اخبار لوازم خانگی

آمار تازه از کاهش حجم قاچاق کالا به ۱۲ میلیارد دلار

در ادامه سیر نزولی آمارهای قاچاق کالا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش حجم کالاهای قاچاق در سال‌جاری به ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  پس از آنكه معاون اول رئيس‌جمهور 10اسفند‌ماه جاري(5روز پيش) در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه‌2 از كاهش حجم قاچاق كالا از 25به 15ميليارد دلار خبر داد، ديروز ستاد قاچاق كالا حجم قاچاق كالاي امسال را 12ميليارد دلار اعلام كرد. اسحاق جهانگيري اعلام كرده بود، حجم قاچاق كالا از 25ميليارد دلار به 15ميليارد دلار رسيده و امسال دوستان ما اعلام كردند كه از اين رقم نيز 20درصد كاهش يافته است.

به گفته وي كالاهايي كه وارد كشور مي‌شود از نظر برخي قاچاق محسوب شده اما از نظر گمرك قاچاق نيست، ورود كالا از منطقه آزاد و ته لنجي از سوي گمرك قاچاق محسوب نمي‌شود. ديروز سخنگوي ستادمبارزه با قاچاق كالا و ارز از انهدام ۴۰۰ باند سازمان يافته قاچاقچيان در سال‌جاري خبر داد و اعلام كرد كه برآوردهاي اوليه از كاهش حجم قاچاق در سال ۹۵ به حدود ۱۲ تا ۱۳ ميليارد دلار حكايت دارد.

قاسم خورشيدي با بيان اينكه راه‌اندازي سامانه‌هايي كه از سوي دولت در قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز تدارك ديده شده، راه بسياري از قاچاقچيان را سد كرده است، افزود: براساس حجم كشفيات زيادي كه از مجموعه كالاهاي قاچاق صورت گرفته به‌نظر مي‌رسد به‌طور طبيعي شاهد كاهش حجم قاچاق كالاهاي مختلف در سال‌جاري باشيم. بر اين اساس در برآوردهاي اوليه كاهش۲۰ درصدي حجم كالاهاي قاچاق را شاهد هستيم، پيش‌بيني ما اين است كه ميزان قاچاق كالا و ارزطي سال ۹۵، به رقم ۱۲ تا ۱۳ ميليارد دلار برسد./

نظر شما چیست؟