اخبار لوازم خانگی

خریداران لوازم خانگی چه درخواستی از فروشگاه ها داشته باشند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشفتگی بازار لوازم خانگی باعث شده بود تا معضل گرانفروشی و فروش کالای قاچاق ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشفتگی بازار لوازم خانگی باعث شده بود تا معضل گرانفروشی و فروش کالای قاچاق در این بازار پر حاشیه روز به روز در حال گسترش باشد از این رو بخشنامه های متعددی طی هفته های گذشته به واحدهای صنفی رسیده که الزاماتی را برای این فروشندگان به وجود آورده است.

خریدارن لوازم خانگی از فروشگاه ها چه بخواهند؟

طبق آخرین درخواست های سازمان تعزیرات حکومتی و البته اتاق اصناف فروشگاه های لوازم خانگی ملزم به رعایت چند قوانین هستند و اگر این قوانین را رعایت نکنند، با برخورد جدی سازمان تعزیرات مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش سازمان تعزیرات و اتاق اصناف از فروشگاه های لوازم خانگی خواسته که:

1. كليه كالاها موجود در فروشگاه داراي برچسب قيمت باشد.

2. ازخریدهرگونه کالابدون فاکتور جدا خودداری کنند.

3. درزمان فروش كالا لزوما فاكتور قانوني صادر کنند.

4. از فروش كالاهاي بدون گارانتي شرکتی (قاچاق و تقلبی )جدا خودداري شود.

حال اگر خریداری به فروشگاهی رفت و شاهد نقض هر یک از موارد بالا بود باید چه کند؟

درهمین رابطه سید مرتضی میری؛ رئیس اتحادیه لوازم خانگی به خبرنگار «ال کا ایران» می گوید : تقریبا 70 درصد کالای ایرانی در سامانه 124 ثبت شده است. سازمان حمایت از 5 شرکت دیگر خبر داد که اطلاعات محصولات خود را در اختیار ما قرار داده اند و ظرف چند روز آینده بررسی و در سامانه ثبت می شود.

سید مرتضی میری در ادامه  افزود: اگر خریداری حین خرید از فروشگاهی از فروشنده فاکتوری دریافت نکرد می تواند با سامانه 124 تماس بگیرد و عدم دریافت فاکتور از فروشگاه را اعلام کند در صورت جواب نگرفتن از سامانه می تواند محصول را خریداری کند که رسید کشیدن کارت در فروشگاه مذکور برای ما سند محسوب می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، با اشاره به اینکه اگر خریداری با گران فروشی فروشگاهی مواجه شد، گفت: خریدار می تواند در سازمان صنعت و معدن واقع در میدان ولیعصر فرم شکایتی پر کند. این فرم شکایت را برای اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می فرستند. وظیفه اتحادیه در این بخش نقد و بررسی شکایت است. اگر طرفین رضایت دادند که هیچ در غیر این صورت اتحادیه مقدار تخلف را به سازمان صنعت و معدن برمی گرداند و برای تعزیرات می فرستد و در نهایت فروشنده جریمه می شود.

وی در پایان افزود: خریدار برای ادامه پیگیری از شکایت خود برای سازمان شماره تماسی می گذارد و فروشنده و خریدار به اتحادیه دعوت می شوند تا به مشکلشان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟