تسهیلات 100 میلیونی و اقساط 36 ماهه در طرح جهاد کالا / بیش از 150 هزارنفر طی 5 روز ثبت نام کرده‌اند
اخبار لوازم خانگی

تسهیلات 100 میلیونی و اقساط 36 ماهه در طرح جهاد کالا / بیش از 150 هزارنفر طی 5 روز ثبت نام کرده‌اند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی کریمی؛ رئیس شورای سیاست گذاری جهاد کالا با اشاره به تسهیلات 100 میلیونی ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی کریمی؛ رئیس شورای سیاست گذاری جهاد کالا با اشاره به تسهیلات 100 میلیونی و اقساط 36 ماهه در خصوص آخرین وضعیت این طرح عنوان کرد: اکثر تولید کنندگان لوازم خانگی بزرگ لوازم خانگی ایرانی در طرح ملی جهیزیه ایرانی شرکت کرده اند و حتی فعالین بخش فرش و مبل نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نمایشگاه سالانه جهاد کالا با هدف تامین نقدینگی/طرح جدید برای حذف واسطه ها در خرید لوازم خانگی

 

مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران در خصوص نحوه شرکت در این طرح گفت: استفاده از این طرح آسان بوده و تنها کافی است به سایت جهاد کالا مراجعه کنند و بعد از باز کردن حساب و اعتبار سنجی، 100 میلیون تومان به فرد متقاضی اختصاص داده می شود که امکان دریافت کارت نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: فرد متقاضی می تواند از طریق پلتفرم آنلاین جهاد کالا یا به صورت حضوری در  نمایشگاه بین‌المللی تهران اقدام به خرید کند. از این طرح با عنوان طرح ملی جهیزیه ایرانی یاد می شود که امکان تهیه اکثر لوازم برقی برای جهیزیه فراهم شده و تقریبا می توان یک آشپزخانه از محصولات ایرانی خریداری کرد.

افراد برای دریافت وام جهاد کالا در مبالغ کمتر از 50 میلیون تومان نیازی به معرفی ضامن ندارند و بانک‌ ها از طریق اعتبارسنجی این تسهیلات را پرداخت می‌کنند و برای مبالغ بیشتر نیاز به یک نفر ضامن کسر از حقوق وجود دارد که رئیس شورای سیاست گذاری جهاد کالا در این خصوص گفت: وجود ضامن براساس ضوابط بانک مرکزی است که در تلاش هستیم تا متقاضیان بدون نیاز به ضامن و تنها با یک چک بتوانند کالای مورد نظر خود را تهیه کنند.

مهدی کریمی افزود: در حال حاضر با بانک هایی مانند رفاه، گردشگری و آینده همکاری داریم که قرار است بانک های بیشتری به این لیست اضافه شود و انتظار می رود با افزایش تعداد بانک ها، سقف تسهیلات تا 200 میلیون تومان بیشتر شود.

رئیس شورای سیاست گذاری جهاد کالا ادامه داد: 150 هزار نفر طی 5 روز ثبت نام کرده اند که انتظار می رود این تعداد تا 5 میلیون نفر به ویژه بازنشستگان افزایش یابد.

در این طرح خریداران می‌ توانند کل یا بخشی از مبلغ کالا را با سود 18 درصد بانکی و باز پرداخت تا سقف 36 ماه خریداری کنند که نیاز به یک ضامن کسر از حقوق نیز وجود دارد و مهدی کریمی در این رابطه و در خصوص تسهیل شرایط وام جهاد کالا عنوان کرد: امکان پایین آوردن سود بانکی وجود ندارد اما تلاش شده تا قیمت کالا ارزان تر از فروشگاه های سطح کشور عرضه شود.

رئیس شورای سیاست گذاری جهاد کالا اضافه کرد: نرخ لوازم خانگی طی سال های گذشته با افزایش قیمت جهانی رشد پیدا کرده که در نتیجه وجود چنین تسهیلاتی می تواند امکان خرید وسایل خانه بدون واسطه را برای افراد فراهم کند.

وی در پایان گفت: فرآیند ثبت نام و اعتبار سنجی حداکثر  10 روز زمان می برد.در حال حاضر به دلیل بروکراسی پیچیده بانک ها امکان کم کردن این مدت زمان وجود ندارد اما برنامه داریم تا این زمان را به 48 ساعت کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟