سایر خبرها

معرفی شرکت زیمنس و تاریخچه این شرکت در صنایع مختلف

یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی که توانسته است در اتوماسیون های صنعتی تاثیر مستقیمی را بگذارد، شرکت زیمنس است. این شرکت به عنوان یکی از شناخته شده ترین برند ها در سراسر جهان به شمار می رود که امروزه دفاتر مرکزی مختلفی را در اکثریت کشور های جهان دارد.

آتنا میراحمدی | 2 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»، یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی که توانسته است در اتوماسیون های صنعتی تاثیر مستقیمی را بگذارد، شرکت زیمنس است. این شرکت به عنوان یکی از شناخته شده ترین برند ها در سراسر جهان به شمار می رود که امروزه دفاتر مرکزی مختلفی را در اکثریت کشور های جهان دارد. انرژی، سلامت، صنعت، زیرساخت صنایع شهری و … از زمینه های فعالیت این شرکت هستند. به همین دلیل می توان این برند را به عنوان یک برند معتبر و جهانی معرفی کرد که بخشی از تاریخچه فنی و مهندسی جهان را نیز شکل می دهد. لازم به ذکر است که امروزه این کارخانه همچنان پابرجاست.

در سال های گذشته دفاتر مرکزی زیمنس روز به روز در کشور های مختلف اضافه شده اند. امروزه عمده فعالیت این شرکت مربوط به محصولات برق زیمنس می شود و دفاتر این برند بزرگ در کشور ایران نیز اغلب به ارائه خدمات در رابطه با محصولات برقی می پردازند. با این وجود افرادی که در زمینه فنی و مهندسی به فعالیت می پردازند و با محصولات این شرکت ارتباط دارند، باید قبل از هر چیزی تاریخچه زیمنس را مورد بررسی قرار دهند. قطعا تاریخچه این شرکت جزو گنجینه های آن به شمار می رود. چرا که پابرجا بودن یک برند پس از گذشت سالیان سال، می تواند برای هر فرد جالب باشد

معرفی شرکت زیمنس

نیاز است که بدانید، برند زیمنس به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان صنایع برقی در سراسر جهان به شمار می رود. این برند توانسته است با دستیابی به علم روز دنیا در طول تاریخ، همواره به عنوان اولویت دیگر صنایع نیز به شمار برود. این شرکت متعلق به کشور آلمان بوده و بسیاری از مردم جهان زیمنس را به عنوان تاریخ اصیل مهندسی کشور آلمان می نامند. توجه داشته باشید که فعالیت های این شرکت به قرن های گذشته خطم نمی شود و امروزه این برند تاثیرات مستقیمی را در جهان ما دارد. در حال حاضر این برند از دفاتر و نمایندگی های زیادی در کشور ایران بهره مند است. با این حال پیشنهاد می کنیم تا برای شناخت هر چه بیشتر این برند فوق العاده با تاریخچه آن آشنا شوید.

تاریخچه زیمنس

یکی از نکاتی که قطعا تمامی مردم جهان را شگفت زده خواهد کرد، تاریخچه زیمنس می باشد. به طور کلی این برند برای اولین بار در سال 1847 تاسیس شد. پوینتر تلگراف از اولین ساخته های ورنر فون زمینس و جورج هالسکه، صاحبین این برند به شمار می رود. این برند در هنگام تاسیس خود تنها ده نیرو داشت. با این وجود به مرور زمان توانست با تاثیرات خود در عرصه های مختلف تعداد نیرو های خود را افزایش دهد و بازه فعالیت خود را گسترده تر کند. یکی از مسائلی که باعث شد شرکت زیمنس در هنگام تاسیس خود به شهرت در سطح ملی برسد، پروژه توسعه خط تلگراف از شهر برلین تا فرانکفورت بود. این پروژه اولین قدم برای دستیابی به شهرت این شرکت به شمار می رود که صاحبین آن توانستند با برنامه ریزی مناسب و به کار گیری امکانات لازم به خوبی از پس آن بر بیایند.

با این وجود باید بدانید که دستیابی به شهرت از سوی شرکت زیمنس به همین پروژه محدود نشد. در سال های آینده این برند توانست با کشور روسیه نیز قرارداد های مشابه همین پروژه را به امضا برساند. پس از موفقیت این برند در کشور آلمان، کشور روسیه نیز درخواستی را مبنی بر احداث خط تلگرافی از ورشو تا پروس داشت. پس از موفقیت در این پروژه، این برند اقدام به تاسیس مرکز تولیدی در مرکز شهر سن پترزبورگ کرد. مدیریت این مرکز تولیدی با برادر کوچک ورنر بود. سرانجام پروژه های گسترده ای در این زمینه از سوی این برند با موفقیت انجام گرفت.

حضور در انگلستان و سایر کشور ها و دستیابی به شهرت عظیم

سرانجام این برند توانست مرکز فروش خود را در کشور انگلستان نیز افتتاح کند و به فروش محصولات برق زیمنس که شامل کابل های مخصوص زیر دریا و … می شد بپردازد. تولید محصولات باکیفیت و درجه یک باعث شده تا این برند به خوبی از شهرت جهانی در کمتر از نیم قرن بهره مند شود. این برند توانست نیروهای بسیار زیادی را در دفاتر خود استخدام کند. یکی از دلایل افزایش شهرت این برند به اشتراک گذاشتن سود این برند با کارکنان بود که انگیزه آن ها را چندین برابر افزایش می داد. این مسئله نشان از احترام بالای این برند نسبت به کارکنان خود بود.

تاثیر در صنعت برق

قطعا یکی از مسائلی که موجب تحول در صنعت برق از سوی زیمنس شد، ساخت اولین ماشین دینام بود. اولین ماشین دینام نسل اولی از ژنراتور های عظیم الجثه به شمار می رفت. تاثیر این برند در صنعت برق تنها به دوران خود محدود نشد. در حال حاضر برند زیمنس در زمینه های مختلفی به فعالیت می پردازد که اصلی ترین آن ها مربوط به محصولات برق زمینس می شود.

محصولات برق زیمنس

همان طور که متوجه شدید، زیمنس در صنایع مختلفی به فعالیت پرداخته، اما فعالیت این برند در رابطه با محصولات برق صنعتی گسترده تر بوده است.

  • اینورتر از اصلی ترین تجهیزات برق صنعتی این برند به شمار می رود که در تنوع و مشخصات مختلفی تولید می شود.
  • پی ال سی از دیگر ساخته این برند است که به عنوان یک قطعه کنترل کننده و برنامه ریز در عرصه برق صنعتی به شمار می رود.
  • کنتاکتور ها نیز از دیگر محصولات ارزشمند زیمنس به شمار می روند که از اجزای مختلفی تهیه شده و امروزه در عرصه برق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سافت استارتر، رله های حفاظتی، کلید های حرارتی، کارت های آنالوگ، کلید هوایی، کلید اتومات، کلید بیمتال و … از دیگر ساخته های این برند به شمار می روند.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید زیمنس از بزرگترین فعالان عرصه برق صنعتی به شمار می رود که تجهیزات مختلفی را تولید می کند. این برند بزرگ از دفاتر مرکزی در کشور ایران نیز بهره مند است. در همین راستا شما می توانید به تهیه تجهیزات صنعتی از نمایندگی زیمنس در ایران بپردازید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟