تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی
خانم ها بخوانند!

تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روز ها در جشن و میهمانی ها مانند تولد و… اکثرا به جای سرو غذاهای ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روز ها در جشن و میهمانی ها مانند تولد و… اکثرا به جای سرو غذاهای برنجی از فینگر فود ها و سینی های مزه استفاده می کنند که تنوع بی نظیری دارند. علاوه بر این موضوع، دارای ظاهر زیبایی برای سفره های شما هستند. پس در این مطلب همراه ما باشید تا با تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی ها آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

آموزش گلاب گیری در منزل +ویدیو

همچنین در این مطلب میخوانید:

  • سینی مزه چیپس و پفک
  • سینی مزه تولد کودک
  • طرز تهیه سینی مزه برای تولد
  • تزیین سینی مزه تنقلات
  • میز مزه تولد ساده

آشنایی با انواع سینی مزه برای تولد و مهمانی

تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی

به طور کلی به مجموعه ای از انواع خوراکی های مختلف اما طعم های مرتبط به هم که در یک سینی یا ظرف های بزرگ و کوچک به صورت زیبایی چیده و تزیین می شوند، سینی مزه می‌ گویند.

محتویات داخل سینی آنقدر متنوع است که به چند دسته مختلف می توان آن ها را تقسیم بندی کرد مانند سینی مزه آجیل، تنقلات، شیرینی، غذا های سوخاری، پنیر، پروتئینی، گیاهی و…. اگر در جشن و مهمانی های خود به دنبال یک ظاهر زیبا و خوش طعم برای پذیرایی از میهمانان هستید حتما از این سبک سینی ها استفاده کنید.

همچنین ظروفی که در تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی  استفاده می شود از جنس های مختلفی مانند سینی های چوبی، شیشه ای، شات پلیت ها، گالوانیزه و… است که همه ی این موارد در کنار چیدمان دقیق خوراکی ها و فینگر فود ها زینت زیبایی به میز شما می دهند. انواع سینی های مزه عبارتند از: سینی مزه چیپس و پفک، سینی مزه میوه، سینی مزه ترشیجات، سینی مزه گیاهی، سینی مزه پروتئینی و پنیری، سینی مزه شکلات و شیرینی و….

تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی

برای تهیه ی انواع سینی مزه ها باید ابتدا به نوع میهمانی و همچنین ذائقه میهمان ها توجه کنید. به طور مثال برای سینی مزه تولد کودک باید از خوراکی های مقوی و بدون ضرر و خوش رنگ و لعاب استفاده کنید تا کودکان شما برای خوردن این خوراکی ها علاقه نشان دهند، پس سینی های مزه ی میوه و سایر خوراکی های خانگی که پروتینی نیز هستند می تواند انتخاب خوبی برای جشن کودکان شما باشند اما در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع سینی ها بیشتر آشنا شوید.

فینگر فود ها

از رایج ترین سینی های مزه در هر‌ جشن و مهمانی، سینی مزه فینگر فود است در واقع منظور از فینگر فود ها انواع خوراکی هایی است که در سایز کوچک تر تهیه می شوند به طور مثال سوسیس های انگشتی، گوجه گیلاسی، لقمه های کوچک مخصوص در نان های فینگر فودی، ساندویچ های کوچک و… از خوراکی هایی هستند که می توانید در تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی استفاده کنید.

سینی مزه گیاهی

سینی مزه گیاهی

تعداد افراد گیاه خوار روز به روز بیشتر شده در نتیجه داشتن سینی مزه گیاهی و دانستن این که از چه نوع غذایی استفاده کنید بسیار مهم است شما می توانید در این نوع سینی مزه از انواع سبزیجات بخار پز شده استفاده کنید و در کنار آن ها تکه های لیمو ترش قرار دهید همچنین با درست کردن چند غذای گیاهی به صورت لقمه ای می توانید سینی را تزئین کنید.

سینی مزه میوه ای

میو ها یکی از خوراکی های اصلی در پذیرایی ما ایرانی ها بوده و هنوز هم هستند اما به جای چیدمان میوه درون میوه خوری های بزرگ و سنگین بهتر است از سینی مزه میوه استفاده کنید برای این کار ابتدا میوه های را به خوبی بشویید و خشک کنید سپس به مدلی که دوست دارید برش بزنید و داخل سینی بچینید البته حتما بعد از اتمام کار تا زمان پذیرایی روی آن ها را با سلفون بپوشانید تا در مجاورت هوا سیاه نشوند.

سینی مزه شور

نکته ی مهم در سینی مزه این است که تداخل طعمی وجود نداشته باشد به طور مثال در سینی مزه شور از انواع آجیل های شور، چیپس و پفک، چوب شور و انواع کرانچی ها و… می توانید استفاده کنید همچنین در کنار این ها می توانید در کاسه های کوچک داخل سینی از انواع سس ها و ماست های مختلف برای زیبایی بیشتر قرار دهید.

سینی مزه شیرین

طرفدار های خوراکی های شیرین هم دسته کمی از شور یا ترش ندارند از این رو برای سینی مزه شیرین می توانید از انواع مارشمالو، شکلات های متنوع، کیک های کوچک و مینیاتوری، دونات های انگشتی و کوکی های خوش طعم استفاده کنید همچنین در ظروف کوچک می توانید از انواع سس های شکلاتی یا نوتلا و… که پر طرفدار هستند در کنار این موارد قرار دهید.

سینی مزه ترشیجات

خوراکی های ترش مانند لواشک، آلوچه، آلو، آلبالو و… که طرفداران زیادی دارند می توانند در سینی مزه ترش قرار گیرند و برای تزیین بیشتر سینی از انواع سس های ترش مخصوص کیک‌های لواشکی یا رولت های لواشکی نیز می توانید استفاده کنید.

سینی‌ مزه پروتئینی

اگر جشن شما بین ساعاتی است که نیاز به خوردن وعده غذایی سیر کننده دارید پیشنهاد ما انتخاب سینی مزه پروتئینی است زیرا در این سینی شما انواع خوراکی هایی مانند سوسیس، کالباس، ساندویچ های برگر کوچک، انواع پنیر و بیف ها و در کنار این موارد برای تزئین روی آن ها از گوجه های گیلاسی، انواع زیتون ها و… استفاده می شود که کاملا یک وعده غذایی محسوب می شود.

سینی مزه سوخاری

اگر طرفدار فست فود های سوخاری هستید سینی مزه سوخاری می تواند یکی از خوش مزه ترین ها باشد زیرا در این سینی انواع مرغ سوخاری، بال سوخاری، قارچ وسیب زمینی سوخاری، پنیر سوخاری و هر چیزی که قابل سوخاری شدن باشد وجود دارد که در کنار آن ها از انواع سس های خوش طعم استفاده می شود تا رنگ سینی مزه سوخاری را بهتر کنند.

سینی مزه پنیر

همانطور که می دانید پنیر ها تنوع زیادی دارند و در مدل های مختلفی تسز می توانید در فروشگاه ها آن ها پیدا کنید همچنین طرفدار این خوراکی نیز بسزار زیاد است و افراد زیادی عاشق طعم و مزه پنیر ها هستند پس برای تهیه ی یک سینی زیبا و خوش مزه می توانید انواع پنیر ها را انتخاب کنید و در کنار آن از زیتون، گوجه گیلاسی، و خیار های برش زده استفاده کنید.

طرز تهیه سینی مزه برای تولد

اگر قصد درست کردن یک سینی مزه عالی برای تولد را دارید همانطور که گفتیم ابتدا باید ذائقه افرادی که به این جشن میایند را در نظر بگیرید اما یکی از محبوب ترین سینی ها برای تولد می تواند ترکیب سینی فینگر فودی و میوه به همراه چیپس و پفک باشند.

طرز تهیه سینی مزه برای تولد باید با توجه به سن فرد نیز صورت گیرد اما سینی فینگر فودی برای همه ی سنین متناسب است و شما می توانید با توجه به تعداد افراد از چند سینی کوچک و یک‌ سینی بزرگ که شامل انواع نان های فینگر فودی پر شده از غذاهایی مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی، الویه، رولت مرغ و سبزیجات، سوسیس های انگشتی، رولت کالباس، کیک مرغ کوچک، برگر های کوچک و هر خوراکی دیگری که دوست دارید و همچنین یک سینی متوسط از میوه های فصل با برش های دلخواه تان می تواند میز یا سفره شما را زیبا کند اما توصیه ما این است به دلیل وجود کیک در تولد بهتر است سینی مزه شیرینی را فراموش کنید و از سایر انتخاب ها استفاده کنید.

برای داشتن یک میز مزه تولد ساده نیز می توانید تنوع غذایی را درون سینی کاهش دهید و تعداد سینی ها را کم‌ تر کنید در واقع تمام انتخاب ها به خودتان بستگی دارد اگر تعداد افرادی که در جشن هستند، زیاد نیستند بهتر است از یک سینی بزگ با انواع مزه های مرتبط به هم استفاده کنید به طور مثال ترکیب چند فینگر فود، پروتئین ها، پنیر ها، مقداری سوخاری می توانند به هم مرتبط باشند که در وسط آن ها چندین سس متنوع قرار گیرند و یا برای تزیین سینی مزه تنقلات نیز می توانید از انواع چیپس و پفک، پاستیل، چوب شور، آجیل، آلبالو به عنوان سینی مزه تنقلات شور و یا اگر سینی نزه تنقلات شیرین مد نظرتان است از انواع شکلات ها، پاستیل های شکر، مارشمالو، نوتلا، کیک های کوچک و دونات و… استفاده کنید.

نکته ی آخر در تزیین سینی مزه برای تولد و مهمانی ها این است که به ترکیب رنگ خوراکی ها و نوع چیدمان آن ها حتما توجه کنید در واقع تعداد برش از هر چیزی، هماهنگی و هم سایزی برش، رنگ های مرتبط یا متضاد، نوع چینش با توحه به طعم و مزه، تناسب سایز و… همگی در داشتن یک سینی خوش طعم و زیبا موثر هستند همچنین در کنار این موارد قرار دادن چند نوشیدنی های متنوع مانند آب میوه، آب و… را فراموش نکنید و برای زیبایی بیشتر نیز می توانید از انواع دسر های مانند ژله، تیرامیسو و… استفاده  کنید تا میز زیبا و شیک و متناسب با نوع جشنتان داشته باشید. اگر درست کردن سینی های مزه برای شما سخت است می توانید به افرادی که در این زمینه تخصص دارند سفارش بدهید و آن ها برای شما در بهترین حالت و کمترین زمان همه جیز را متناسب با سلیقه شما آماده می کنند‌.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟