اخبار لوازم خانگی

انتقاد بخشدار کوهسرخ از صرف تسهیلات مشاغل خانگی جهت خرید خودرو و لوازم خانگی

بخشدار کوهسرخ با انتقاد از اينكه در گذشته تسهيلات مشاغل خانگي صرف خريد لوازم خانگي و خودرو می‌شد، گفت: باید کنترل مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد رمضانی امروز 23 دی‌ماه در جلسه كارگروه سرمايه‌گذاري و اشتغال كاشمر با بيان اينكه براي رفع مشکل مهاجرت معكوس از شهر به روستاها نيازمند توجه به اقتصاد پايدار در روستاها هستیم ابراز کرد: دهياران مي توانند به عنوان نماينده دولت در روستاها نسبت به كنترل تسهيلات مشاغل خانگي اقدام کنند تا اين تسهيلات در راستای هدف معين خود هزينه شود.

 
وي ادامه داد: حلقه مفقوده بين دستگاه‌هاي دولتي و روستاها بايد برطرف شود تا شاهد رونق اقتصادي در روستاها باشيم.
 
رمضانی با بيان اينكه تعدادي از روستاهاي بخش كوهسرخ به عنوان هدف گردشگري معرفي شده اند ابراز کرد: اگر در روستاهاي مدنظر، نسبت به ترميم و نوسازي بافت قديمي و توجه به صنايع دستي اقدام شود، اشتغال‌زايي 30 تا 40 نفر در هر روستا را شاهد خواهيم بود.
 
بخشدار كوهسرخ با تاكيد براينكه بسياري از روستائيان در پست بانك داراي حساب بانكي هستند و سپرده گذاري خوبي در اين زمينه صورت داده‌اند، تصریح کرد: با همكاري پست بانك در روستاها اميدواريم شش هزار نفري كه در بخش كوهسرخ تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند، در زمينه اشتغال زايي خودکفا و توانمند شوند.
 
ضرورت توجه به ظرفیت‌های بومی کاشمر در حوزه اشتغال
 
در ادامه، حسین یوسفی رئيس اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي کاشمر بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های بومی شهرستان در حوزه اشتغال تأکید کرد
 
وی با بيان اينكه بايد به مشاغل نو روي آوريم و همچنين به ظرفيت‌هاي بومي شهرستان توجه بيشتري صورت گیرد عنوان کرد: بسياري از مشاغل فعال شهرستان اشباع شده و تسهيلات به اين فعاليت‌ها اختصاص نمي‌يابد.
 
یوسفی با بیان اینکه  امسال سهم این شهرستان از 72 میلیارد ريال تسهیلات مشاغل خانگی استان دومیلیارد و 700 میلیون ريال بوده است، اظهار کرد: از ابتداي امسال 60 مجوز مشاغل خانگي در شهرستان صادر شده كه 48 مورد آن مربوط به بخش كشاورزي است.
 
رئيس اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي کاشمر با بيان اينكه  در سال 92 براي مشاغل خانگي 214 رشته معرفي گرديد كه امسال به 305 رشته افزايش يافته است گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت با دارا بودن 72 رشته و سازمان صنايع دستي و ميراث فرهنگي با 42 رشته و جهاد كشاورزي با 66 رشته در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند.
 
وي افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیشترین  رشته به تعداد 125 رشته در حوزه مشاغل خانگي فعال است اما در اين امر كمترين متقاضي را داشته ايم.
 
یوسفی با بیان اینکه  در اين دوره در بخش پشتيبان افراد داراي سه سال سابقه كار که تونايي به كار گيري نيرو تا سقف 15 نفر را داشته باشند تسهيلات مشاغل خانگي دريافت مي كنند، اظهار کرد: در دولت تدبير و اميد توجه به نظارت در حوزه مشاغل خانگي قبل و بعد از پرداخت تسهيلات جدي گرفته شده است.
 
رئيس اداره تعاون، كار، رفاه و امور اجتماعي با اشاره به اینکه براي مشاغل خانگي تسهيلات توسط پست بانك با كارمزد 18درصد پرداخت مي شود، گفت: براي الگوي توسعه اشتغال به پشتيبان ها تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي شود.
 
وی افزود: كساني كه داراي شغل جديد هستند که در سامانه مشاغل ثبت نشده مي توانند در سامانه و اداره تعاون، كار و رفاه امور اجتماعي، کار خود را معرفي کنند تا براي پرداخت تسهيلات  به آن‌ها اقدام شود.
 
یوسفی با تاكيد به اينكه مشاغل مربوط به موادغذايي و خوراكي  مي‌بايست مجوزهاي بهداشتي لازم را براي فعاليت خود دريافت كنند، عنوان کرد: تسهيلات پرداختي به درخواست كنندگان از 5 تا 15 ميليون تومان نسبت به درخواست و شغل افراد متغير است.
 
يوسفي ابراز کرد: يكي از سرمايه هاي خوب شهرستان وجود صندوق هاي قرض الحسنه در سطح شهر است كه اميدواريم با پرداخت تسهيلات به مشاغل خانگي در امر اشتغال مردم منطقه كمك كنند.
 
براي ارائه هداياي مراسم ها از توليدات دستي شهرستان استفاده كنيد
 
رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان كاشمر نیز در این نشست با اشاره به اینکه  صنايع دستي شهرستان ظرفیت خوبی برای اشتغال محسوب می شود اما این صنایع هدفمند نیست و بازار هدف مناسبی ندارد گفت: براي حمايت از صنايع دستي شهرستان ادارات ونهاد ها براي اهداي جوايز خود از توليدات شهرستان استفاده كنند.
 
رضا يوسفي با تاكيد براينكه يكي از نيازهاي شهر راه اندازی بازارچه ارائه محصولات صنايع دستي است، افزود: محصولات توليدي هنرمندان شهرستان با كيفيت مطلوبی، قابل ارائه به میهمانان ویژه .شهرستان است، لذا با حمایت از فعالان این عرضه ضمن ایجاد اشتغال می توان به توسعه این صنایع کمک ویژه ای داشت.
 
منبع: ایسنا

نظر شما چیست؟