مزایا و معایب چرخ راسته دوز
آموزش

مزایا و معایب چرخ راسته دوز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چرخ راسته دوز صنعتی یکی از دستگاه های پر استفاده در حوزه خیاطی شناخته شده ...

یاسمن داودیان | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چرخ راسته دوز صنعتی یکی از دستگاه های پر استفاده در حوزه خیاطی شناخته شده که در کارگاه و تولیدی ها بزرگ و کوچک از آن استفاده می شود. در این مطلب مزایا و معایب چرخ راسته دوز را توضیح می دهیم؛ با ما همراه باشید.

 در مزایا و معایب چرخ راسته دوز درباره مو ضوعات زیر هم می خوانیم:

  • چرخ راسته دوز چیست
  • معایب چرخ راسته دوز
  • پرفروش ترین چرخ راسته دوز
  • چرخ راسته دوز جک
  • بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز
  • قیمت بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی
  • قیمت چرخ خیاطی صنعتی

 چرخ راسته دوز چیست

مزایا و معایب چرخ راسته دوز

پیش از اینکه به موضوع اصلی مطلب یعنی مزایا و معایب چرخ راسته دوز بپردازیم؛ لازم است درباره سوال چرخ راسته دوز چیست؟ توضیحات کلی ارائه دهیم.

چرخ خیاطی راسته دوز یکی از دستگاه های پر استفاده در صنعت خیاطی است که برای دوخت راسته بر روی پارچه از آن استفاده می شود. البته بیشترین کاربرد آن در کارگاه ها برای دوخت در تعداد بالا می باشد.

بیشتر بدانید:
علت سفت دوختن چرخ خیاطی چیست؟

انواع مختلفی از این چرخ ها وجود دارد که برای استفاده از هر کدام باید کارایی آن را بررسی کنید. کیفیت و دقت دوخت در این دستگاه بسیار بالا بوده و نیاز به دوخت مستقیم در یک لاین دارد.

نحوه کار چرخ راسته دوز به این صورت است که سوزن از یک طرف وارد پارچه شده و از طرف دیگر خارج می شود، سپس نخ زیرین از زیر پارچه عبور کرده و به سوزن می چسبد. این فرایند به صورت پیوسته تکرار شده تا درز دوخت ایجاد شود.

کاربرد چرخ راسته دوز در دوخت انواع لباس، پرده، رو تختی، کیف، کفش، محصولات چرمی، دوخت صنعتی مانند دوخت لباس های کار و … می باشد.

نحوه کار چرخ راسته دوز

اولین قدم برای نحوه کار با چرخ راسته دوز این است که دستگاه را در جای مناسب قرار داده و سپس پایه دوخت را روی میز چرخ خیاطی قرار دهید.

نخ را به سوزن و قرقره وصل کنید. برای انجام این کار دستورالعمل های موجود در دفترچه های راهنمای دستگاه خود را مطالعه نمایید.

هنگام دوخت به این نکته توجه داشته باشید که پارچه باید به اندازه کافی از زیر پایه دوخت بیرون باشد تا سوزن بتواند از آن عبور کند. سپس دکمه دوخت را فشار دهید تا دوخت آغاز شود.

در حین انجام کار پارچه را به جلو ببرید تا دوخت ادامه پیدا کند و در نهایت برای پایان کار، دکمه دوخت را رها کنید سپس سوزن را به عقب ببرید و نخ زیرین را از پارچه جدا کنید.

انواع چرخ راسته دوز

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، چرخ راسته دوز انواع متفاوتی دارد که برای خرید آن باید ویژگی ها و مزایا و معایب چرخ راسته دوز را بررسی کنید. انواع چرخ راسته دوز عبارت است از:

  1. چرخ راسته دوز معمولی
  2. چرخ راسته دوز موتور مستقیم
  3. چرخ راسته دوز کامپیوتری
  4. چرخ راسته دوز اتوماتیک
  5. چرخ راسته دوز نخ قطع کن دار
  6. چرخ راسته دوز دو پایه

چرخ راسته دوز معمولی

چرخ راسته دوز معمولی از ساده ترین مدل های این دستگاه است که دارای ویژگی های متعددی مثل تنظیم طول و عرض دوخت، تنظیم فشار پایه دوخت و تنظیم سرعت دوخت می باشد. کاربرد این چرخ خیاطی در استفاده روزمره و دوخت های ساده است. مزایا و معایب چرخ راسته دوز معمولی شامل موارد زیر است:

  1. قیمت پایین
  2. کارکرد آسان
  3. تعمیر و نگهداری آسان
  4. صدای زیاد
  5. لرزش بالا
  6. محدودیت در تنظیمات

چرخ راسته دوز موتور مستقیم

چرخ راسته دوز موتور مستقیم دارای موتوری است که مستقیما به مکانیزم دوخت متصل است. از مزایای این دستگاه می توان به تولید صدای کم و دوخت های دقیق اشاره کرد. همچنین دقت بالا، قیمت زیاد، کارکرد پیچیده و … از دیگر ویژگی های آن شناخته می شود.

چرخ راسته دوز کامپیوتری

این مدل از چرخ خیاطی دارای صفحه نمایشی است که امکان تنظیم دقیق تر دوخت را فراهم می کند. چرخ کامپیوتر دارای ویژگی هایی مانند طول و عرض دوخت به صورت خودکار، تنظیم فشار پایه به صورت اتوماتیک و تنظیم سرعت دوخت به طور خودکار می باشد.

مزایا و معایب چرخ راسته دوز کامپیوتر عبارت است از:

  • دقت و کنترل بالا
  • ویژگی های پیشرفته
  • قیمت بالا
  • کارکرد پیچیده و دشوار

چرخ راسته دوز اتوماتیک

چرخ راسته دوز اتوماتیک دارای قابلیت هایی مثل نخ قطع خودکار، سر قائمی زن خودکار و پایه بلند خودکار می باشد که دوخت را آسان تر و سریعتر می کند. از ویژگی های این دستگاه می توان به کارکرد آسان، عملکرد اتوماتیک، قیمت بالا و کارکرد نسبتا دشوار اشاره کرد.

چرخ راسته دوز نخ قطع کن دار

این چرخ خیاطی دارای یک دستگاه نخ قطع کن است که به طور خودکار نخ را در انتهای دوخت قطع می کند. وجود این ویژگی دوختی با دقت و تمیز ایجاد می کند.

از مزایا و معیاب این دستگاه می توان به افزایش سرعت کار، افزایش دقت کار، کاهش خستگی، قیمت بالا و تعمیر و نگهداری سخت اشاره کرد.

چرخ راسته دوز دو پایه

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، این مدل چرخ خیاطی دارای دو پایه است که امکان دوخت دو لایه پارچه را به صورت همزمان فراهم می کند. استفاده از این دستگاه برای دوخت پرده و لحاف مناسب است. از مزایا و معایب چرخ راسته دوز دو پایه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت بالای دوخت
  2. سرعت بالای دوخت
  3. صرفه جویی در زمان
  4. قیمت نسبتا بالا
  5. نیاز به مهارت بالا برای استفاده

تا اینجا با ویژگی های انواع چرخ راسته دوز خانگی آشنا شدید؛ اما در جدول زیر به طور کلی مزایا و معایب این دستگاه را مشاهده می کنید:

مزایا·       سرعت بالا

·       دوام و استحکام

·       کارایی آسان

·       قابلیت تنظیم

معایب·       صدای زیاد

·       لرزش بالا

·       قیمت بالا

·       اشغال فضای زیاد

 

پرفروش ترین چرخ راسته دوز

در صورتی که قصد خرید چرخ خیاطی راسته دوز را داشته باشید؛ قطعا سوال هایی مثل پر فروش ترین چرخ راسته دوز، بهترین مارک چرخ صنعتی راسته دوز، قیمت بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی و … ذهن شما را به چالش می کشد.

از پر فروش ترین چرخ های راسته دوز می توان به برند جک، نان بنگ و رویانگ اشاره کرد که در ادامه مشخصات آن ها را بررسی می کنیم.

چرخ راسته دوز جک

جک یکی از بهترین برندهای جهان است که در حوزه تولید چرخ خیاطی فعالیت می کند. چرخ راسته دوز جک مدل F4 از ساده ترین و پر فروش ترین مدل های این برند در ایران محسوب می شود.

بدنه چدنی این دستگاه منجر به دوام و استحکام بالای این چرخ خیاطی شده است. در جدول زیر مشخصات چرخ راسته دوز جک مدل F4 گردآوری شده است:

نام کالامشخصاتقیمت
چرخ جک مدل F4·       تعداد پایه: یک

·       تنظیم موقعیت سوزن: دارد

·       تعداد دوخت در دقیقه: 5000

·       مجهز به چراغ LED

·       نوع موتور: سرو

·       دارای سیستم تنظیم سرعت

·       سیستم روغن کاری: کارتل بسته

·       موقعیت پنل: کنار بدنه

·       تکنولوژی پنل: دکمه ای ساده

·       جنس بدنه: چدن

·       دارای اهرم دوخت معکوس

16،500،000 تومان

 

بهترین مارک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز

همان طور که پیش از این هم بیان کردیم؛ از بهترین مارک های چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز می توان به برند های جک، تیپیکال، رویانگ و … اشاره کرد.

مهم ترین فاکتوری که در هنگام خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه کرد، در نظر گرفتن مهارت های شخصی خودتان در خصوص کار با دستگاه است.

در صورتی که فردی مبتدی از لحاظ کار با چرخ خیاطی هستند و هدفتان از خرید این دستگاه صرفا روزمره و کاربری ساده است، پیشنهاد می شود مدل های معمولی را انتخاب کنید.

چرخ خیاطی راسته دوز تیپیکال

تیپیکال از برندهای قدیمی تولید کننده چرخ خیاطی است که از سال 1980 پا به عرصه تولید این دستگاه گذاشته است. برند تیپیکال از محبوبیت بالایی در بازار آسیا برخوردار است. مشخصات و قیمت چرخ خیاطی صنعتی تیپیکال در جدول زیر جمع آوری شده است:

نام کالامشخصاتقیمت
چرخ خیاطی راسته دوز تیپیکال مدل GC6158 MD·       کشور سازنده: چین

·       تکنولوژی ماشین: موتور سر خود

·       تعداد سوزن: 1

·       ضخامت دوخت: ظریف و معمولی

·       تعداد دوخت در دقیقه: 5000

·       تعداد پایه: تک

·       نوع موتور: سرو

·       نوع کمپلت: ریز

·       دارای چراغ LED

·       سیستم پایه بلند کن خودکار: ندارد

·       سیستم نخ قطع کن خودکار: ندارد

·       سیستم تنظیم سرعت: دارد

·       سر قائمی زن خودکار: ندارد

·       جنس بدنه: چدن

·       کاربرد: پیراهن، مانتو، پرده، کت و شلوار، کیف و کفش چرم

15،600،000 تومان

 

چرخ خیاطی راسته دوز رویانگ

برند رویانگ محصولاتش را با تکنولوژی های روز به بازار معرفی می کند. در جدول زیر مشخصات و قیمت چرخ خیاطی راسته دوز رویانگ را مشاهده می کنید:

نام کالامشخصاتقیمت
چرخ خیاطی راسته دوز

رویانگ مدل RY- E102H

·       ضخامت دوخت: ظریف تا متوسط

·       شماره سوزن: 9 تا 18

·       سیستم تنظیم سرعت: دارد

·       چراغ LED: دارد

·       نوع موتور: دینام سرخود

·       رنگ: سفید

·       بدنه: فلزی و مقاوم

·       مناسب برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای

·       مجهز به تنظیم فشار پایه دوخت روی پارچه

·       عرض دوخت: 7 میلی متر

·       طول دوخت: 4 میلی متر

·       کاربرد: قابلیت ذخیره سازی مدل، قرینه سازی مدل، گلدوزی، تکه دوزی، حاشیه دوزی، جا دکمه و …

15،200،000 تومان

 

نتیجه گیری

در مطلب مزایا و معایب چرخ راسته دوز علاوه بر توضیح این مطلب به معرفی محصولات برندهای مختلف تولید کننده چرخ راسته دوز پرداختیم تا جهت خرید یک دستگاه به درستی تصمیم بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟