چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم ؟
آموزش

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو برقی از آن وسایلی است که به طور مدوام استفاده می شود و تمیز کردن آن از ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جارو برقی از آن وسایلی است که به طور مدوام استفاده می شود و تمیز کردن آن از نکات مهمی است که باید انجام شود تا طول عمر جارو برقی افزایش یافته و کارایی بهتری داشته باشد. در این مطلب علاوه بر روش هایی که می گویند چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم ؟ نکات دیگری نیز به شما خواهیم آموخت تا بیشتر با روش کارکرد این وسیله آشنا شوید.

در همین رابطه بخوانید:

تاریخچه جاروبرقی و اولین جاروبرقی دنیا + ویدیو

خوب است بدانید که جارو برقی نسخه ای تکامل یافته از جارو دستی است که برای اولین بار توسط هوبرت سیسیل بوث اختراع شد. این وسیله توسط مکشی که دارد گرد و غبار را به داخل خود جمع کرده پس در نتیجه تمیز کردن جارو برقی هر چند وقت یک بار از کار هایی است که باید انجام شود و نمی توان از آن غافل شد زیرا اگر این تمیز کردن انجام نشود جارو برقی نمی تواند کارایی خوبی ارائه دهد و قطعا تاثیر فراوانی در مکش آن نیز خواهد داشت.

در این بخش می خوانید:

  • چگونه جارو برقی را تمیز کنیم ؟
  • چگونه لوله جارو برقی را باز کنیم ؟
  • چگونه جاروبرقی ال جی را باز کنیم ؟

چگونه جارو برقی را تمیز کنیم ؟

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

همانطور که گفتیم امروزه جارو برقی از مهم ترین لوازم منزل است که تاثیر بسیاری در پاکیزگی محیطی که در آن هستیم دارد. این وسیله با مکش، تمام گرد و خاک محیط را به خود جذب کرده و در نتیجه محیطی تمیز را به ما تحویل می دهد اما باید به این نکته توجه کنید که جارو برقی زباله ها و گرد و خاک را غیب نمی کند و آن ها را درون خودش جای می دهد پس در نتیجه این که بدانیم چگونه جارو برقی را تمیز کنیم  در کارکرد بهتر آن تاثیر خواهیم داشت.

حال قبل از اینکه به تمیز کردن جارو برقی بپردازیم خوب است به چند نکته هنگام استفاده از جارو برقی توجه کنید اول اینکه هنگامی که قصد روشن کردن جارو برقی را دارید تمام پنجره ها را باز کنید زیرا زمانی که از جارو برقی استفاده می کنید، گردو خاک در هوا ممکن است پخش شود.

نکته دوم این است که بهتر است دکمه های جارو برقی را با دست فشار دهید نه پا زیرا فشاری که از پا وارد می شود ممکن است سبب آسیب به جارو شود. نکته سوم درباره استفاده از جارو برقی این است که هنگام جارو زدن بدنه آن را به در و دیوار نکوبید زیرا ممکن است سبب آسیب رساندن به موتور یا بدنه شود. برای اینکه بدانیم چگونه لوله جارو برقی را تمیز کنیم و یا چه کار هایی انجام دهیم تا بتوانیم استفاده مفید از این وسیله داشته باشیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

خالی کردن کیسه جارو برقی

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

یکی از کار هایی که باید برای مکش بیشتر جاروبرقی انجام دهید، خالی کردن یا تعویض کیسه جارو است البته تعویض کیسه زمانی انجام می شود که کیسه جارو برقی شما یکبار مصرف باشد.

تمیز کردن فیلتر

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

بررسی فیلتر جارو برقی باید با توجه به میزان استفاده شما هر ۳ یا ۴ ماه انجام شود و یا در صورت نیاز تمیز شود. نکته ای که برای تمیز کردن فیلتر لازم است رعایت کنید این است که بهتر است در محیط باز یا در جایی که پنجره دارد انجام دهید و حتما زیر جارو برقی یک پارچه یا روزنامه بگذارید تا گرد و خاک روی زمین نریزد.

بیشتر بخوانید:

بهترین جاروبرقی ایرانی از نگاه کاربران

 

لوله جارو برقی

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

هنگامی که از تمیز بودن فیلتر و یا خالی بودن کیسه مطمئن شدید اما حس کردید که جارو برقی مکش کافی ندارد حتما لوله جارو برقی را چک کنید. ممکن است یک شی بزرگ یا زباله های ریز و درشت درون آن باعث انسداد شده باشد.

هم چنین افرادی که حیوان خانگی دارند ممکن است موی حیوان باعث مسدود شدن لوله جارو برقی شده باشد پس برای اینکه بدانیم چگونه لوله جارو برقی را تمیز کنیم؟ باید ابتدا از انسداد آن مطمئن شوید و برای اینکار بهتر است لوله خرطومی را از لوله جارو جدا کنید و با بررسی داخل آن مطمئن شوید که آن مسدود است یا نه!

یکی دیگر از روش هایی که می توانید لوله جارو برقی را با آن تمیز کنید، بعد از جدا کردن دو سر آن لوله را زیر فشار آب گرفته تا هر جسمی یا مویی که داخلش است از آن جدا شود و برای خشک کردن لوله بهتر است در فضایی مانند تراس یا بالکن آن را آویزان کنید تا خشک شود و زمانی که مطمئن شدید به طور کامل لوله جارو برقی خشک شده از آن استفاده کنید.

تمیز کردن پارو

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

برای این که پاروی جارو برقی را تمیز کنید به آرامی آن را در بیاورید و یا اگر سخت بود ببرید اما اصلا سعی نکنید که با زور آن را بکشید زیرا ممکن است باعث خرابی برس شوید.

تمیز کردن داخل جارو برقی

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

برای تمیز کردن داخل جارو برقی درب آن را باز کنید و با یک پارچه نم دار اطراف آن را تمیز کنید و بعد آن را با یک پارچه دیگر آن را خشک کنید.

چگونه لوله جارو برقی را باز کنیم ؟

چگونه لوله جارو برقی را باز کنیم؟

برای پاسخ به این که چگونه لوله جارو برقی را باز کنیم اصلا نیاز به زور و یا انجام کار پیچیده ای نیست. همانطور که می دانید جارو برقی از اجزای مختلفی مانند بدنه، لوله تلسکوپی، لوله خرطومی، برس و پارو تشکیل شده است.

هم چنین از اجزای درونی آن می توان به فیلتر، موتور، کیسه جارو برقی و…. اشاره کرد. برای باز کردن لوله تلسکوپی می توانید به راحتی با فشار دادن اهرم آن به سمت پایین و حرکت لوله به سمت بالا آن را در بیاورید. هم چنین برای باز کردن لوله خرطومی نیز که معمولا چند نوع پیچی، کششی، گره ای هستند می توانید با باز کردن پیچ یا چرخاندن آن را به راحتی باز کنید.

چگونه جاروبرقی ال جی را باز کنیم ؟

جاروبرقی ال جی

همانطور که می دانید ال جی از برند های محبوب میان ایرانیان است برای اینکه بدانیم چگونه جاروبرقی ال جی را باز کنیم ابتدا در جارو برقی را باز کرده و پیچ دو طرف را در بیاورید. هم چنین در قسمت پشتی دستگاه دربی وجود دارد که باز کرده و پیچ آن را هم جدا کنید با باز کرن این چهار پیچ قاب عقب جارو و قسمت جلو به راحتی باز شده و اگر با داخل دستگاه کاری داشته باشید به راحتی می توانید انجام دهید.

در نهایت برای بستن هم همین روشی که انجام دادید را در جهت بر عکس انجام دهید. اگر قصد تعمیر لوله جاروبرقی ال جی و یا خود جارو دارید بهتر است از متخصص و با تعمیر کار بخواهید تا این کار را انجام دهد و اگر شما آگاهی کافی از تعمیرات جارو برقی را ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید تا باعث خرابی بیشتر نشوید.

معرفی اجزای جارو برقی

استاتور

هر جارو برقی همراه خود اجزایی دارد که تاثیر مستقیمی با کارایی آن دارد و با داشتن اجزای اضافی می تواند عملکرد بهتری نیز ارائه دهد. به طور کلی جارو برقی ها از دو دسته لوازم بیرونی و داخلی تشکیل می شوند. اجزای بیرونی که مشخص است مانند لوله تلسکوپی، برس و…. اما اجزای درونی یعنی موتور و اجزای داخل آن هستند که تاثیر مستقیم با مکش و کارکرد جارو نیز دارد. موتور ها از اجزایی مانند روتور یا ارمیچر، کلکتور، جاروبک، استاتور تشکیل شده اند که در ادامه توضیحات کاملی درباره هر کدام خواهیم داد.

استاتور

استاتور قسمت ساکن موتور است که وظیفه ی برقرار کردن میدان الکتریکی درون موتور را دارد که با این میدان برق به قطعات می رسد.

روتور

آرمیچر یا روتور موتور جارو برقی قسمت چرخان موتور است که خودش از قسمت های مختلفی نظیر بلبرینگ و کلکتور تشکیل شده همه این موارد با هم وظیفه چرخش را اجرا می کنند.

جاروبک

جاروبک

جاروبک یا زغال وظیفه ی انتقال انرژی الکتریکی به کلکتور و آرمیچر را بر عهده دارند. این قسمت از موتور اهمیت زیادی دارد و اگر جنس نا مناسب برای این قسمت استفاده شده باشد ممکن است دستگاه جرقه بزند و خراب شود.

پروانه

دو پروانه یکی متحرک و دیگری ثابت در موتور جارو برقی وجود دارد. وظیفه پروانه متحرک که متصل به محور آرمیچر است که مکش را درون جارو برقی ایجاد می کند. پروانه ثابت نیز هوای مکیده شده را به بیرون از موتور هدایت می کند.

چگونه لوله جاروبرقی را تمیز کنیم

کلکتور

کلکتور یا بالشتک مانند دو دسته سیم پیچ است که بر روی تیغه ای فلزی نصب شده و یک میدان مغناطیسی برای چرخش روتور ایجاد میشود.

هم چنین این موارد در همه ی جارو برقی ها به همین شکل است و تفاوتی در قطعات موجود نیست و تنها تفاوت آن ها می تواند مربوط به توان موتور و … باشد. مثلا اجزای جارو برقی بوش  از موتور جارو برقی بوش،کیسه جارو برقی بوش، فیلتر جارو برقی بوش، سری‌ های جارو برقی بوش، لوله خرطومی جارو برقی بوش، لوله تلسکوپی جارو برقی بوش تشکیل شده است که معمولا همه برند ها این اجزای جانبی را دارند. حال در برخی مدل ها وجود سری های اضافی مخصوص تمیز کردن مبل و برس هم چنین در برخی مدل ها وجود کیسه اضافی نیز دیده می شود.

در نهایت می توان گفت که تمیز کردن جارو برقی ارتباط مستقیم با کارایی بهتر آن خواهد داشت پس سعی کنید هر چند وقت یک بار به خوبی تمام اجزای بیرونی آن را تمیز کنید و از مسدود نبود پارو، لوله و… مطمئن شوید تا بتوانید بهتر از این دستگاه استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟