اخبار لوازم خانگی

مراودات گمرکی استان سمنان با 58 کشور جهان

مدیركل گمرک استان سمنان از مراودات گمرکی این استان با 58 کشور جهان در هفت‌ماه اخیر خبر داد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی سعدالدین در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار عملکرد هفت ماه این گمرک در سال‌جاری اظهار کرد: در هفت ماه گذشته 185 هزار و 877 تــن كـالا به ارزش 84 میلیون و 141 هزار و 792 دلار  از اين گمرك صادر شده است.

وی ادامه داد: سرب، سنگ سیلیستین، ظروف فولادي، کولر آبي ، لوازم خانگی، مواد پلاستيكي ، سديم  لوريل سولفات، کاشی، هيپوکلريت  سديم، سيمان، لوله، احشاء دامي، فروسیلیس، کريوليت طبيعي، رنگ، مرغ منجمد، كرك بز ، بنزين، آبگرمکن و آبسردکن، شيرآلات  بهداشتي و… از مهمترین کالاهای صادراتی این استان در این مدت بوده است.

مدیركل گمرک استان سمنان از صادرات این استان به 34 کشور جهان خبر داد و افزود: كشورهاي عراق، افغانستان، تانزانيا، تركيه، تركمنستان، پاكستان، جمهوري كره، تايوان، ارمنستان، چين و… مهمترین بازارهای صادراتی گمرک سمنان در این هفت ماه بوده است.

سعدالدین گفت: صادرات سمنان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 42 درصد كاهش  و از نظر ارزش دلاري 12 درصد افزايش داشته است.

 وی متوسط ارزش دلاري هر تن از کالاهای صادراتی این استان را 453 دلار اعلام کرد و تصریح کرد: متوسط ارزش دلاري هر تن کالای وارداتی به این گمرک نیز در این هفت‌ماه 1680 دلار بوده است.

این مقام مسئول حجم واردات به این استان را 14 هزار و 617تن اعلام کرد و گفت: این میزان واردات به ارزش 24 میلیون و 567 هزار و 123دلار بوده است.

سعدالدین اضافه کرد: عمده كـــالاهاي وارداتي این استان شامل ماشين آلات خط توليد و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات مانند : قطعات منفصله براي توليد اتوبوس و ميني‌بوس، پنبه شانه‌نزده حلاجي نشده، فيلترهاي تصفيه دود اگزوز خودرو، الياف سنتتيک، ماشين آلات و دستگاه‌ها براي قنادي، اجزاء و قطعات انباره هاي برقي، تنورهاي شيريني‌پزي بوبين كاغذي، سيل ويال پني‌سيلين، مفتول فولادي، نوار فلزي، كاتاليست خودرو و …بوده است .

مدیركل گمرک استان سمنان با بیان اینکه این کالاها از 24 کشور وارد گمرک سمنان شده افزود: كشورهاي آلمان، تركيه، ازبكستان، ايتاليا، انگلستان، جمهوري كره، چين، هلند، سوئيس و تايوان و… از مهمترین این کشورها هستند.

وی با مقایسه آماری کالاهای ترخیص شده از این گمرک در هفت ماه اخیر یادآوری کرد: واردات گمرکی سمنان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل چه از نظر وزني و چه از نظر ارزش دلاري، 17 درصد كاهش  داشته است.

وی از کاهش 50 درصدی درآمدهای گمرکی در این استان خبر داد و گفت: درآمد گمرك استان در هفت ماه  امسال با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 53 هزار و 213 ميليون ريال بوده است.

نظر شما چیست؟