هر انچه که باید از تاریخچه پرده بدانید!
رپرتاژ

تاریخچه پرده و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خرید پرده از زمان های بسیار قدیم وجود داشت، اما چیزی شبیه به محصولی که امروزه می ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خرید پرده از زمان های بسیار قدیم وجود داشت، اما چیزی شبیه به محصولی که امروزه می شناسیم نبود. قبل از اینکه منسوجات توسط بشر شناخته شوند، از پوست حیوانات برای گرما و حریم خصوصی استفاده می شد. از جلوی درها و هرگونه شکاف بزرگ در خانه، پوست حیوانات را آویزان و یک مرز و حریم برای خود تعیین می کردند.

در مصر باستان، منسوجات اولیه شروع به ظهور کردند، این کار با پارچه کتان شروع شد و پس از آن پنبه و ابریشم شناخته شدند. در قرون وسطی، اگرچه که شواهد کمی وجود دارد اما این منسوجات به صورت بافته شده در خانه ها جای پیدا کرده بودند  اما فرض بر این است که پارچه ها به طور خاص برای مقابله با سرما به عنوان پتو، آویزهای تخت و پرده استفاده شده اند.

امروزه،  خرید پرده برای خانه نقش بسیار مهمی دارد: کنترل نور و هوا، عایق بندی، حریم خصوصی و مد. بسیاری از طرح ها و سبک های موجود اکنون به این معنی است که می توانید به راحتی پرده مناسب اتاق خود را انتخاب کنید.

پرده پانچی

هر انچه که باید از تاریخچه پرده بدانید!

نسل جدیدی از پرده ها هستند که تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کردند. راحتی نصب ، تنوع بسیار گسترده، قیمت مناسب و… همه و همه باعث شدند پرده پانچی در میان مردم بسیار محبوب گردد. این پرده ها بر روی یک میله توسط چندین حلقه نصب و در قسمت بالا به شکل چین چین قرار می گیرد. شما می توانید پرده پانچی را بصورت تک پنلی یا جفت خریداری کنید. همچنین می توانید آنها را به روش های متفاوت برای جلوه های مختلف آویزان کنید. پرده پانچی با عمق، مواد، اشکال، چاپ و رنگ های مختلف، رنگ و سبک اتاق را تنظیم
می کند.

همانطور که در ابتدای متن گفتیم یکی از ویژگی های پرده پانچی ، تنوع بسیار بالای آن است. برخی از آنها عبارتند از: پرده پانچی ترکیبی، کتان، چاپی، حریر، ساتن، هازان و مخمل می باشد.

پرده های قدیمی و چند لایه مشکلاتی به همراه خود داشتند که پرده های نسل جدید یعنی پرده پانچی توانسته آنها را حل کند. در قسمت زیر به چند مود از آنها اشاره می کنیم:

• قیمت بسیار مناسب تر نسبت به پرده های بزرگ چندلایه قدیمی
• تنوع بسیار گسترده تر نسبت به دیگر پرده ها، به طوری که هر طرحی که در ذهنتان باشد، می توانید در پرده
پانچی پیاده سازی کنید.
• نصب بسیار راحت، برای نصب پرده های پانچی شما حتی به نصاب هم احتیاج ندارید ، چون به راحتی
می توانید خودتان نصب کنید.
• همچنین شست و شوی راحت این پرده ها یکی دیگر از مزیت های آن نسبت به پرده های قدیمی است.

پرده مخمل

هر انچه که باید از تاریخچه پرده بدانید!

پرده مخمل به دلیل احساس گرم و مجللی که این پرده ها به یک خانه می دهند، هرگز از مد نمی افتد. پرده مخمل با جذابیت های برتر و آینده گرایانه، یک انتخاب عالی است. اما این روند دکوراسیون منزل مجلل از کجا ناشی می شود؟ چرا طبیعت انسان پرده سازی را نسبت به سایر پوشش های پنجره ترجیح دهد؟ و چرا مخمل ها به طور خاص چنین پرده ای محترمی هستند؟ شاید تاریخچه پرده مخمل بتواند به روشن شدن این سوالات کمک کند.

پرده مخمل به طور خاص تاریخچه بسیار جالبی دارد. این پرده بافته شده به گونه ای طراحی شده است که حسی بسیار نرم و لطیف دارد. در گذشته تولید مخمل بسیار گران و به دلیل نرمی و ظاهر غیرمعمول این پارچه ها مورد توجه اشراف و اشراف زادگان بود. اولین مخملها توسط بازرگانان کشمیری به بغداد وارد شدند. بزرگترین تولید کننده مخمل در جهان قاهره و پارچه های لوکس آنها به سراسر جهان و به ویژه ونیز صادر می شد. مخملها بسیار محبوب بودند، پادشاه انگلیس، ریچارد دوم انگلیس هنگام دفن در سال 1399 خواست که جسد وی را با مخمل بپوشانند.

تاریخ غنی صنعت پرده ممکن است فقط به این معنی باشد که این نوع دکوراسیون منازل به بخشی از فرهنگ یاحتی طبیعت ما تبدیل شده اند و ممکن است تنها دلیل محبوبیت پرده ها تا به امروز باشد. پرده مخمل به طورخاص با اشراف همراه بوده اند و امروزه نیز خرید پرده مخمل در زندگی مدرن فوق العاده مقرون به صرفه و از ژانر لوکس به حساب می آیند. اگر به دنبال پرده پردازی با فرهنگ غنی ، تاریخ عمیق و معنای بسیار مهم هستید، قطعًا پرده مخمل راه حلی مناسب برای این موضوع است.

فروشگاه اینترنتی پرده شاپ pardeshop.com

پرده شاپ اولین و متنوع ترین فروشگاه اینترنتی پرده می باشد که سالیان دراز است که به صورت تخصصی در زمینه پرده و لوازم آن کار میکند. پرده شاپ مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش انواع پرده آماده از جمله حریر ,کتان , مخمل و طرح های چاپی با بهترین و ماندگارترین کیفیت است. این فروشگاه با رویکرد انعطاف پذیری بالا در راستای تولید مطابق با نیاز مشتری و همچنین تضمین کیفیت با هدف کاهش هزینه ها، اقدام به ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان خود نموده. رضایت مشتریان در سرتاسر ایران که تاکنون افتخار خدمت رسانی به آنها را داشته، خود گواهی بر این مدعاست. شما می توانید برای مشاهده طرح و نمونه کارها وارد سایت ما به نشانی pardeshop.com شوید.

نظر شما چیست؟