مدیر محصول مایکروویو جی پلاس:
اخبار لوازم خانگی

‌تولید مایکروویو از شجاعت جی پلاس بود/ راه اندازی اولین خط تولید مایکروویو ایرانی در کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر محصول مایکروویو جی‌پلاس در نشست خبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر محصول مایکروویو جی‌پلاس در نشست خبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت : تولید محصول مایکروویو یک فرایند پیچیده و سخت بود که گلدیران و برند جی پلاس، شجاعانه به سمت تولید آن قدم برداشت.

کسری خازنی ادامه داد : در اوایل کار با معرفی برند جی پلاس، شرایط سختی را سپری کردیم. در آن زمان با شعار قهرمان تازه نفس آمدیم و امروز به لطف خدا یک قهرمان تمام و کمال را در اختیار داریم.

وی گفت : امروز کالایی را رونمایی کردیم که کمتر شرکتی به سراغ آن می‌رود چرا که در تولید این محصول به فناوری‌های خاص و به روز دنیا لازم است.

خازنی افزود : پس از خروج ال جی از بازار ایران، گلدیران تمام سخت گیری‌هایی که در زمان حضور ال جی وجود داشت را رعایت کرده و استانداردهای گذشته را رها نکرد.

وی ادامه داد : مایکروویو جی پلاس به لطف خدا و عملکرد خوب تیم تولید و تحقیق و توسعه، توانست تمامی تست های سختگیرانه سازمان استاندارد را پشت سر بگذارد.

مدیر محصول مایکروویو جی‌پلاس گفت : از یاد نبریم که به دلیل حساسیت تولید مایکروویو، برند جی پلاس برای تولید این محصول توانست استاندارد و مجوز سازمان انرژی اتمی را نیز دریافت کند.

وی در پایان افزود : برای اولین بار است که خط تولید مایکروویو در ایران راه اندازی شده و این مهم برای شرکت گلدیران و برند جی پلاس بسیار افتخار آمیز است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 29 شهریور 1401 در 9:59 ق.ظ

    یک اشتباه رایج که متاسفانه در این وبگاه نیز به ان برخوردم بکارگیری واژه مایکروویو برای دستگاه مایکروفر است به عبارت دیگر مایکروفر دستگاهی است که با تولید امواج مایکروفر در محیط بسته و عایق شده توانایی پخت غذا را دارد به عبارت بهتر مایکروویو یا ميکروويو ، از ترکيب دو واژه مايکرو يا ميکرو(MICRO)، به معني کوچک و ويو (WAVE)،به معني موج تشکيل شده است و به معناي امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسيار بالا مي باشد. مايكروويو نوعي از امواج الكترومغناطيسي است، در واقع امواجي راديويي با فركانس بسيار بالا هستند. هر چه فركانس تشعشع بالاتر رود، طول موج آن کمترمي‌شود فرکانس چنين امواجي، بين300 مگاهرتز تا چند گيگاهرتز در ثانيه مي تواند باشد. برد چنين امواجي کوتاه بوده و در حد چند متر است، ولي ميزان نفوذ آن ها نسبتاً بالا است. هر چه فرکانس بيشتر باشد، شدت نفوذ بيشتر ولي برد امواج، کوتاه تر مي شود.
    امواج مايكروويو چيست؟

    امواج مايكروويو در مسير حركت خود يا پس از برخورد با ماده انعكاس پيدا مي كنند يا عبور مي كنند و با جذب ماده مي شوند. اين امواج اگر به سطح فلزات برخورد كنند، منعكس خواهند شد، از شيشه و پلاستيك عبور مي كنند و موادي كه حاوي آب هستند مانند غذاها و بدن انسان انرژي اين امواج را جذب مي كنند. مايكروفر چگونه كار ميكند؟ در مايكروفر يك وسيله بنام مگنترون وجود دارد كه اين امواج را توليد ميكند اين امواج با فركانس 2450 مگاهرتز ايجاد مي شود و در فضاي مايكرو فر پخش مي شود و توسط ديوار فلزي آن منعكس شده و روي ماده غذايي متمركز مي شود . مولكول هاي آب درون غذا داراي دو قطب مثبت و منفي هستند و زماني كه در معرض امواج ماكروويو قرار مي گيرند، با همان فركانس امواج شروع به نوسان مي كنند و مرتباً جهت قطب مثبت و منفي آنها جابه جا مي شود. مولكول ها حدود ميليون ها باردر ثانيه نوسان مي كنند و در حين حركت به مولكول هاي اطراف شان برخورد مي كنند… درنتيجه به علت اصطكاك دماي ماده غذايي به سرعت بالا مي رود. بنابر این ا.لا استفاده از ظروف فلزی که باغث انعکاس امواج مایکرویو میشوند در این دستگاه مجاز نیست و باید از طروف شیشع ای مقاوم در برابر حرارت و یا چینی و یا پلاستیک مقاوم در برابر امواج مایکروویو که توان عبور این امواج را دارند در این دستگاه ها برای پخت غذا استفاده کرد و غذایی که در ان پخته میشود نیز باید اب دار باشو حسن پخت غذا با مایکروفر پخت بسیار سریع و یک نواخت عذا هست