ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک
دکوراسیون منزل

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته می شود و قطعا فضای داخلی آن ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه که اکثر خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته می شود و قطعا فضای داخلی آن کوچک تر بوده، در نتیجه ممکن است در برخی مواقع دلگیر باشد اما نکته ای که می تواند هر فضای کوچکی را از حالت دلگیر بودن در بیاورد قطعا نور پردازی است. این که شما بدانید از چه مدل نورپردازی برای خانه تا استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. از این رو در این مطلب قصد داریم تا درباره ی ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک به شما آموزش دهیم.

بیشتر بدانید:

دکور پشت میز ناهارخوری با چند روش ساده اما شیک!

همچنین در این متن می خوانید:

  • ایده برای نورپردازی خانه
  • نورپردازی خانه های مدرن
  • انواع نورپردازی خانه
  • نورپردازی در خانه برای عکاسی
  • نورپردازی سقف بدون کناف
  • نور پردازی داخل ساختمان

انواع نورپردازی خانه های کوچک چگونه است؟

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

اگر خانه ی شما هم کوچک است و به دنبال ترفند هایی برای نورپردازی خانه های کوچک هستید ما در این مطلب تمام نکاتی که لازم است برای انواع نورپردازی خانه ی کوچکتان بدانید را به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

به طور کلی خانه های کوچک ممکن است به علت های گوناگون کمی تاریک و تنگ به نظر برسند و عواملی مانند تعداد پنجره ها، نورگیر بودن خانه، کوتاه یا بند بودن سقف و در نهایت چیدمان لوازم همگی در نمای کلی خانه تان تاثیر گذار خواهد بود اما این که بدانید با وجود تمام این موضوعات چگونه خانه تان را بچینید تا تمام این مشکلات به یک امتیاز مثبت در محل زندگی یا کارتان تبدیل شود باید یک سری قوانین مربوط به خطای دید را اجرا کنید که در این مطلب چند راهکار کارآمد برای این موضوع را خواهیم گفت:

  • استفاده از نور طبیعی

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

اگر در خانه ای زندگی می کنید که برخلاف کوچک بودنش یک یا ۲ پنجره بزرگ دارد و شما قصد دارید فضای خانه را روشن و بزرگ‌ تر جلوه دهید استفاده از نور طبیعی را فراموش نکنید پس اولین نکته این است که از پرده های حریر و رنگ روشن استفاده کنید همچنین تمیز بودن شیشه پنجره ها می تواند تاثیر فراوانی در تابش نور طبیعی در طول شبانه روز به خانه شما داشته باشد پس از این نکات ریز، اما مهم غافل نشوید.

  • استفاده از لامپ های خطی

چراغ یا لامپ های خطی یکی از کارامد ترین مدل نورپردازی برای انواع خانه ها

چراغ یا لامپ های خطی یکی از کارامد ترین مدل نورپردازی برای انواع خانه ها هستند زیرا در اندازه و سایز های مختلف وجود دارند همچنین از نظر دکوراسیون، فضای خانه را بسیار زیبا و مدرن می کنند در نتیجه برای انتخاب این نوع چراغ ا باید به مواردی مانند محل نصب، ارتفاع سقف و همچنین مقدار نوری که در ان محیط می خواهید توجه کنید. از این مدل چراغ های خطی می توانید در بالای جزیره نیز استفاده کنید و نمای شیک و خاصی را به خانه تان ببخشید.

  • عدم استفاده از لوستر های بزرگ

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

یکی از ترفند هایی برای نورپردازی خانه های کوچک که باید رعایت شود استفاده نکردن از لوستر یا چراغ های خیلی بزرگ است زیرا با نصب این سبک از لوستر ها در فضا های کوچک و تنگ قطعا باعث تجمع نور در یک نقطه و در نتیجه شلوغ دیده شدن آن مکان می شوید پس به جای استفاده از لوستر های بزرگ و سنگین با طراحی های شلوغ یک مدل سبک را در نظر بگیرید.

  • استفاده از هالوژن های سقفی

استفاده از هالوژن های سقفی

هالوژن ها یکی‌از بهترین انتخاب ها برای نورپردازی زیبا و همچنین ملایم در خانه های کوچک هستند همچنین ترکیب رنگ لامپ ها می تواند از دیگر نکات مهم برای استفاده از هالوژن ها باشد در واقع بهتر است هنگام نصب لامپ هالوژن ها از یک رنگ لامپ به طور مثال، زرد استفاده نکنید بلکه با ترکیب لامپ های زرد و سفید نور محیط را خنثی کنید.

  • استفاده از چند منبع نور

تقریبا اکثر طراحان داخلی این عقیده را دارند که پخش نور، نباید در یک نقطه متمرکز شود از این رو استفاده از چند وسیله مختلف در جاهای گوناگون خانه می تواند ایده ای عالی برای نورپردازی منزل شما باشد. به طور مثال می توانید از ترکیب نور های سقف، کف و لوستر ها استفاده کنید.

  • نورپردازی داخل قفسه ها

نورپردازی داخل قفسه ها

نقاط تاریک خانه فقط مربوط به انتهای دیوار ها نیست بلکه داخل انواع قفسه ها و طاقچه ها یا هر نوع فرورفتگی دیوار یافت می شوند و می توانید از انواع لامپ های ریسه ای و یا تنظیم زاویه ای یک چراغ و ایجاد مسیر نور در گوشه ها و کنج های تاریک برای روشنایی آن ها استفاوه کنید.

  • نورپردازی ورودی خانه

اگر ورودی خانه شما کوچک است می توانید با نصب چند هالوژن و یا دیوارکوب ورودی را نورانی کنید و از سوی دیگر‌در محل نصب کنسول نیز از نور های مخفی استفاده کنید.

  • نورپردازی نشیمن

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

از آن جایی که تقریبا بیشتر زمان ما در نشیمن برای دیدن تلویزیون و… می گذرد استفاده از یک نورپردازی ملایم و مخفی و یا همچنین استفاده از چند آباژور ایستاده می تواند ایده وی عالی برای نورپردازی خانه کوچک شما باشد.

نورپردازی خانه های مدرن

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

نورپردازی دکوراسیون منزل به روش مدرن می تواند یک منظره زیبا را در خانه ایجاد کند که این نورپردازی به ۳ دسته عمومی یا کلی، کاربردی یا عملکردی و تاکیدی یا متمرکز دسته بندی می شوند که در ادامه بیشتر درباره آن ها خواهیم گفت.  نوع منابع نور، محل نصب و میزان روشنایی اهمیت فراوانی دارد و روشنایی کم محیط خانه را کسل کننده می گند و از سوی مخالف روشنایی بیش از حد می تواند تاثیرات زیادی در سبک چیدمان خانه داشته باشد پس باید نوع نورپردازی متناسب باشد.

زمانی که از چراغ های سقفی توکار، چراغ های ال ای دی و… استفاده می شود که بخواهند یک نورپردازی کلی انجام دهند. در نورپردازی عملکردی با توجه به فعالیت افراد در قسمت های مختلف منزل انجام می شود. در نورپردازی تاکیدی که در نورپردازی خانه های مدرن بسیار کاربرد دارد در واقع در این نوع، جاذبه بصری در نظر گرفته می شود و توجه افراد به یک عنصر دکوری مانند تابلو، مجسمه، نقاشی و.. جذب می شود.

ایده برای نورپردازی خانه

اگر به دنبال چندین ایده برای نورپردازی خانه کوچک خود هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از ایده هایی است که در این قسمت به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید:

  • یکی از ایده های جذاب برای نورپردازی ای خاص استفاده از نور های مخفی و کم‌ سو در اطراف دیوار تلویزیون است همچنین از این نور های مخفی می توانید برای داخل میز تلویزیون نیز استفاده کنید.
  • استفاده از نور های ال ای دی برای دور جزیره، کنسول و سایر لوازم خانه یکی دیگر از بهترین ایده های نورپردازی در خانه های کوچک است.
  • ترکیب چراغ های آویزی بالای جزیره آشپزخانه یا میز غذا خوری می تواند انتخابی خوب برای نورپردازی باشد.
  • استفاده از هالوژن برای سقف نشیمن و اتاق خواب می تواند فضا را تا حد زیادی شیک و مدرن کند.
  • استفاده از آباژور در دو سمت مختلف نشیمن برای زمانی که نیاز به نور کم دارید ایده ای عالی خواهد بود.
  • نورپردازی و استفاده از ریسه های ضد آب برای داخل حمام می تواند ایده ای عالی باشد.

نورپردازی سقف بدون کناف

ترفندهایی برای نورپردازی خانه های کوچک

برای طراحی سقف از روش های مختلفی استفاوه می شود که کناف یکی از انواع روش های طراحی سقف است و سبب بعد دادن به آن قسمت می شود. سقف های بدون کناف نیز از لحاظ تکنیکی بدون ایراد تر هستند و از این رو در این قسمت درباره ی نورپردازی سقف بدون کناف صحبت خواهیم کرد زیرا همانطور که می دانید نورپردازی هر یک از انواع سقف ها با هم‌تفاوت داشته و از تجهیزات متفاوتی استفاده می شود.

هالوژن ها: از بهترین تجهیزان روشنایی می توان به هالوژن ها اشاره کرد که در سقف های بدون کناف می تواند زیبایی خاصی به سقف بدهد و از سادگی آن بکاهد.

چراغ آویز: چراغ هایی که روی سقف معلق هستند و به سقف نمی چسبند از دیگر تجهیزات نورپردازی سقف های بدون کناف است از این رو با طراحی متنوع این چراغ ها می توانید زیبایی خاصی را به خانه تان منتقل کنید

چراغ سقفی: اگر سقف بدون کناف خانه شما کوتاه است حتما از این چراغ ها استفاده کنید زیرا این چراغ ها جلوه زیبایی دارند و از سوی دیگر بر خلاف چراغ های آویز روی سقف معلق نیستند در نتیجه می توانند انتخاب مناسبی برای سقف های بدون کناف باشند.

ریسه های سقفی: یکی‌از زیبا ترین تجهیزات نورپردازی در هر جای خانه ریسه ها هستند پس استفاده از ریسه ها در دور تا دور سقف می تواند از ایده های زیبا برای جذابیت بیشتر سقف های بدون کناف شما باشد در نتیجه فرقی نمی کند که در اتاق خواب یا نشیمن از آن ها استفاده کنید زیرا در هر جایی از خانه می توانند زیبایی بی نظیری را منتقل کنند.

نورپردازی در خانه برای عکاسی

آیا به این فکر کرده اید به جای پرداخت هزینه های زیاد برای عکاسی، خودتان در خانه این محیط را فراهم کنید؟! در واقع فرقی نمی کند که شما می خواهید از یک اشیا یا خودتان عکس بگیرید در هر حالت با استفاده از روش هایی که در ادامه می‌گوییم می توانید ایده های عالی برای نورپردازی در خانه برای عکاسی را انجام دهید.

  • برای شروع ابتدا یک لایت باکس با توجه به اندازه ای که نیاز دارید بسازید و برای این کار کافی است دو مقوا در اندازه های مساوی در سمت چپ و راست و یک پارچه سفید پشت پس زمینه قرار دهید.
  • استفاده از یک نور به صورت مستقیم یا زاویه ای که مد نظر خودتان است نیز بسیار موثر است از این رو می توانید از انواع رینگ لایت ها استفاده کنید و فضای عکاسی از خودتان یا هر شی دیگری را داشته باشید.
  • برای ساخت سافت باکس می توانید دور تا دور یک چراغ پر نور را با جعبه ای که داخل آن از فویل آلمینیومی پوشیده شده است را حاضر کنید.

به طور کلی ساخت نور برای عکاسی و همچنین عکاسی در منزل می تواند به زیبایی عکس هایی که در آتلیه ها گرفته می شوند باشد فقط کافی است با کمی خلاقیت و همچنین با استفاده از نور طبیعی در ساعت درست با توجه به سبک عکسی که می خواهید و همچنین چندین لامپ پر نور یا همان رینگ لایت ها این اتفاق را رقم بزنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟