رونمایی از قفل هوشمند با قابلیت تشخیص کف دست فیلیپس در CES 2024
خانه هوشمند

رونمایی از قفل هوشمند با قابلیت تشخیص کف دست فیلیپس در CES 2024

شرکت فیلیپس در CES 2024 حضور دارد و از اولین قفل درب هوشمند خود با قابلیت باز شدن با کف دست رونمایی کرد.

نفیسه رحیمی | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت فیلیپس در CES 2024 حضور دارد و از اولین قفل درب هوشمند خود با قابلیت باز شدن با کف دست رونمایی کرد. به عبارت دیگر کاربران قفل هوشمند فیلیپس می توانند با نشان دادن کف دست خود به قفل درب مجوز ورود به خانه را دریافت کرده و وارد خانه یا محل مورد نظر شوند.

قفل درب هوشمند سری 5000 فیلیپس از اوایل امسال وارد بازار آمریکا می شوند و علاقه مندان می توانند این محصول فیلیپس را با قیمت 360 دلار خریداری کنند. این قفل به خط تولید قفل های امنیتی فیلیپس وارد شده و با اپلیکیشن Phillips Home Access سازگاری دارد. از طرفی امکان کنترل صوتی آن با دستیارهای آمازون الکسا و گوگل اسیستنت وجود دارد.

اولین قفل درب هوشمند فیلیپس با قابلیت باز شدن با کف دست به وای فای متصل می شود و در واقع امکان اتصال راحت تر به سایر وسایل هوشمند را فراهم کرده است. فناوری به کار رفته در این قفل هوشمند بسیار پیچیده است و در مرکز آن یک سیستم تشخیص الگوهای رگ کف دست وجود دارد که می تواند کف دست هر فرد را شناسایی کند. این فناوری امکان باز کردن درب را به راحتی برای تمامی اعضای خانواده فراهم کرده و از طرفی اطمینان می دهد که فرد دیگری نمی تواند درب را باز کند.

الگوهای رگ های کف دست هر شخصی منحصر به فرد است و در نتیجه امکان سوء استفاده و سرقت را به حداقل می رساند. عملکرد آن بدین گونه است که وقتی افراد به سمت دستگیره یا اهرم داخلی می‌رسند، حسگرهای تعبیه شده حضور آن‌ها را تشخیص می‌دهند و سیگنال‌های باز کردن قفل را به آن می‌فرستند. با این فناوری دیگر نیاز نیست تا به صورت فیزیکی درب را قفل کنید و خروج و ورود سریع اهالی خانه را امکان پذیر کرده است.

نمایشگاه CES 2024 از امروز 9 ژانویه (19 دی ماه 1402) آغاز شده و تا روز جمعه (22 دی ماه 1402) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟