آموزش تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز
آموزش

آموزش تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز +ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کل دنیا است و فرقی نمی کند در چه حال و یا ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کل دنیا است و فرقی نمی کند در چه حال و یا کجا باشید، زیرا این نوشیدنی در انواع مختلف گرم و سرد سرو می شود. یکی از پرطرفدار ترین نوع قهوه ها اسپرسو است که به نوعی غلیظ بوده و کافئین بالایی نیز دارد. اکثر افراد برای تهیه اسپرسو از دستگاه اسپرسو ساز برقی یا رو اجاقی استفاده می کنند و تقریبا ۹۰ درصد افرادی که به این نوشیدنی علاقه دارند، دست کم یک نوع از این دستگاه ها را در خانه یا محل کارشان دارند تا هر زمان که بخواهند بتوانند این نوشیدنی تلخ و خوش طعم‌ را میل کنند. در این مطلب قصد داریم درباره تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید:

علت کف نکردن اسپرسوساز چیست؟

هم چنین در این مطلب میخوانید:

  • علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز
  • تنظیم فشار دستگاه اسپرسو مباشی
  • فشار پمپ دستگاه اسپرسو
  • تنظیم فشار دستگاه اسپرسو خانگی
  • پمپ اسپرسوساز صنعتی

همانطور که می دانید اسپرسو طرفداران زیادی دارد که معمولا توسط دستگاه های قهوه ساز خانگی تهیه می شود و ما در این مطلب قصد داریم تا درباره تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز و نکاتی که برای تهیه یک اسپرسو  صحبت کنیم.

نحوه تنظیم فشار دستگاه اسپرسو خانگی

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

معمولا برای تنظیم فشار دستگاه اسپرسو خانگی باید به نکات زیر توجه کنید:

فشار این دستگاه معمولا به گزینه ۱ کاپ یا ۲ کاپ مربوط است. در صورتی که این دو به طور همزمان با هم نگه داشته شوند، اسپرسو با فشار کمتری از دستگاه خارج می شود.

با رها کردن این ۲ دکمه اسپرسو با فشار بیشتری از دستگاه خارج شده و برای فشار دادن ۱ کاپ و ۲ کاپ در سومین بار، خروج اسپرسو متوقف می شود.

قرار گرفتن درجه اسپرسو در بخش INFUSION-PRE نمایش دهنده حالت فشار کم اسپرسو ساز است. هم چنین در صورتی که اسپرسو ساز در حالت پیش دم قرار گرفته باشد، فشار آب به مرور افزایش یافته و بالعکس زمانی که در حالت میانی تنظیم شده باشد، فشار آن نیز معمولی خواهد بود. توجه به این که اگر سوزن دستگاه اسپرسوساز در درجه بالایی قرار بگیرد، فشار این دستگاه در بیشترین حد خواهد بود.

 آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز

آموزش تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

به طور کلی اکثر افرادی که عاشق قهوه هستند، اسپرسو را به هر مدل دیگری از قهوه ترجیح می دهند و دلیل آن هم ممکن است غلظت بالای این نوشیدنی باشد و از این رو ممکن است علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز برای شما مسئله ای مهم باشد. پس در این مطلب علاوه بر نکاتی درباره تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز به روش کارکرد آن هم میپردازیم.

 

معمولا تمامی برند های قهوه ساز ها به یک شکل کار می کنند و برای  آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز کافی است این چند مرحله را دنبال کنید.

آموزش تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

  • ابتدا دکمه پاور را فشار دهید با این کار دستگاه روشن می شود.
  • با این کار چراغ مربوط به جوش آمدن آب قرمز می شود و پس از این که آب جوش آمد به رنگ زرد تغییر می‌کند.
  • پس از انتخاب دکمه بخار و آب در حال جوش، می توانید نوشیدنی را گرم کنید یا کف شیر را در اسپرسو تهیه کنید.

علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

به طور کلی هر دستگاهی پس از مدتی استفاده ممکن است دچار مشکل شود و از این رو نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، دستگاه اسپرسو ساز نیز مانند سایر دستگاه ها ممکن است با استفاده در مدت طولانی و یا حتی کوتاه دچار خرابی هایی شود که نیاز به تعویض باشد.

در این قسمت به علت فشار کم دستگاه اسپرسوساز خواهیم پرداخت تا بتوانید دلیل این اتفاق و راه حل آن را به طور کامل تری بدانید. وجود دستگاه اسپرسو ساز در هر محیطی مانند کافی شاپ و رستوران ها، خانه و یا محل کار لازم است زیرا علاقه مندان به این نوشیدنی ممکن است در هر جایی نیاز به خورد یک نوشیدنی با کافئین بالا داشته باشند.

از آن جایی که خرید یک دستگاه اسپرسو ساز تقریبا هزینه های بالایی دارد پس بهتر است اگر این دستگاه را دارید به خوبی از آن مراقبت کنید.

عوامل زیادی مانند اتصالات برق، خرابی ترموستات و یا فیوز می تواند تاثیر فراوانی در کارکرد دستگاه داشته باشد معمولا از مشکلات رایج این دستگاه می توان به گرم نشدن آب، کف نداشتن اسپرسو، عدم خروج اسپرسو، صدای زیاد پمپ، وجود تفاله در اسپرسو و… اشاره کرد.

همانطور که گفتیم یکی از این مشکلاتی که می تواند علت فشار کم دستگاه اسپرسو باشد، ایراد در واشر گروپ و استفاده مداوم از دستگاه یا تعویض نکردن به موقع واشر گروپ باشد.

این قطعه یک بخش پلاستیکی در هد گروپ است و سبب اتصال محکم بین هد گروپ و پرتا فیلتر  می شود، پس زمانی که واشر گروپ دچار پوسیدگی و یا آسیب شود، باید خیلی زود تعویض گردد در غیر این صورت دچار مشکلاتی نظیر کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز می شوید.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

برای این که بدانید تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی چیست به یک نکته اصلی اشاره خواهیم کرد و آن هم وجود پمپ اسپرسو ساز صنعتی است که در مدل خانگی وجود ندارد.

حتی در برخی مدل های خانگی وجود پمپ یک حالت مینیاتوری است که معمولا در کافه ها استفاده می شود. در مدل های خانگی این دستگاه معمولا بدنه ای سبک و ظریف دارند اما در مدل های صنعتی معمولا بدنه ای فلزی ( فولاد ضد زنگ) نصب می شود و علاوه بر سنگین تر بودن دارای دیگ بخار بزرگ تر با ظرفیت بیشتر هستند که برای کافه رستوران ها بسیار مناسب اند.

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

این دستگاه ها معمولا ثابت هستند که این مورد در دستگاه های خانگی اینگونه نیست و معمولا دستگاه های اسپرسو ساز خانگی قابل حمل هستند. هم چنین قیمت دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی بالاتر از مدل های خانگی است.

تنظیم فشار دستگاه اسپرسو نوا ۱۲۸

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

برخی از مخاطبان در مورد تنظیم فشار دستگاه اسپرسو نوا ۱۲۸ سوال پرسیده بودند که می توان گفت اساس کار تمامی دستگاه یکسان است اما در ادامه به آن پرداختیم.

هنگامی که دستگاه اسپرسوساز روشن می کنید تا چند لحظه چراغ ها در حال چشمک زدن هستند و هم چنین شنیدن صدای تیک تیک در دستگاه کاملا امری طبیعی است پس نگران نباشید و فکر نکنید که دستگاه خراب است.

پس از روشن کردن دستگاه منتظر بمانید تا آب به حد کافی گرم شود، وقتی به بالای دستگاه دست بزنید متوجه می شوید که بویلر آب را گرم کرده است. حال قهوه را داخل دسته گروپ ریخته و تمپ را انجام می دهید و دسته گروپ را میبندید تا عصاره گیری کنید.

نکته ای که خوب است به آن توجه کنید سوزن روی فشارسنج است که هنگامی که دست گروپ روی آن نیست، به هیچ وجه تکان نمی خورد و این حالت طبیعی است، پس برای تنظیم فشار دستگاه اسپرسو نوا ۱۲۸ باید ابتدا دسته گروپ را نصب کنید تا فشار به فشارسنج بیاید.

نکته مهم در فشار اسپرسو می تواند آسیاب مناسب آن باشد که در صورتی که آسیاب قهوه شما به اندازه و مناسب باشد، فشار سنج عددی بین ۱۵ تا ۲۰ را نشان می دهد.

شما با این دستگاه می توانید حتی عصاره گیری را نیز تنظیم نمایید یعنی وقتی دکمه عصاره گیری را می زنید به صورت دیفالت روی ۱۸ تا ۲۵ ثانیه عصاره گیری کنید و نحوه تنظیم آن هم به این شکل است که دومین دکمه از سمت راست و آخرین دکمه از چپ را با هم فشار دهید تا ثانیه شمار شروع به چشمک زدن کند. بعد روی دکمه دوم از سمت راست را فشار دهید و زمانی که به ثانیه مورد نظر رسید، آن را رها کنید.

تنظیم فشار دستگاه اسپرسو مباشی ۲۰۱۶

تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

دستگاه اسپرسو ساز مباشی مدل ۲۰۱۶ با ظاهری تمام استیل و طراحی زیبا  و هم چنین فشار ۲۰ بار، ظرفیت ۱۳۵۰ وات، مجهز به نشان گر درجه حرارت، سیستم قطع خودکار و هم چنین نازل تولید بخار تولید شده که برای تهیه انواع اسپرسو و قهوه یا کاپوچینو قابل استفاده است.

یکی از تولیدات خوب این برند در زمینه اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM2016 است و همانطور که گفته شد تا فشار ۲۰ بار را دارد که برای دستگاه های اسپرسو ساز خانگی معمولا این فشار بین ۹تا ۱۰ بار کافی است.

برای استفاده از این دستگاه بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید و مخزن را تا زیر علامت MAX  پر کنید. یکی از فیلتر هایی

که می خواهید در پرتا فیلتر بدون پودر قهوه ببندید و گردونه بخار سمت چپ دستگاه را روی وضعیت O  قرار بدید و بعد آن را روشن کنید.

بعد از این کار ها خواهید دید که دستگاه شروع به چشمک زدن می کند، زمانی که چراغ ها ثابت شد،  یک شات خالی زیر آن قرار دهید و دکمه فنجان را فشار داده و عصاره گیری کنید. برای تنظیم فشار دستگاه اسپرسو مباشی بهتر است از پودر قهوه ای که با آسیاب ۱ پودر شده استفا ده کنید زیرا بهترین حالت برای اسپرسو با فشاری متناسب خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟