چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟
آموزش

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از سوالات متداولی که ذهن افرادی که به طور دائم از قهوه و اسپرسو استفاده ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از سوالات متداولی که ذهن افرادی که به طور دائم از قهوه و اسپرسو استفاده می کنند این است که چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟ در پاسخ به این سوال عوامل متعددی تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

در مقاله چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه، می خوانیم:

  • علت صدای دستگاه اسپرسو ساز
  • علت اب دادن دستگاه قهوه ساز
  • علت سوختن قهوه در اسپرسو ساز
  • کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز
  • تنظیم فشار دستگاه اسپرسو
  • چرا اسپرسو غلیظ نمی شود
بیشتر بدانید:

پر فروش ترین قهوه ساز بازار ایران کدام است؟ جدول + ویدیو

علت گرم نکردن اسپرسو ساز

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

اسپرسو ساز از قطعات متعددی تشکیل شده که تمامی آن ها در عملکرد مناسب و جریان یافتن برق موثر هستند به همین خاطر، انتظار می رود که در بسیاری از موارد علت گرم نکردن این دستگاه اختلال این قطعات باشد.

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟ به دلیل خراب شدن المنت حرارتی و نبود جریان برق در دستگاه می باشد.

خراب شدن المنت حرارتی

در پاسخ به سوال چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه لازم است ابتدا المنت حرارتی را بررسی کنیم. این موضوع کاملا  مشهود است که اسپرسو ساز با جریان برق کار می کند و در نتیجه وسیله ای باید وجود داشته باشد تا این جریان برق را به انرژی گرمایی تبدیل کند.

المنت حرارتی این وظیفه را به عهده دارد و جریان الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کرد و در نتیجه آب درون دستگاه گرم می شود به همین خاطر اگر با مشکل گرم نبودن آب دستگاه اسپرسو ساز مواجه شدید در اولین مرحله این مسئله را بررسی کنید.

در صورتی که پس از بررسی متوجه خراب بودن المنت حرارتی شدید لازم است نسبت به نعویض آن اقدام کنید. لازم به ذکر است تعویض المنت حرارتی اسپرسو ساز به دانش و مهارت نیاز دارد به همین خاطر لازم است از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید.

استفاده از محافظ را فراموش نکنید زیرا به افزایش طول عمر دستگاه بسیار کمک می کند.

عدم وجود جریان برق

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

دلیل دیگری که در گرم نکردن اسپرسو ساز وجود دارد مرتبط به جریان برق است. جریان برق وظیفه روشن کردن دستگاه را دارد و در صورتی که این جریان در دستگاه اسپرسو ساز وجود نداشته باشد، دستگاه روشن نمی شود.

سوختن محافظ دستگاه اسپرسو ساز، پارگی و خراب شدن کابل اسپرسو ساز، نوسانات جریان برق، جدایی دو شاخه دستگاه با پریز برق و پیچ خوردگی سیم دستگاه اسپرسو ساز از عوامل عدم جریان برق در دستگاه به شمار می روند.

علت صدای دستگاه اسپرسو ساز

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

دستگاه اسپرسو ساز مانند هر وسیله دیگری پس از گذشت مدت زمانی دچار اختلال می شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران این دستگاه با آن دست و پنجه نرم می کنند صدای زیاد آن است. علت های اصلی صدای دستگاه اسپرسو ساز موارد زیر می باشد:

  1. جدا شدن پمپ از دستگاه
  2. وجود نداشتن آب در مخزن
  3. درشت بودن اندازه دانه های قهوه
  4. پر بودن مخزن آب

جدا شدن پمپ از دستگاه

علت اصلی صدای بیش از حد دستگاه اسپرسو ساز، جدا شدن پمپ از دستگاه می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل نصب اشتباه، جا به جایی و ضربه به دستگاه رخ دهد و برای رفع آن تنها لازم است آن را در جای اصلی خود قرار دهید.

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

وجود نداشتن آب در مخزن

برای تهیه نوشیدنی به وسیله دستگاه اسپرسو ساز باید به اندازه کافی آب درون مخزن آن وجود داشته باشد زیرا در صورتی که آب به اندازه کافی وجود نداشته باشد متوجه صداهای آزار دهنده می شوید.

درشت بودن اندازه دانه های قهوه

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

یکی از دلایل دیگری که منجر به تولید صدای ناهنجار توسط دستگاه اسپرسو ساز می شود، درشت بودن دانه های قهوه است بنابراین لازم است قبل از مصرف آن ها را پودر کنید تا آسیبی به دستگاه شما نرساند. البته توجه داشته باشید در صورتی که دانه های قهوه بیش از حد نرم شوند منجر به مسدود شدن خروجی دستگاه می شود.

پر بودن مخزن آب

در صورتی که مخزن آب بیش از ظرفیت خود پر باشد صدا های غیر عادی از دستگاه تولید می شود بنابر این لازم است هر چند وقت یکبار نسبت به تعویض مخزن دستگاه اقدام نمایید.

علت اب دادن دستگاه قهوه ساز

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

خوب است پس از آشنایی با علت چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه با علت های آب دادن دستگاه قهوه ساز نیز آشنا شوید.

عوامل متعددی موجب نشتی آب از دستگاه قهوه ساز می شود اما مواردی که نقش بسزایی در آن دارند به شرح زیر می باشد:

  1. خراب شدن نازل بخار
  2. پاره شدن شلنگ
  3. ترک خوردگی المنت
  4. پوسیدگی واشر

نازل بخار

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

نازل بخار از قطعاتی است که آب درون دستگاه را به بخار تبدیل می کند به همین خاطر خراب شدن نازل بخار باعث نشتی آب درون دستگاه قهوه ساز می شود. در صورتی که پس از بررسی متوجه معیوب بودن این قسمت شدید لازم است آن را تعویض نمایید.

پاره شدن شلنگ

پمپ مسول پمپاژ کردن آب درون دستگاه قهوه ساز است و در صورتی که شلنگ های متصل به آن پاره شوند، با نشت آب درون دستگاه قهوه ساز مواجه می شویم. در صورت بروز این مشکل لازم است شلنگ ها را تعویض کنید.

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

ترک خوردگی المنت

همان طور که پیش از این بیان کردیم، المنت وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی را بر عهده دارد و در صورتی که پس از استفاده مداوم این قطعه دچار رسوب شود کارایی خود را از دست می دهد به عبارت دیگر رسوبات اطراف المنت باعث فشار زیاد به آن و در نتیجه ترک خوردن آن می شود.

پوسیدگی واشر

واشر در کف دستگاه قرار گرفته و پس از گذشت مدتی پوسیده می شود و همین پوسیدگی منجر به آب دادن دستگاه قهوه ساز می شود. برای بررسی این مشکل مخزن را پر از آب کرده سپس مسیر نشتی را مشاهده کنید در صورتی که آب را از کناره یا زیر دستگاه مشاهده کردید لازم است واشرهای جدید نصب کنید.

علت سوختن قهوه در اسپرسو ساز

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

احتمالا تا به حال با طعم سوخته قهوه پس از استفاده از دستگاه اسپرسو ساز مواجه خواهید شد. علت سوختن قهوه در اسپرسو ساز به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  1. کثیف بودن دستگاه اسپرسو ساز
  2. مدت زمان دم کردن قهوه
  3. میزان دمای آب
  4. رست قهوه

کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

علت کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز به دلایل زیر است:

  1. وجود مشکل در واشر گروپ
  2. استفاده مداوم از دستگاه
  3. عدم تعویض واشر گروپ ها

واشر گروپ قطعه ای است که در بخش هد گروپ اسپرسو ساز وجود دارد و باعث اتصال محکم بین هد گروپ و پرتا فیلتر می شود. هنگامی که این بخش دچار آسیب دیدگی می شود خیلی سریع باید آن را تعویض نمایید زیرا با کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز مواجه خواهید شد.

تنظیم فشار دستگاه اسپرسو

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

تنطیم فشار دستگاه اسپرسو از موارد قابل توجه است که در ادامه به نحوه تنظیم کردن علاوه بر آموزش نکات کلیدی و مهم می پردازیم:

  • در صورت نگه داشتن هم زمان دکمه 1cupو 2cup خارج شدن اسپرسو از دستگاه را مشاهده خواهید کرد.
  • در صورت رها کردن دکمه 1cup و 2cup اسپرسو با فشار بیشتری بیرون می آید.
  • اما توجه کنید که فشار دادن دکمه 1cup و 2cup برای بار سوم منجر به توقف اسپرسو می شود.
  • توجه داشته باشد قطعات فلزی فیلتر هوا ممکن است بیش ازحد داغ شود.
  • با فعال کردن دکمهPRE INFUSION- دستگاه بر روی پایین ترین حالت فشار قرار می گیرد.
  • در صورت قرار گرفتن دستگاه بر روی حالت پیش دم فشار آب به تدریج کاهش می یابد.
  • تنظیم کردن دستگاه بر روی حالت وسط منجر به فشار کافی اسپرسو ساز می شود.
  • اگر سوزن درجه دستگاه در بخش بالایی قرار بگیرد فشار نهایی اسپرسو زیاد خواهد بود.

فشار این دستگاه معمولا به گزینه ۱ کاپ یا ۲ کاپ مربوط است. در صورتی که این دو به طور همزمان با هم نگه داشته شوند، اسپرسو با فشار کمتری از دستگاه خارج می شود.

چرا اسپرسو غلیظ نمی شود

چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه ؟

غلظت اسپرسو از مسائل بسیار مهم است اما غلیظ شدن اسپرسو دلیلی بر خوب یا بد بودن آن نمی باشد. جالب است بدانید TDS استاندارد محاسبه قهوه بر حسب درصد است. در واقع هر چه TDS بیشتر باشد نشان دهنده غلظت بالای قهوه است.

برای محاسبه درصد TDS از وسیله ای به نام انکسارسنج استفاده می شود که روش کار کردن با آب به شرح زیر می باشد:

  • انکسارسنج را با آب مقطر روی عدد صفر تنظیم کنید.
  • قهوه را خیلی خوب هم بزنید.
  • مقداری از قهوه را به کمک قطره چکان بردارید.
  • سپس چند قطره را بر روی لنز بچکانید.
  • به مدت بیست ثانیه صبر کنید.
  • درب انکسارسنج را برداشته و سپس دکمه Go را فشار دهید.
  • شیشه را با یک دستمال پاک کنید.

اگر درصد نشان داده شده عددی بین 8 تا 12 درصد باشد به معنی غلظت اصولی قهوه است.

در مطلب چرا اسپرسو ساز گرم نمی کنه علاوه بر اینکه دلیل این موضوع را بررسی کردیم به توضیح مشکلات رایج این دستگاه پرداختیم تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟