباس ها می توان اشاره کرد که از گذشته معمولا افراد هنرمند و یا نویسندگان از این سبک برای استایل خود استفاده می کردند که کمی حالت عجیبی داشت.

استایل بوهو

برای خانم هایی که علاقه مند به پوشش های راحت هستند این استایل بسیار مناسب خواهد بود زیرا بدون هیچ محدودیتی هر شلوار یا تیشرت و … را می توانید با هم ترکیب کنید اما معمولا طرح های گشاد برای تیشرت یا شلوار بهترین انتخاب خواهد بود به طور مثال شلوار های سندبادی و یا دامن های پیله ای گشاد و رنگی بسیار مناسب سبک استایل بوهو است.

استایل بوهو

محبوب ترین اکسسوری بوهو می توان به انواع تل و هدبند ها، ست های انگشتر، دستبند های چوبی و … اشاره کرد هم چنین النگو های سایز بزرگ با جنس های استیل یا سنگ های رنگی از مهم ترین ترکیب ها در اکسسوری بوهو هستند. برای انتخاب عینک آفتابی نیز از عینک هایی که قالب های بزرگ دارند استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟