اخبار لوازم خانگی

بیکاری عامل افزایش قاچاق در استان های مرزی است

ال کا ایران : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری و نبود کارخانه های تولیدی و صنعتی در استان های مرزی ، افزایش قاچاق کالا را در این نقاط به همراه داشته است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد باسط درزاهی افزود: قاچاق کالا امروز اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و مقوله اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی را تضعیف کرده است به طوری که اکنون تقریبا در تمام استان های مرزی به دلیل بیکاری، جابجایی کالای قاچاق وجود دارد.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا در دو مقوله صورت می‌گیرد یک دسته از افراد که پیله ور هستند و با کوله بری و به صورت چمدانی کالا را وارد می‌کنند که در بیشتر شهرهای مرزی این شیوه رواج دارد و شاهد ورود کالای قاچاق به این شکل هستیم.

درزاهی افزود: دسته دوم که دارای اهمیت هستند، افرادی را تشکیل می دهد که کالای قاچاق را به صورت سازمان یافته و در حجم بالا از طریق مبادی رسمی به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌کنند که لازم است دولت و دستگاه های نظارتی به دنبال برخورد جدی با این دسته از واردکنندگان کالاهای قاچاق باشند.

این افراد کسانی هستند که قاچاق را در حجم گسترده و در سطح میلیاردی از مبادی مختلف و مرزهای هوایی ، زمینی و بنادر  وارد می‌کنند.

نماینده مردم سراوان، با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در برخورد با قاچاق نمی توان فقط کوله برها را مد نظر قرار داد، گفت: برای مقابله با قاچاق باید ایستادگی و مقاومت کرد و از دولت و دستگاه های ذیربط انتظار می رود  با آن دسته از قاچاقچیان کالا که فعالیت گسترده و حساب شده دارند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه دولت باید شرایط رفاه و اقتصاد مردم را فراهم کند، تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان اشتغال و صنعت وجود ندارد و برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق ابتدا باید به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان بود . در این استان رشد جمعیت بالاست و برای تامین مخارج زندگی خواسته یا نخواسته به سمت مرز می روند؛ لذا امیدواریم دولت تدبیری  برای اشتغال مرز نشینان انجام دهد.

نظر شما چیست؟