خرید توستر نان
آموزش

خرید توستر نان و نکات مهم درباره آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به خوردن صبحانه دارند و وعده غذایی مورد ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به خوردن صبحانه دارند و وعده غذایی مورد علاقه آنها صبحانه است. لذت خوردن صبحانه به همراه نان داغ چندین برابر می شود اما ممکن است ایستادن در صف نان و یا صبح زود بیدار شدن باعث چشم پوشی شما از خوردن صبحانه شود. در چنین شرایطی استفاده از توستر می تواند خیلی از کار ها را راحت کند و در وقت و زمان شما صرفه جویی شود. شاید حضور بسیاری از لوازم خانگی ها در خانه ضروری نباشد اما خرید توستر نان برای آشپزخانه خالی از لطف نیست.

توستر نان یکی از قدیمی ترین لوازم آشپزخانه بوده که به دست بشر ساخته شده است. این  وسیله وظیفه دارد تا نان را در کمترین زمان گرم و برشته کند اما مدل های گوناگونی از توستر نان در بازار یافت می شود که عملکرد و قابلیت های متفاوتی دارند. اگر قصد خرید توستر نان را دارید و میخواهید این دستگاه را به وسایل آشپزخانه خود اضافه کنید، با ما همراه باشید تا با نکات مهم قبل از خرید توستر بیشتر آشنا شوید.

خرید توستر نان

انواع توستر نان را بیشتر بشناسید

توستر های نان در دو نوع آون توستر و پاپ آپ هستند که در سایز های مختلف و با ویژگی های منحصر بفرد به فروش می رسند. پس ضمن اطلاع از ویژگی های آنها، باید قبل از خرید انواع توستر نان را بیشتر بشناسید.

 

توستر پاپ آپ چگونه کار می کند؟

خرید توستر نان

هنگامی که اسم توستر نان به گوشتان می رسد، به احتمال زیاد تصویر توستر پاپ آپ در ذهنتان مجسم می شود. در هنگام خرید توستر نان متوجه خواهید شد که بسیاری از کمپانی های داخلی و خارجی همانند پارس خزر، سام، بوش، اسمگ و فیلیپس این محصول را تولید و وارد بازار می کنند. سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید این است که توستر پاپ آپ چگونه کار می کند؟

در پاسخ به این افراد باید گفت که این دستگاه ها دو الی چهار اسلات بر روی صفحه خود دارند که مدل دو اسلات آن برای خانواده های کم جمعیت و آشپزخانه های کوچک گزینه مناسبی است. همچنین مدل چهار اسلات می تواند 4 قطعه نان را گرم کند اما اکثر اوقات در این مدل 4 قطعه نان همزمان آماده نمی شود زیرا برای کیفیت بیشتر در عملکرد طی دو مرحله قطعات نان را برشته می کند.

خرید توستر نان

برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید آن را به برق متصل کرد سپس نان را داخل اسلات ها قرار داد، در نهایت باید اهرم کنار دستگاه را به سمت پایین بیاورید. هنگامی که نان ها آماده شد، دستگاه آن را به سمت بیرون هدایت می کند.

این توستر ها تنها برای گرم کردن نان طراحی شده اند و کار دیگری انجام نمی دهند. معمولا در تمام فروشگاه های لوازم خانگی یافت می شوند و قیمت مناسب تری نسبت به آون توستر دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بخاری گازی به همراه لیست قیمت

آون توستر چیست؟

خرید توستر نان

اغلب افراد می دانند آون توستر چیست و چه کارایی دارد اما عده ای آن را با مایکروویو اشتباه می گیرند. شکل ظاهری آن شباهت زیادی با مایکروویو دارد اما کارایی آون توستر از این دستگاه بیشتر است. با مقایسه سایز آون توستر نسبت به توستر پاپ آپ متوجه خواهیم شد که می توان تعدادی بیشتری نان را در آن گرم کرد و برای خانواده های پر جمعیت کاملا مناسب است. این دستگاه علاوه بر گرم کردن نان، می تواند در پخت غذا های متفاوت مفید باشد.

قیمت این دستگاه در فروشگاه های لوازم خانگی کمی گران تر از توستر پاپ آپ است.

ویژگی های مهم توستر

خرید توستر نان

برخی از قابلیت ها برای هر توستر ضروری است و باید در هنگام خرید توستر نان توجه داشت تا محصول انتخاب شده از این قابلیت ها برخوردار شده باشد. ویژگی های مهم توستر شامل موارد زیر می شود که هر کدام را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

کلید توقف یا stop: همه توستر ها اعم از آون توستر و توستر پاپ آپ باید بر روی صفحه کلید خود از این دکمه بهره مند شده باشند تا نان به اندازه دلخواه کاربران برشته شود و  همچنین کاربر بتواند در زمان مورد نظر خود کار دستگاه را متوقف کند.

قابلیت یخ زدایی یا دیفراست: این قابلیت برای یخ زدایی نان کاربرد دارد. زمانی که نان را از فریزر خارج می کنید، نان کاملا یخ زده و غیر قابل استفاده است. گاهی اوقات که مهمان دارید و یا خیلی سریع باید نانی داغ برای غذا تهیه کنید، می توانید با خیال راحت نان را از فریزر بیرون بیاورید و آن را داخل توستر نان قرار دهید. البته شرط این کار بهرمند بودن از قابلیت یخ زدایی یا دیفراست است زیرا تنها با فشردن دکمه یخ زدایی، یخ نان شما در کوتاه ترین زمان ممکن آب شده و نان کاملا گرم و ترد می شود.

خرید توستر نان

گرم کردن نان: یکی از ویژگی های مهم توستر که باید در زمان خرید توستر نان توجه داشت و همچنین باید توسط دستگاه به بهترین شکل ممکن اجرا شود، گرم کردن نان است. گرم کردن نان در بسیاری از مواقع کاربرد دارد به طور مثال، در حال حاضر که درگیر ویروس کرونا هستیم برای حفظ سلامتی می توان بعد از خرید نان آن را دوباره گرم کرد تا از هرگونه آلودگی به دور باشد.

 

سهولت استفاده از توستر

خرید توستر نان

سهولت استفاده از توستر جزو نکات مهم است که باید در زمان خرید توستر نان برای آن اهمیت زیادی قائل شد. اگر شما این موضوع را نادیده بگیرید و انتخاب اشتباهی داشته باشید، در هر بار که از دستگاه استفاده می کنید وقت و انرژی زیادی هدر می رود. بعضی از توستر های دارای یک صفحه کلید مشترک برای کنترل تمام اسلات ها است اما توستر هایی یافت می شود که دو صفحه کلید مجزا جهت کنترل اسلات ها و گرم کردن نان ها دارد. عملکرد آنها به این صورت است که قطعه های سمت راست با کلید های جدا کنترل می شوند و اسلات های سمت چپ با یک صفحه کلید مستقل کار می کنند.

خرید توستر نان

حال با در نظر گرفتن راحتی خود می توانید یکی از این دو مدل را هنگام خرید توستر نان انتخاب نمایید.

برخی از کمپانی ها برای سهولت در استفاده از توستر و اضافه کردن قابلیت های منحصر بفرد به دستگاه ، یک سینی در بالای محل قرار گیری نان در نظر گرفته اند تا به کمک آن بتوان نان و شیرینی ها بیشتری را نیز گرم کرد.

ایمنی توستر

خرید توستر نان

بسیاری از توستر ها دارای تایمر و المنت گرمایی هستند. کاربرد این دو قطعه به این گونه است که بعد از اینکه دما نان به اندازه کافی بالا آمد، جریان گرما قطع می شود و دمای دستگاه و نان بیش از اندازه بالا نمی رود. دستگاه بعد از تشخیص دمای مورد نظر شما، تایمر را تنظیم می کند، اتصال المنت گرمایی در زمانی که گرما به اندازه کافی انتقال یافته و از قبل تعیین شده است، قطع و دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.

این موضوع باعث می شود که بدنه دستگاه و سینی نان بیش از اندازه داغ نشود و امکان لمس آن وجود داشته باشد. بدنه های پلاستیکی توستر های نان دیرتر داغ می شوند به همین خاطر تمیز کردن آن ها راحت تر از استیل ضد زنگ و یا فلزات دیگر است. در زمینه ایمنی توستر باید به روکش سیم های توستر و پایه های نگه دارنده آن نیز توجه داشت.

امکانات جانبی توستر نان

خرید توستر نان

برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، قابلیت هایی را مازاد بر مشخصات اصلی محصول قرار می دهند که کار با توستر را آسان تر و یا ایمن تر می کند. امکانات جانبی توستر نان موارد زیادی را در بر می گیرند اما ما برخی از مهم ترین ها را برایتان بازگو می کنیم.

امکان بیرون کشیدن نان از دستگاه در حین کارکردن دستگاه جزو امکاناتی است که در هنگام خرید توستر نان مورد استقبال خریداران زیادی قرار می گیرد. به صدا درآمدن زنگ هشدار در پایان کار باعث می شود تا زمانی که مشغول به کار دیگری هستید و حواستان نیست، از آماده شدن نان ها مطلع شوید.

ظاهر توستر های نان  

خرید توستر نان

امروزه ظاهر توستر های نان تغییر کرده است و توستر های گوناگونی با رنگ و طرح های مختلفی در بازار یافت می شود. تنوع رنگ و مدل توستر های نان آنقدر زیاد است که به راحتی می توانید مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل خود، توستر مورد نظرتان را خریداری کنید. یکی از توستر هایی که به خاطر طراحی خاص توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است، توستر اسمگ است.

 

قیمت توستر نان

قیمت توستر نان نسبت به اقلام دیگر در بازار لوازم خانگی چندان گران نیست اما این را هم در نظر داشته باشید که همیشه اختلاف قیمت بین بهترین مارک توستر نان و توستر های معمولی وجود دارد. شرایط فعلی بازار به دلیل نوسان قیمت ارز به گونه ای است که نمی توان قیمت دقیق این محصولات را اعلام کرد. همچنین برخی از بهترین برند های جهان نیز نمی توانند به طور رسمی خدمات و فروش خود را در ایران ارائه دهند، بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته است. این شرایط باعث شده تا نتوانیم به طور دقیق قیمت توستر نان فلر ، قیمت توستر نان بوش آلمان و یا قیمت توستر نان دلونگی را در اختیارتان بگذاریم. البته با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی می توانید قیمت توستر پارس خزر و یا هر توستر دیگری را مشاهده نمایید.

 

کارایی توستر نان و سخن آخر

همانطور که گفته شد، افرادی که وقت و حوصله کافی برای انجام امور آشپزی را ندارند حتما باید از وسایلی مانند توستر نان استفاده کنند تا کارهایشان آسان تر انجام شود. خرید و آشنایی با کارایی توستر نان رفاه را برای اعضای خانواده به ارمغان می آورد و از خوردن یک صبحانه عالی در کنار خانواده غافل نمی شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟