دکوراسیون منزل

دکور میز شب یلدا ویژه 1402

شب یلدا از رسوم قدیمی ایرانیان باستان است که مردم ما هر ساله آخرین روز پاییز را برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایرانی جشن می گیرند.

یاسمن داودیان | 5 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شب یلدا از رسوم قدیمی ایرانیان باستان است که مردم ما هر ساله آخرین روز پاییز را برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایرانی جشن می گیرند البته شب یلدا به بلندترین شب سال هم معروف است. در این مطلب قصد داریم به توضیح دکور میز شب یلدا ویژه 1402 بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

در مطلب دکور میز شب یلدا ویژه 1402 درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • تزیین سفره شب یلدا لاکچری عروس
  • تزیین سفره شب یلدا روی زمین
  • سفره شب یلدا امسال
  • سفره شب یلدا امسال ساده
  • سفره شب یلدا ساده و شیک
  • تزیین شب یلدا ساده

 تزیین سفره شب یلدا لاکچری عروس

دکور میز شب یلدا ویژه 1402

یکی از رسومات معروف ایرانیان تزیین سفره شب یلدا لاکچری برای تازه عروس ها است. سفره شب یلدا به عنوان نمادی از زیبایی و میراث تاریخی فرهنگ مردم ایران شناخته می شود.

برای تزیین سفره شب یلدا لاکچری عروس از آیتم های زیر استفاده کنید:

  1. رو میزی
  2. سینی سرو
  3. شمع
  4. ظروف پذیرایی
  5. کتاب حافظ
  6. هندوانه
  7. انار
  8. خرمالو
  9. ازگیل

همچنین یکی دیگر از مهم ترین آیتم هایی که لازم است برای عروس ها حتما از آن استفاده کنید، گل طبیعی است. گل و گلدان یکی از مهم ترین عناصر برای مجلل کردن یک  میز پذیرایی شناخته می شوند. گل ها ما را در کنار طبیعت نگه می دارند و رسوم یلدا را به زیبایی یاداوری می کند.

آداب و رسوم شب یلدا

Yalda night table decor special 1402

از مهم ترین موضوعاتی که در مطلب دکور میز شب یلدا ویژه 1402 باید به آن بپردازیم؛ آداب و رسوم شب یلدا است که جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان دارد.

دورهمی

در گذشته های دور مرسوم بوده که خانواده ها دور کرسی می نشستند و اولین شب زمستان را با ترکیبی از گرمای کرسی و دورهمی خانوادگی صبح می کردند. اما امروزه به جای کرسی از سفره استفاده می کنند و این شب را در کنار خانواده و عزیزان خود جشن می گیرند.

فال حافظ و شعرخوانی

دکور میز شب یلدا ویژه 1402

یکی دیگر از رسوماتی که رنگ و بوی دیگری به شب یلدا می بخشد، فال حافظ و شعرخوانی است. معمولا بزرگترها برای اهل خانواده فال می گیرند و یا شاهنامه خوانی می کنند.

تزیین سفره شب یلدا روی زمین

 

برای تزیین سفره شب یلدا روی زمین می توانید سفره یا پارچه کوچکی را روی زمین پهن کنید و خوراکی ها را بر روی آن قرار دهید. البته یکی از جذاب ترین آیتم هایی که می توان شب یلدا از آن استفاده کرد، کرسی است.

به کار بردن کرسی حس نوستالژیکی را برای ما فراهم می کند و باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی برای اعضای خانواده می شود.

سفره شب یلدا امسال

برای سفره شب یلدا امسال می توانید خوراکی های متنوعی را طبق ذائقه خود تهیه و درست کنید. از خوراکی های مرسوم شب یلدا می توان به انار، هندوانه، آجیل، تخمه آفتابگردان، لبو، باقالی و … اشاره کرد.

برای سفره شب یلدا امسال ساده می توانید به جای تهیه انواع متفاوتی از خوراکی ها، کیک هایی که با تم شب یلدا تزیین می شوند را خریداری کرده و با دمنوش های پاییزی میل کنید. البته می توانید خودتان با استفاده از اقلامی که در دسترستان هست کیک درست کنید و آن را به وسیله انار و خامه تزیین کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟