پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟
دکوراسیون منزل

پاسیو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها در فضایی کم نور هستند یکی از ایده های مناسب برای این ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها در فضایی کم نور هستند یکی از ایده های مناسب برای این مکان ها پاسیو است که باعث ایجاد یک فضای نورگیر در خانه شما می شود شاید بپرسید که منظور از پاسیو خانگی چیست که در تعریف آن باید گفت فضایی نورگیر برای محیط های داخلی است که سبب افزایش نور محیط های بسته می شود هنگامی که شما تصمیم به ساخت پاسیو می گیرید به راحتی می توانید ایده های متفاوت و جالبی را در آن ایجاد کنید زیرا طراحی های بسیار متنوع و خاصی را در این مکان می توان پیاده کرد.

خوب است بدانید که ریشه این کلمه از یک اصطلاح فرانسوی گرفته شده اما از گذشته در معماری و دکوراسیون های ایران استفاده می شده به طوری که در آن زمان در کاخ ها استفاده می شد. از مزیت های پاسیو می توان به ایجاد یک محیط دنج و سر سبز در بخشی از خانه، ویلا و… اشاره کرد که باعث فضایی آرام بخش می شود و می تواند محل مناسبی برای استراحت شما باشد هم‌ چنین این محیط می تواند یک محل عالی برای تهویه هوا باشد و در کنار همه ی موارد گفته شده از مزایای اصلی آن به ارزشی است که به خانه می افزاید.

ایده های جذاب برای دیزاین پاسیو

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

همانطور که گفتیم هنگام طراحی پاسیو می توانید از ایده های مختلفی استفاده کنید که یکی از مورد های جذاب و مهم آن گلکاری پاسیو است که فضا را به شدت خاص و زیبا می کند و تاثیر زیادی در دکوراسیون آن قسمت خواهد داشت.

یکی از نکته های مهم هنگام ایجاد انواع پاسیو توجه به دکوراسیون منزل و ایجاد هماهنگی بین این دو قسمت است به طوری که نباید بخش جدید شما یک فضای جدا شده از محیط خانه تصور شود و هارمونی در طراحی و دکوراسیون آن باید به طور کامل با محیط خانه شما برقرار باشد پس با ما همراه باشید تا ایده های جذاب و کاربردی را برای طراحی پاسیو آپارتمانی و یا ویلایی به شما آموزش دهیم. استفاده از این محیط در خانه ها می تواند علاوه بر جلوه زیبایی یک محیط عالی برای آرامش شما نیز باشد و هر چه مقدار گیاهانی که در آن قرار می دهید بیشتر شود قطعا فضایی آرام بخش تر ایجاد می شود.

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

همانطور که گفته شد اولین نکته برای طراحی پاسیو ایجاد هارمونی میان دکوراسیون منزل و آن است پس بهتر است به قسمت هایی مانند دیوار پاسیو، کف، سقف و وجه های اصلی محیط توجه کنید تا در شرایط یکسانی باشند به طور مثال اگر دیوار کل منزل شیری است بهتر است دیوار های پاسیو شیری یا رنگی نزدیک به آن و یا مکمل باشد تا هارمونی برقرار شود و یا اگر از پارکت در محیط خانه استفاده کردید قطعا نباید برای پاسیو از کاشی یا سرامیک استفاده کنید.

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

نکته بعدی توجه به ریز ترین جزئیات است به طور مثال با نصب چند آب چکان می توانید طراوت پاسیو را بیشتر کرده و هم چنین در فصول گرم محیط خنک تری نیز داشته باشید و نگران آبیاری گیاهان پاسیو نباشید. شما می توانید بخشی از پاسیو را به یک آکواریوم مصنوعی اختصاص دهید تا یک فضای خاص را ایجاد کنید هم چنین می توانید از استخر های کوچک برای داخل آن استفاده کنید.

برای قسمت هایی مانند سقف ها از مصالح متفاوتی مانند شیشه، فایبر گلاس شفاف و یا پوشش حبابی می توان استفاده کرد که با توجه به سلیقه خودتان انتخاب می شوند. چیدمان پاسیو نیز می تواند به گونه ای باشد که خودتان می خواهید به عنوان چه محیطی استفاده کنید اگر قصد یک استراحتگاه متفاوت و آرامش بخش را دارید می توانید از مبل های راحتی در کنار یک بوفه پر از خوراکی های مورد علاقه تان را استفاده کنید و در کنار این موارد از کوسن های بزرگ و کوچک برای استراحت کردن قرار دهید هم چنین استفاده از گیاهانی که روی سقف و دیوار ها رشد می کنند می تواند یک ایده مناسب برای استراحتگاه شما باشد.

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

از پاسیو برای سرو وعده های غذایی نیز می توان استفاده کرد فقط کافی است بخشی از آن را با یک حوض و فواره های کوچک پر کنید و در قسمتی دیگر یک میز ۲ یا ۴ نفره قرار دهید همچنین به جای استفاده از میز غذا خوری می توانید از یک میز کوتاه و چند کوسن برای نشستن استفاده کرده و در تزئینات دیگر آن از ریسه های ضد آب برای نورپردازی داخل حوض قرار دهید و از محیط زیبای خانه خود لذت ببرید.

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

نکته بعدی در نورگیر بودن پاسیو است که معمولا از قسمت سقف انجام می شود اما در طراحی پاسیو مدرن می توان به جای انتخاب سقفی شفاف از دیوار های شیشه ای یا شفاف استفاده کرد که نورگیری از آن قسمت ها انجام شود خوب است بدانید که اگر در منزل ویلایی خود قصد ایجاد محیط پاسیو را دارید می توانید از بخشی در حیاط استفاده کنید و اگر در خانه های آپارتمانی قصد آنرا دارید باید در ابتدای ساخت به آن بپردازید و یا بالکن خانه را به یک پاسیو تبدیل کنید.

پاسیو چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

تفاوت پاسیو با سایر فضا های باز در منزل در وجود سقف است به طور مثال شاید با خود بگویید تمام ایده های گفته شده را می توانید در حیات خلوت خانه نیز انجام دهید در پاسخ باید گفت بله می توان انجام داد اما اگر قصد ایجاد پاسیو را دارید باید بخش سقفی و دیواره های آن را تکمیل کنید و در حیات خلوت یک پاسیو ایجاد کنید هم چنین معمولا طراحی پاسیو در وسط منزل یا انتهای آن انجام می شود.

همانطور که گفته شد اگر علاقه به گل و گیاه دارید باید برای محیطی مانند پاسیو از گیاهان گلدانی استفاده کنید زیرا به علت فضای بسته امکان رشد هر گونه گیاهی در آن وجود ندارد و در نهایت هنگام طراحی پاسیو باید به سبک آن توجه کنید در مجموع پاسیو ها را در دو نوع مدرن و سنتی می توان اجرا کرد که در تفاوت این دو می توان گفت که در پاسیو قدیمی توجه کمتری به ابزار های تفریحی می شده اما در طراحی مدرن آن توجه اصلی آن به ایجاد فضایی برای تفریح مانند استخر و یا لوازم تفریحی دیگر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟