مزایا و معایب ماربل شیت
دکوراسیون منزل

مزایا و معایب ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت یک دکوری های زیبا و مدرن است که به عنوان یک دیوارپوش ضد خش در بازار معرفی شده است. اما استفاده از ماربل شیت مزایا و معایبی هم دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

آتنا میراحمدی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همه افراد وقتی تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل و تغییر طرح و رنگ دیوار های خانه می گیرند، دوست دارند از طرح و دکوری هایی استفاده کنند تا راحت و آسان قابل انجام شدن باشد. یکی از این دکوری های زیبا و مدرن که می توان از آن استفاده کرد، ماربل شیت نام دارد که به عنوان یک دیوارپوش ضد خش در بازار معرفی شده است. اما استفاده از ماربل شیت مزایا و معایبی هم دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

در این مطلب می خوانید:

  • ماربل شیت چیست؟
  • معایب ماربل شیت
  • ماربل شیت در سرویس بهداشتی
  • قیمت ماربل شیت
  • ماربل شیت یا سرامیک

ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت از جمله دیوارپوش هایی است که ظاهری شبیه به سنگ مرمر دارد اما مقاومت آن از سنگ بیشتر است. ماربل شیت از ترکیب پودر سنگ و پی وی سی ساخته شده و نصب راحت و آسانی دارد، برای همین امروزه از این دیوارپوش در طرح و دکوراسیون منازل و فضاهای دیگر از جمله رستوران، هتل، فضاهای تجاری و… استفاده می کنند.

معایب ماربل شیت

ماربل شیت از جمله دکور جذاب برای هر خانه ای است و در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود. اما در این باره ماربل شیت های تقلبی زیادی با کیفیت پایینی در بازار وجود دارند که خریداران بدون توجه به نکات، ماربل شیت های تقلبی خریداری می کنند و همین باعث می شود تا بعد از مدتی استفاده از ماربل شیت ناراضی باشند. از دیگر معایب ماربل شیت می توان به سطح خیلی صاف و صیقلی آن اشاره کرد که در اثر ضربه خط و خش را نشان می‌ دهد. مورد بعدی که حتما باید به آن توجه کنید این است که این ماربل شیت ها در مواجهه با مواد اسیدی تاثیرات نامطلوبی بر جای می گذارد و برای همین استفاده از ماربل شیت در آزمایشگاه ها درست نیست. مورد آخر این است که ماربل شیت به علت سطح صاف و صیقلی، لکه پذیری بالایی هم دارد و بهتر است از آن در آشپزخانه ها استفاده نشود.

ماربل شیت در سرویس بهداشتی

از ماربل شیت علاوه بر استفاده در دیوار خانه، در حمام و سرویس های بهداشتی هم استفاه می کنند. ممکن است فکر کنید که اگر از ماربل شیت در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید در اثر رطوبت و آب دچار پوسیدگی و خرابی شوند، ما این ماربل شیت ها علاوه بر وزن سبک و نصب سریع، کاملا قابل شستشو و ضد آب هستند و قابلیت بند کشی برای عدم نفوذ آب از درز ها دارند. برای همین استفاده از ماربل شیت در طراحی سرویس بهداشتی و حمام گزینه بسیار مناسبی است.

قیمت ماربل شیت

ماربل شیت بسته به ضخامت آن، قیمت و هزینه نصب متفاوتی دارد. قیمت هر ورق ماربل شیت با ضخامت 3/7 میلی متر 1400000 تومان و هزینه نصب هر ورق از آن 450 هزار تومان است و همچنین ماربل شیت با ضخامت 2/5 میلی متر 1100000 تومان و هزینه نصب هر ورق از آن 200 هزار تومان است. البته این قیمت ها حدودی است و ممکن است تغییر پیدا کند.

ماربل شیت یا سرامیک

مزایا و معایب ماربل شیت

ماربل شیت و سرامیک هر دو در در کف دیوار های ساختمان استفاده می شوند و هر دو انتخابی مناسب هستند. اما امروزه ماربل شیت به علت ظاهری لوکس تر نسبت به سرامیک تقاضای بیشتری برای استفاده داشته است. ماربل شیت چون از ترکیب مواد هایی چون پودر سنگ، مواد رزینی و پی وی سی است استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به سرامیک دارد. از سرامیک بیشتر در کف ساختمان استفاده می کنند اما در اثر برخورد ضربه یا قراردادن وسیله ای سنگین در سرامیک احتمال شکستن آن زیاد است. برای همین ماربل شیت بهترین گزینه برای استفاده در کف و دیواره های ساختمان است. اینکه گفتیم در سرامیک احتمال شکست زیاد است به این معنا نیست که سرامیک بد یا بی کیفیت است، حتی ممکن در ماربل شیت هم این اتفاق بیافتد، اما استحکام و مقاومت ماربل شیت از سرامیک بیشتر است، پس گزینه بهتری برای استفاده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 26 فروردین 1403 در 8:46 ق.ظ

    مهمترین نقطه ضعف ماربل شیت حرارت است بنابر این در صورت استفاده در اشپزخانه در محل هایی که حرارت بالاست مانند پشت اجاق گاز و فرهای توکار و ابگرمکن و پکیج اسنفاده از ان توصیه نمیشود