آموزش

استعلام گارانتی لوازم خانگی چگونه است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مشکلات خریداران لوازم خانگی که باعث بروز مشکلات زیادی شده بود، ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مشکلات خریداران لوازم خانگی که باعث بروز مشکلات زیادی شده بود، استعلام گارانتی لوازم خانگی است. با توجه به شرایط ممنوعیت واردات لوازم خانگی، ورود لوازم خانگی قاچاق معضلات فراوانی را برای خریداران ایجاد کرده است، از همین رو شناسایی و خرید لوازم خانگی اصل برای دریافت خدمات پس از فروش مناسب از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است. از همین رو در این گزارش قصد داریم تا شمارا با آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی بزرگ آشنا کنیم.

بیشتر بدانید:

بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی را بیشتر بشناسید

آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی بزرگ

ورود گسترده لوازم خانگی قاچاق به کشور باعث شده تا خریداران لوازم خانگی برای دریافت خدمات مناسب به دنبال خرید لوازم خانگی اصل باشند.از همین رو یکی از راه های تشخیص اصل بودن لوازم خانگی استعلام گارانتی آن توسط سامانه گارانتی یا همان سامانه جامع گارانتی است.

افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار ایران

برای خرید لوازم خانگی اصل و یا همان به اصطلاح تشخیص اصل بودن لوازم خانگی دو روش وجود دارد. اول آنکه به سایت سامانه جامع گارانتی به نشانی irangs.ir بروید و با وارد کردن شناسه رهگیری از اصالت کالا و معتبر بودن گارانتی مطمعن شوید.

اما روش دیگری هم در سایت سامانه گارانتی برای استعلام گارانتی لوازم خانگی و تشخیص اصل بودن لوازم خانگی وجود دارد که لازم  است ابتدا از روی محصول، کد شناسایی لوازم خانگی را پیدا کنید. سپس با وارد کردن شماره سریال لوازم خانگی «انتخاب نوع برند» که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد، از خرید لوازم خانگی اصل مورد نظرتان اطمینان حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی از خدمات پس از فروش ویداس / قطعه ندارید کالا نفروشید

روش دوم برای استعلام گارانتی محصول استفاده از کد دستوری #7777*4* توسط موبایل است. در این روش از کد شناسایی لوازم خانگی برای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی استفاده می شود تا به کمک آن از اصالت و خدمات پس از فروش محصول مطمعن شوید. اجبار تولیدکنندگان لوازم خانگی و واردکنندگان برای دریافت شناسه کالا لوازم خانگی این امکان را در سامانه جامع گارانتی فراهم کرد تا خریداران با اطمینان کامل بتوانند خرید لوازم خانگی ایرانی و لوازم خانگی خارجی را انجام دهند.

در ادامه به صورت کامل به آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی خواهیم پرداخت اما پیش از آن لازم است بدانید که این سامانه همچنان در فرایند تکمیل و به روز رسانی قرار دارد تا تمامی کالاها و گارانتی مربوط به آنها در این سامانه درج و تایید صلاحست شوند.

استعلام گارانتی لوازم خانگی از طریق سایت سامانه جامع گارانتی

در روش اول برای استعلام اصل بودن لوازم خانگی و استعلام اعتبار گارانتی محصول، پس از ورود به سایت سامانه جامع گارانتی به نشانی www.irangs.ir می توانید در صفحه نخست همین سایت با در دست داشتن شناسه رهگیری کالا که بر روی بسته بندی محصول درج شده از اصالت کالا و گارانتی آن مطمعن شوید.

سایت سامانه جامع گارانتی

البته در بخش استعلام اصالت گارانتی کالا می توانید با استفاده از شماره سریال لوازم خانگی نیز اصالت کالای خود را تایید کنید. برای این کار مانند تصویر بر روی فلش بالا و پایین کلیک کنید تا نوار کشویی این منو در سایت باز شود. سپس مانند تصویر گزینه سریال را انتخاب کنید و با وارد کردن سریال کالا خریداری شده، کلید جستجو را بزنید.

سایت سامانه جامع گارانتی

آموزش استفاده از منوهای کناری سایت سامانه جامع گارانتی

برای جستجوی بهتر کالا و استعلام گارانتی محصول خود می توانید از منوهای کناری سایت سامانه گارانتی استفاده کنید. در این روش ابتدا بر روی گزینه گروه کالایی کلیک کنید.

سامانه جامع گارانتی

پس از ورود به این صفحه شما طی چند مرحله مجزا به طور کامل و دقیق می توانید از تشخیص اصل بودن لوازم خانگی خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ابتدا باید از میان دو گزینه لوازم خانگی برقی و لوازم صوتی و تصویری خانگی بسته به نوع محصول خریداری شده، گزینه مرتبط را انتخاب کنید.

سامانه جامع گارانتی

به عنوان مثال اگر گزینه لوازم خانگی برقی را انتخاب کردید، در مرحله بعد می توانید در بخش طبقه کالایی، نوع کالا خریداری شده را مشخص کنید.

سامانه جامع گارانتی

به عنوان مثال اگر در این بخش محصول یخچال فریزر را انتخاب کنید، در بخش بعدی امکان انتخاب برند محصول برای شما وجو دارد. تا اینجای کار شما اصلی ترین مرحله استعلام گارانتی لوازم خانگی را انجام داده اید، در نتیجه تشخیص اصل بودن لوازم خانگی دیگر کار دشواری نخواهد بود. مزیت بعدی در این بخش اینجاست که پس از انتخاب نوع برند می توانید نام شرکت گارانتی کننده محصول را که مورد تایید سایت سامانه گارانتی است، ببینید.

استعلام گارانتی لوازم خانگی

به عنوان مثال اگر در این بخش، برند لوازم خانگی اسنوا را انتخاب کردید، در بخش بعدی یعنی گزینه گارانتی کننده ها لازم نیست گزینه ای را انتخاب کنید. مطابق عکس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا نام شرکت گارانتی کننده محصول را به شما نشان دهند و از این طریق از خرید لوازم خانگی اصل مطمعن شوید.

آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی

آموزش استعلام گارانتی لوازم خانگی

کد دستوری کد دستوری #7777*4* استعلام گارانتی

یکی دیگر از روش های معرفی شده برای استعلام اصالت کالا و تشخیص اصل بودن لوازم خانگی و همچنین یا.فتن گارانتی معتبر، استفاده از کد دستوری #7777*4* در تلفنن همراه شما است. برای این روش ابتدا این کد دستوری را توسط موبایل خود بگیرید تا با صفحه زیر مواجه شوید.

کد دستوری #7777*4* استعلام گارانتی

در این قسمت باید عدد 2 را برای انتخاب گزینه سامانه جامع گارانتی وارد کنید و سپس بر روی گزینه Reply کلیک نمایید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی تنها 2 مرحله دیگر باقی مانده و باید در این پنجره با ارسال عدد 1 گزینه استعلام گارانتی و در پنجره بعدی با وارد کردن شماره رهگیری کالا و در نهایت انتخاب گزینه Reply از اصالت محصول خود مطمعن شوید.

کد دستوری #7777*4* استعلام گارانتی

به یاد داشته باشید که پیش از شروع هر کدام از این مراحل باید شماره سریال لوازم خانگی و یا شناسه کالا لوازم خانگی را در اختیار داشته باشید. تمامی تولیدکنندگان داخلی موظف به دریافت شناسه کالا هستند و به تازگی دستورالعمل آن نیز برای درج شناسه کالای لوازم خانگی در سایت سامانه جامع تجارت آمده است.

استعلام شناسه کالا این امکان را فراهم می کند تا مشخص شود این کالا در کدام کارخانه لوازم خانگی تولید و از طریق چه مجاری به دست فروشگاه لوازم خانگی رسیده است.

شناسه کالا لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت این امکان را فراهم کرده تا کالا پس از فروش نیز مشخص شود که از کدام فروشگاه خریداری شده و به این ترتیب مبارزه جدی با دلالان بازار لوازم خانگی و جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق صورت گیرد.

 

طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی و آنچه که باید بدانید

طرح شناسه لوازم خانگی که از آن با عنوان طرح شناسه کالا نیز یاد می شود در سال 1392 تصویب و از خرداد ماه سال 1396 کلید خورد و با فراز و نشیب های فراوانی نیز همراه بود. در واقع در خرداد ماه سال 96 ثبت سفارش کالا برای واردات در شرایطی مجاز شد که شناسه کالا اخذ شود و  در شهریور ماه همان سال این طرح به تولیدکنندگان داخلی نیز ابلاغ شد. اردیبهشت ماه سال 97 این طرح به تمامی واحدها ابلاغ شد که باید نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا‌هایی که در سطح عرضه قرار دارد، اقدام کنند.

البته که اجرای طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی آنقدرها هم راحت نبود به طوری که اردیبهشت ماه سال 1399 الزام فروش حدود 10 نوع لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، تلویزیون، یخچال، فریزر، یخچال‌های ساید بای ساید، ماکروفر، جارو برقی، کولر و اسپیلت با شناسه کالا آغاز شد.

البته بهمن سال 1398 آخرین مهلت برای اجرای طرح شناسه کالا بود که اولین اقدام عملیاتی  برای جمع آوری کالا‌های قاچاق انجام شد اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا ادامه عملیاتی شدن این طرح با وقفه همراه شود.

در همین رابطه بخوانید:

شرایط دریافت شناسه کالای لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، در حال حاضر هم سامانه جامع تجارت و هم سامانه جامع گارانتی با هدف شفافیت در عرصه تولید و جلوگیری از ورود کالای قاچاق راه اندازی شده اما در زمان نگارش این گزارش، هر دوی این پروژه ها در حال تکمیل هستند و روز به روز بر تعداد محصولات و برندهای معتبر حاضر در بازار، در این سامانه ها اضافه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • احمدرضا عبدی | 14 آذر 1399 در 2:03 ق.ظ

    بابا رفتم چک کردم هنوز خیلی ها ثبت نشدن