نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی
آموزش

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه ماشین ظرفشویی از اهمیت بسیاری در میان اعضای خانواده برخوردار است ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه ماشین ظرفشویی از اهمیت بسیاری در میان اعضای خانواده برخوردار است زیرا عمل شستشوی ظروف را سرعت می بخشد و به افراد این امکان را می دهد تا بعد از خوردن وعده های غذایی در طول روز به کارهای مهمتری که دارند برسند. بسیاری از افراد از نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی اطلاعی ندارند ما در ادامه این مطلب به بازگو کردن نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی و همچنین نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی پرداخته ایم.

با نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی آشنا شوید

در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با کار نمک ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. در ماشین ظرفشویی قطعه ای با عنوان رزین نام دارد که کار این قطعه گرفتن سختی آب برای شستشوی آسان تر در ماشین ظرفشویی است. رزین برای تمیز شدن نیاز به شستشو دارد و کار نمک ظرفشویی شستشوی رزین بوده، در 5 دقیقه آخر شستشو نمک ظرفشویی رزین را می شوید و دستگاه را برای شتسشوی بعدی آماده می کند.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای ریختن نمک در دستگاه و شستشوی رزین ماشین ظرفشویی فقط کافیست درب مخصوص نمک ظرفشویی را باز کنید که این محفظه در سمت چپ پایین ماشین قرار دارد که بر روی درب آن کلمه نمک به انگلیسی (SALT) نوشته شده است. البته به این نکته توجه کنید که در حالت نرمال آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی وجود دارد و با ریختن نمک ممکن از آب از داخل مخزن خارج شود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت ماشین ظرفشویی دست دوم در بازار

بهترین نمک ماشین ظرفشویی

همیشه سعی کنید بهترین نمک ماشین ظرفشویی را برای دستگاه خود استفاده کنید و هیچ گاه به خرید نمک ماشین ظرفشویی ارزان قیمت و برند متفرقه نپردازید. زمانی که نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی بر روی نمایشگر روشن می شود کاربران باید نمک در مخزن مربوطه بریزند.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

همیشه بهترین نمک ماشین ظرفشویی را تا حدی پر کنید که سطح آن به اندازه دو بند انگشت از لبه مخزن نمک ماشین ظرفشویی پایین تر باشد. در نهایت اگر ظروف شما کدر یا خط می افتد از نمک ظرفشویی مناسب و تنظیم مناسب با سختی منطقه خود استفاده کنید.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نمک ماشین ظرفشویی، نمکی است که اندازی دانه های آن درشت باشد.

بیشتر بخوانید:

لک شدن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی پس از شستشو

نشست نمک در ماشین ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است شما با مشکل نشت نمک در ماشین ظرفشویی مواجه شوید که این مشکل می تواند دو دلیل داشته باشد که یکی از آن ها ساده بوده ولی مشکل دومی به تکنسین نیاز دارد. یکی از این مشکلات که بسیار ساده بوده و خوب بسته نشدن درب مخزن نمک ماشین ظرفشویی است که باعث می شود نمک زیادی استفاده شود.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای پیدا کردن مشکل دوم نشت نمک در ماشین ظرفشویی اگر خوب بسته نشدن درب مخزن نبود باید به تکنسین های مربوطه اطلاع دهید تا به زودی مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید:

طولانی شدن شستشو ماشین ظرفشویی به چه علت است؟

نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی

افرادی که برای شستن ظرف های خود از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، حتما  مواد شوینده به کار می گیرند. همانطور که در شستشوی دستی از مایع ظرفشویی استفاده می شود. مواد شوینده ای که اکثرا هنگام شستن ظروف در ماشین ظرفشویی می توان استفاده کرد شامل مایع، نمک، پودر و قرص ماشین ظرفشویی می شود. افرادی که کاربر ماشین ظرفشویی هستند باید با کاربردهای آن آشنا شوند که یکی از این کاربردهای نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی است.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که آیا با نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی آشنا هستید؟ در صورت استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی ابتدا لازم است درب مخصوص محفظه ای که برای ماشین ظرفشویی تعبیه شده را باز کرده و سپس کف ماشین ظرفشویی درب اصلی را باز کنید.

سپس قیفی را بر روی محفظه قرار دهید و نمک را به قدری بریزید که به اندازه دو یا سه بند انگشت باشد، در صورتیکه مشاهده کردید این ظرف پر نشد حتما روند را دو یا سه باز انجام دهید تا به اندازه کافی نمک در مخزن اصلی قرار گرفته باشد.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

برای تخلیه نمک ماشین ظرفشویی می توانید درب جایگاه را بسته و نشانگر نمک مخصوص را خاموش کنید. زمانیکه دستگاه شروع به شستشو می کند آب وارد شده به ماشین ظرفشویی با نمک ادغام می گردد و در پایان شستشو نمک از مخزن تخلیه می شود. به این نکته توجه داشته که برای تخلیه کردن نمک ظرفشویی نیاز نیست کار خاصی انجام دهید زیرا مخزن نمک پس از اتمام چرخه شستشو تخلیه می شود.

نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی

همانطور که می دانید هنگام شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی باید از مواد شوینده استفاده کنید. پودر ظرفشویی یکی از مواد شوینده ای است که در ماشین استفاده می شود. کاربران باید با نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی آشنا شوند تا هنگام شستشوی ظروف به مشکل برنخورند.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

در ادامه این بخش نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی را بازگو می کنیم. مخزن پودر شستشو داخل دستگاه روی درب دقیقا کنار مخزن مایع جلادهنده قرار دارد که شما برای هر بار شستشو باید مخزن را پر کنید. مخزن دو شیار دارد که شما می توانید یکی از این شیارها یا هر دوی آن ها را پودر ظرفشویی بریزید.

بیشتر بخوانید:

وسایلی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

مدت زمان استاندارد شستشو ماشین ظرفشویی چقدر است؟

بعضی اوقات چرخه شستشو زمان زیادی را می گیرد، به طوری که هر سیکل حدودا 4 ساعت طول می کشد و باید برای شستن ظروف ساعت های منتظر بمانید که این موضوع به هیچ وجه عادی نیست. طرز کار ماشین ظرفشویی های جدید به گونه ای است که نسبت به نسخه های قدیمی به زمان بیشتری برای شستشو احتیاج دارند. لازم است بدانید برخی برنامه های شستشو در بهترین ماشین ظرفشویی ها هم حدودا 2 الی 3 ساعت زمان می برد.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

زمانی که می خواهید درباره ماشین ظرفشویی خود بیشتر بدانید، به دفترچه راهنما آن مراجعه کنید. اکثر دفترچه های راهنما در دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می شوند که نکات دقیق و کاملی را به همراه دارند، همانند دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی اسنوا که تمام ویژگی های محصول خود را ذکر کرده است. به وسیله دفترچه راهنما می توان با اصطلاحات و برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی آشنا شوید و زمان مورد نیاز هر برنامه را بدانید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟